KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Motor Racing - Formula One World Championship - Italian Grand Prix - Race Day - Monza, Italy

Kilka rzeczy nie pomogło – Williams podsumowuje GP Włoch

Dla George`a Russella to był solidny wyścig, choć nie błyszczał w nim, szczególnie na starcie. Robert Kubica musiał mierzyć się z wieloma problemami i znów robić wszystko, by dowieźć bolid do mety.

„To był kolejny wyścig pełen akcji podczas którego nasi kierowcy walczyli z wieloma samochodami. Robert miał dobre pierwsze kółko, po którym był 13. Potem spadał wraz z rozwoje wyścigu. Ostatecznie ukończył dwupostojowy wyścig po tym jak przytarł oponę broniąc się przed Grosjeanem. George ukończył bardziej konwencjonalny wyścig z jednym postojem i prawie zdołał pokonać Vettela, ale został wyprzedzony na ostatnim okrążeniu. Nasze prędkości na prostej nie ułatwiały sprawy, ale George wykonał dobrą pracę utrzymując 14. miejsce, pokazując dobre tempo w porównaniu do aut obok niego. Nasza uwaga teraz przenosi się na ostatnią część wyścigów poza Europą, która zaczyna się w Singapurze za 2 tygodnie. Wyścigi potem następują niedaleko po sobie więc będziemy latać po całym świecie” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

George Russell zajął dziś 14. miejsce, ale niewiele brakło a utrzymałby się przed Sebastianem Vettelem. Zaliczył on dość bezproblemowy wyścig.

„Nasze tempo było zaskakująco dobre, szczególnie biorąc pod uwagę to, że Monza jest jednym z trzech najgorszych dla nas torów w roku, biorąc pod uwagę prędkości na prostych. Na pewno mamy pewne pozytywy, które stąd wyniesiemy, a to pokazuje, że wykonaliśmy dobrą pracę z ustawieniami, oponami, a wszystko było pod naszą kontrolą. Myślę, że możemy być całkiem zadowoleni z rezultatu” – powiedział George Russell.

Wyścig Roberta Kubicy był zdecydowanie bardziej intensywny. Polak zaliczył wyprzedzania na pierwszym kółku, potem długo bronił się przed kolejnymi rywalami. Gdy chciał wykorzystać wirtualną neutralizację, ta skończyła się za wcześnie. Gdy zjechał do boksów na planowy postój, pojawiła się druga wirtualna neutralizacja. Niestety Robert nie mógł na niej skorzystać, gdyż jego postój trwał 8 sekund za długo. Potem zdarzyła się dziwna rzecz z jego hamulcem, która zmusiła go do kolejnego postoju w boksach.

„Nie było łatwo, a ten weekend to ogólnie były wzloty i upadki. Ogólnie wyścig zaczął się całkiem dobrze, ale potem miałem problemy z lewą przenią oponą w zakrętach. Mieliśmy kilka walk, próbowałem bronić się jak tylko mogłem, ale miałem problemy by zostać w tunelu za innymi samochodami. Próbowałem wszystkiego co mogłem, ale jest jak jest” – powiedział Robert Kubica.

„Udało się zyskać trochę pozycji na starcie. Pierwszy stint nie był łatwy, miałem dziwne wibracje na prawej oponie. Lewy przód nie pracował. Później starałem się bronić przed kierowcami ale nie byłem w stanie utrzymać się w tunelu innych kierowców. Drugi pit-stop był wymuszony. Broniłem się przed Grosjeanem i dojeżdżając do 1. zakrętu hamulec był miękki. Zblokowałem przednią lewą oponę, co jest też dziwne, bo zazwyczaj blokuje się wewnętrzną i musiałem zmienić opony. Nastawienie na resztę sezonu mam jak zawsze – będę starał się robić wszystko co w mojej mocy” – powiedział Robert w rozmowie z Eleven Sports.

„Tam, gdzie byłem w stanie coś zrobić, zrobiłem to, niestety stara jednostka ze starej specyfikacji na Monzy nie pomaga, szczególnie w wyścigu. To było zresztą widać także we wczorajszych kwalifikacjach. Jest jak jest” – cytuje wypowiedź Roberta Kubicy Cezary Gutowski.

Wyniki wyścigu:

blank

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi