KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Marczyk i Gospodarczyk mistrzami Polski

Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia R5) wygrali Rajd Śląska, przedostatnią rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, zdobywając jednocześnie tytuły Mistrzów Polski! To trzecie w tym roku zwycięstwo reprezentantów Skoda Polska Motorsport w rundzie RSMP, którzy byli najszybsi na 8 z 12 odcinków specjalnych, w tym na kończącej rywalizację próbie Power Stage.

Na drugiej pozycji uplasowali się Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5), dwukrotni zwycięzcy (2017, 2018) najmłodszego rajdu w krajowym czempionacie, którzy stracili do Marczyka i Gospodarczyka 13,7 sek. Na najniższym stopniu podium stanęli Sylwester Płachytka i Jacek Nowaczewski (Skoda Fabia R5) z czasem gorszym o 44 sek od triumfatorów.

Mikołaj Miko Marczyk został najmłodszym w historii mistrzem Polski sięgając po końcowy triumf w wieku 23 lat (urodzony 24.10.1995). Łodzianin swoją rajdową karierę rozpoczął zaledwie przed trzema laty startując w sezonie 2016 w mistrzostwach Śląska. Rok później wywalczył tytuł mistrza kraju w klasie Open N, a sezon 2018, pierwszy za kierownicą samochodu klasy R5 zakończył już na drugim miejscu ulegając Grzegorzowi Grzybowi tylko jednym punktem. W ubiegłym roku odniósł również dwa pierwsze zwycięstwa w rundach RSMP (rajdy Elektreny i Polski).

Tegoroczną rywalizację Marczyk rozpoczął od wygrania 47. Rajdu Świdnickiego-Krause. Na najwyższym stopniu podium stanął także w Rajdzie Elektreny, a piątym zwycięstwem w RSMP w karierze, w Rajdzie Śląska przypieczętował mistrzowski tytuł.

W sześciu tegorocznych rundach Marczyk i Gospodarczyk wygrali 33 z 69 rozegranych odcinków specjalnych. Ich łupem padła już także klasyfikacja RMF Maxxx Trophy (do końca na maxa) czyli punktacja na odcinkach Power Stage (ostatnie próby sportowe w każdym rajdzie). W sezonach 2018 i 2019 Marczyk i Gospodarczyk reprezentowali zespół Skoda Polska Motorsport, polskiego importera czeskiej firmy.

Z wicemistrzowskich tytułów mogą się już cieszyć Tomasz Kasperczyk i Damian Syty, którzy przez cały sezon toczyli walkę o końcowy sukces z Marczykiem i Gospodarczykiem. Reprezentanci Tiger Energy Drink Rally Team wygrali Rajd Nadwislański, a w czterech innych rundach RSMP stawali na podium.

Po raz pierwszy na podium w mistrzostwach Polski stanęli na mecie w Żorach Sylwester Płachytka i Jacek Nowaczewski startujący po raz pierwszy Skodą Fabią R5. Czwarte miejsce wywalczyli reprezentanci ORLEN Team – Kacper Wróblewski i Jacek Spętany (Hyundai i20 R5), a piąte Łukasz i Tomasz Kotarbowie (Citroen C3 R5). Te trzy załogi pretendują jednocześnie do trzeciego miejsca na podium w mistrzostwach Polski.

Wielką niespodziankę sprawił Kuba Greguła pilotowany przez Grzegorza Dachowskiego. Reprezentant Subaru Poland Rally Team dopiero 16 sierpnia skończył 18 lat i wystartował w pierwszym rajdzie w Polsce oraz pierwszym w karierze na asfaltowej nawierzchni. Wcześniej rywalizował tylko w pięciu rajdach szutrowych na Łotwie i Litwie. W Rajdzie Śląska wygrał w debiucie silną klasę Open 4WD.

Rywalizacja w „ośce” (samochody napędzane na jedną oś) padła łupem Tomasza Zbroji (Citroen Ds3 R3), który objął ponownie pozycję lidera w tej klasyfikacji.

Sezon RSMP 2019 zakończy Rajd Dolnośląski – Hotel Zieleniec z bazą w Dusznikach Zdroju – Zieleńcu, w dniach 4 – 6 października, w którym do zdobycia będzie jeszcze aż 55 punktów.

Wyniki Rajdu Śląska:

1. Miko Marczyk / Szymon Gospodarczyk Skoda Fabia R5 59:41,3
2. Tomasz Kasperczyk / Damian Syty Ford Fiesta R5 +13,7
3. Sylwester Płachytka / Jacek Nowaczewski Skoda Fabia R5 +44,0
4. Kacper Wróblewski / Jacek Spętany Hyundai i20 R5 +01:05,8
5. Łukasz Kotarba / Tomasz Kotarba Citroen C3 R5 +01:21,2
6. Maciej Lubiak / Michał Trela Hyundai i20 R5 +01:31,5
7. Zbigniew Gabryś / Robert Hundla Hyundai i20 R5 +03:29,8
8. Daniel Chwist / Kamil Heller Hyundai i20 R5 +03:36,9
9.Tomasz Zbroja / Jakub Wróbel Citroen DS3 R3 +03:58,3
10. Marcin Babraj / Jakub Gerber Ford Fiesta R5 +04:16,5

Klasyfikacja RSMP 2019 (po sześciu rundach):
1. Miko Marczyk 178 pkt
2. Tomasz Kasperczyk 136 pkt
3. Łukasz Kotarba 66 pkt
4. Kacper Wróblewski 56 pkt
5. Łukasz Habaj 55 pkt
6. Grzegorz Grzyb 54 pkt
7. Sylwester Płachytka 51 pkt
8. Marcin Słobodzian 41 pkt
9. Łukasz Byśkiniewicz 40 pkt
10. Aron Domżała 39 pkt

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi