KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Kajto wygrywa Rajd Turcji w WRC2! Gdyby nie awaria, byłby punkt WRC

Z dużą przewagą Kajetan Kajetanowicz zwyciężył w klasyfikacji WRC2 w Rajdzie Turcji. Z racji awarii Polak nie był w stanie sięgnąć po pierwszy w karierze punkt WRC. Jest za to pierwsza wygrana w WRC2.

Od czwartku kierowcy rywalizowali na trasie liczącej 309,56 km OS-owych. Kajto świetnie rozpoczął rywalizację, wygrywając 4 pierwsze OS-y. Rywale natomiast mieli sporo problemów. Kapcia złapał Marco Bulacia, a dwa razy przebitą oponę miał Fabio Andolfi. W WRC2 Pro Jan Kopecki przebił oponę 2 razy, a Kalle Rovanpeva 3 razy, przez co musiał wycofać się z pierwszego dnia. Drugą pętlę piątku Kajto również kończył w czołówce i tak wyglądały łączne wyniki klasyfikacji WRC2 i WRC2 Pro po piątku:

W sobotę Kajto wygrał łącznie 3 OS-y, a na pozostałych trzech nie wychodził z pierwszej trójki. Dzięki temu jego przewaga nad rywalami wzrosła:

W niedzielę Polak zaczął od 3. i 4. miejsca w WRC2. Na trzecim niedzielnym OS-ie Polak był dopiero 6, tracąc prawie minutę. Na kilka sekund w klasyfikacji generalnej zbliżył się do niego Gus Greensmith, który jednak… rolował po minięciu linii mety.

Ostatni OS Kajto jechał z uszkodzonym wałem napędowym i stracił na nim ponad pół minuty do najszybszych aut WRC2. Mimo to i tak dowiózł do mety ponad minutową przewagę nad drugim zawodnikiem tej kategorii, Marci Bulacią. W klasyfikacji generalnej Kajto został na ostatnim OS-ie wyprzedzony przez Gusa Greensmitha oraz Jana Kopecky (o 0,2 sekundy) i zajął ostatecznie 12. miejsce.

Oto klasyfikacja WRC2 tego rajdu:

Był to 5 występ Kajto w tym sezonie. Dotychczas zajmował raz drugie i dwa razy trzecie miejsce, a w Argentynie nie dojechał do mety. Do klasyfikacji generalnej liczy się 6 najlepszych wyników danego kierowcy. Kajto ma jeszcze zatem szanse walki o tytuł. Klasyfikację WRC2 zobaczycie tutaj.

W WRC rywalizacja była bardzo zacięta i dramatyczna. W piątek opony przebijali Sordo, Latvala, Tanak i Ogier, przy czym ten ostatni stracił na tym tylko 10 sekund i pozostał w walce o zwycięstwo.

Sobota zaczęła się źle dla Thierry Neuville`a, który wypadł z trasy i stracił prawie 5 minut. Ott Tanak doświadczył niestety usterki elektrycznej i musiał wycofać się z rywalizacji.

Drobne przygody zaliczali Kris Meeke i Esapekka Lappi. W przypadku tego ostatniego było to o tyle kosztowne, że stracił prowadzenie w rajdzie. Wyprzedził go – o 0,2 sekundy – Sebastien Ogier.

Na trzech pierwszych niedzielnych OS-ach Ogier minimalnie powiększył przewagę, mimo że nie znajdował się w ścisłej czołówce. Lappi na przedostatniej próbie obrócił się, co kosztowało go 15 sekund. Na Power Stage Ogier zajął 3. miejsce, a Lappi złapał kapcia i ostatecznie stracił do Francuza 35 sekund. Na trzecim miejscu rajd ukończył Andreas Mikkelsen. 5 punktów za Power Stage zgarnął Ott Tanak, cztery Thierry Neuville, trzy Sebastien Ogier, dwa Jari Matti Latvala a jeden Teemu Suninen.

Oto klasyfikacja rajdu:

Dzięki temu zwycięstwu Ogier awansował na 2. miejsce w klasyfikacji generalnej WRC. Mikkelsen awansował na 4. pozycję. Tutaj zobaczycie klasyfikację WRC na 3 rajdy przed końcem rywalizacji (Wielka Brytania, Hiszpania, Australia).

W WRC2 Pro triumfował w Turcji Gus Greensmith przed Janem Kopeckym oraz Kalle Rovanperą.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Popularne tagi