KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Nie będzie tankowania i dwóch obowiązkowych postojów

Po ostatnim spotkaniu Grupy Strategicznej ds. Sportu odrzucono propozycje przywrócenia tankowania i zmuszenia kierowców F1 do dwukrotnego, przymusowego odbycia „pit stopów” w każdym wyścigu.

Jednak źródło wiadomości, poinformowało portal racefans.net, że spotkanie było owocne i że przybliżono się do zastosowania koncepcji nowego pakietu przepisów sportowych na rok 2021.
Niektóre potencjalne zmiany w strategii wyścigowej na 2021 r. zostały usunięte z przyszłego regulaminu. Miało to miejsce w związku z krytyką. Dotyczyło to m. in. przywrócenia tankowania, które ostatni raz miało miejsce w sezonie 2009 r.

Prezydent FIA Jean Todt zasugerował to jako sposób na zmniejszenie wagi samochodów. Jest to problem, na który zwróciło uwagę kilku kierowców. Jednak niektóre zespoły ostrzegały, że umożliwienie tankowania zwiększy koszty i sprawi, że wyścigi będą bardziej pzewidywalne.

Kolejnym punktem zmian w przepisach na 2021 r. był zapis, że kierowcy musieliby stosować trzy różne mieszanki opon na wyścig i w związku z tym odbyć dwa obowiązkowe pit-stopy. Plan ten nie zyskał również przychylności.

Wśród zaakceptowanych przepisów, nie uzgodniono jednak żadnych sposobów zmniejszenia masy samochodów ze względu na związane z tym koszty. Pomimo skarg ze strony Lewisa Hamiltona i innych kierowców dotyczących rosnącej wagi samochodów F1, problem ten prawdopodobnie nie zostanie rozwiązany w przepisach na sezon 2021.

Podczas gdy w tym tygodniu Pirelli kontynuowało przygotowania do przestawienia się na opony 18-calowe po kolejnym sezonie, proponowany zakaz stosowania koców grzewczych jest nadal przedmiotem dyskusji. Zespoły podchodzą bardzo sceptycznie do niektórych zmian w przepisach na 2021 rok, które proponują FOM i FIA.

Kolejne spotkanie Grupy Strategicznej odbędzie się na początku przyszłego miesiąca. Po nim ma się odbyć elektroniczne głosowanie Światowej Rady Sportu Samochodowego w celu zatwierdzenia przepisów z 2021 r. Regulamin musi być przyjęty przed terminem 31 października. FIA i FOM obawiają się jednak weta Ferrari. W trakcie minionego spotkania odnotowano obawy zespołu dotyczące proponowanej standaryzacji niektórych części w 2021 roku.

Podczas gdy większość spotkania koncentrowała się na 2021 roku, dyskutowano również o planach na przyszłoroczne opony. Po serii emocjonujących wyścigów, apetyt na zmianę mieszanek opon w przyszłym roku zmalał.

Źródło: racefans.net

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum