KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - German Grand Prix - Preparation Day - Hockenheim, Germany

Kubica o początkach we Włoszech i wygrywaniu z Ferrari

Bardzo ciekawy wywiad Sebastiana Parfjanowicza opublikowała dziś TVP Sport. Robert mówi dużo o swoich kartingowych początkach we Włoszech, mieszkaniu tam jako nastolatek oraz o jeździe w Ferrari, do której niestety nie doszło.

Robert przez pewien czas pobytu we Włoszech mieszkał niedaleko toru Monza.

„Jak czyściłem podwozia w fabryce Birela, która jest 8 km stąd, to jak dobrze zawiał wiatr, to słychać było bolidy F1 jeżdżące po Monzy. Teraz jest to już niemożliwe, bo F1 straciła swój dźwięk” – mówi Polak.

Wspominał również swoją pierwszą wizytę na tym torze.

„Pierwszy raz byłem tu w 1999 roku na takim wyścigu dla zabawy biegnącym przez prostą tego toru. Był tam wtedy kartingowy guru, Giorgio Pantano, legenda i pamiętam, że każdy chciał go wyprzedzić, ja się trochę z nim ścigałem koło w koło wtedy. Gdy 2 lata później w Formule Renault wróciłem tu, to wszyscy kojarzyli mnie właśnie z tym wyścigiem, mimo że to był wyścig dla zabawy” – stwierdził Polak.

Poznaliśmy nieco więcej szczegółów jego przeprowadzki do Włoch w młodym wieku.

„Do tego miejsca przeprowadziłem się jak byłem stary i miałem 15 lat. Wcześniej 2 lata mieszkałem z rodziną szefa zespołu kartingowego i co ciekawe – nie tego, z którym jeździłem tylko konkurencji. On wcześniej zaproponował mi kontrakt, ale potem dostałem propozycję od zespołu fabrycznego CRG i potem na 1,5 roku stałem się częścią jego rodziny. Miałem szczęście, że trafiłem na takich ludzi. Dużo mi pomogli. Myślę, że nie mogłem lepiej trafić, znając mentalności innych narodów, niż do Włoch. Tu młody człowiek może poczuć się częścią tego kraju, jak w domu. W tak młodym wieku to bardzo ważne” – przyznał Robert.

Nie zabrakło pytania o kontrakt z Ferrari – czy rzeczywiście było tak, że Polak miał już podpisaną umowę z włoską ekipą. Robert potwierdził – choć nie wprost. Dodał również: „To czy byłbym w stanie z nimi wygrywać czy nie to się już nie dowiemy. I myślę, że niestety to jedna z tych rzeczy, które najbardziej bolą”.

Sebastian Parfjanowicz przekazał też nieco słów Roberto Chinchero, który stwierdził, że Robert od początku swojej włoskiej przygody myślał „na czerwono”.

Całą rozmowę możecie zobaczyć tutaj.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi