Nie będzie tankowania i dwóch obowiązkowych postojów

Po ostatnim spotkaniu Grupy Strategicznej ds. Sportu odrzucono propozycje przywrócenia tankowania i zmuszenia kierowców F1 do dwukrotnego, przymusowego odbycia „pit stopów” w każdym wyścigu.

Jednak źródło wiadomości, poinformowało portal racefans.net, że spotkanie było owocne i że przybliżono się do zastosowania koncepcji nowego pakietu przepisów sportowych na rok 2021.
Niektóre potencjalne zmiany w strategii wyścigowej na 2021 r. zostały usunięte z przyszłego regulaminu. Miało to miejsce w związku z krytyką. Dotyczyło to m. in. przywrócenia tankowania, które ostatni raz miało miejsce w sezonie 2009 r.

Prezydent FIA Jean Todt zasugerował to jako sposób na zmniejszenie wagi samochodów. Jest to problem, na który zwróciło uwagę kilku kierowców. Jednak niektóre zespoły ostrzegały, że umożliwienie tankowania zwiększy koszty i sprawi, że wyścigi będą bardziej pzewidywalne.

Kolejnym punktem zmian w przepisach na 2021 r. był zapis, że kierowcy musieliby stosować trzy różne mieszanki opon na wyścig i w związku z tym odbyć dwa obowiązkowe pit-stopy. Plan ten nie zyskał również przychylności.

Wśród zaakceptowanych przepisów, nie uzgodniono jednak żadnych sposobów zmniejszenia masy samochodów ze względu na związane z tym koszty. Pomimo skarg ze strony Lewisa Hamiltona i innych kierowców dotyczących rosnącej wagi samochodów F1, problem ten prawdopodobnie nie zostanie rozwiązany w przepisach na sezon 2021.

Podczas gdy w tym tygodniu Pirelli kontynuowało przygotowania do przestawienia się na opony 18-calowe po kolejnym sezonie, proponowany zakaz stosowania koców grzewczych jest nadal przedmiotem dyskusji. Zespoły podchodzą bardzo sceptycznie do niektórych zmian w przepisach na 2021 rok, które proponują FOM i FIA.

Kolejne spotkanie Grupy Strategicznej odbędzie się na początku przyszłego miesiąca. Po nim ma się odbyć elektroniczne głosowanie Światowej Rady Sportu Samochodowego w celu zatwierdzenia przepisów z 2021 r. Regulamin musi być przyjęty przed terminem 31 października. FIA i FOM obawiają się jednak weta Ferrari. W trakcie minionego spotkania odnotowano obawy zespołu dotyczące proponowanej standaryzacji niektórych części w 2021 roku.

Podczas gdy większość spotkania koncentrowała się na 2021 roku, dyskutowano również o planach na przyszłoroczne opony. Po serii emocjonujących wyścigów, apetyt na zmianę mieszanek opon w przyszłym roku zmalał.

Źródło: racefans.net

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 12 sierpnia

Po raz pierwszy w swojej karierze z pole position rusza Rene Arnous. Trzecie zwycięstwo odnosi jednak Alan Jones. To jednocześnie 3. zwycięstwo Williamsa w historii.

Podczas wyścigu 1000 km de Motorsport w Toronto ginie Manfred Winkelhock (47 startów w F1).

Trzecie i ostatnie zwycięstwo w karierze odnosi Thierry Boutsen.

Starszy inżynier wyścigowy Williamsa, Dave Robson, mówi, że problemem Roberta Kubicy w sezonie 2019 może być brak rozumienia opon. „Podejrzewam, że sprowadza się to do opon. Kiedy różnice są duże, samochody są identyczne więc myślę, że o to chodzi”.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy wyścig DTM

Lausitrzing

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

godz. 11:00 – Pierwszy trening
godz. 15:00 – Drugi trening
godz. 12:00 – Trzeci trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje
godz. 15:10 – Wyścig

godz. 13:00 – 1. trening
godz. 16:30 – 2. trening

godz. 10:45 – 1. Kwalifikacje
godz. 13:33 – 1. wyścig

godz. 10:45 – 2. kwalifikacje
godz. 13:33 – 2. wyścig

Popularne tagi