KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Kajto wygrywa Rajd Turcji w WRC2! Gdyby nie awaria, byłby punkt WRC

Z dużą przewagą Kajetan Kajetanowicz zwyciężył w klasyfikacji WRC2 w Rajdzie Turcji. Z racji awarii Polak nie był w stanie sięgnąć po pierwszy w karierze punkt WRC. Jest za to pierwsza wygrana w WRC2.

Od czwartku kierowcy rywalizowali na trasie liczącej 309,56 km OS-owych. Kajto świetnie rozpoczął rywalizację, wygrywając 4 pierwsze OS-y. Rywale natomiast mieli sporo problemów. Kapcia złapał Marco Bulacia, a dwa razy przebitą oponę miał Fabio Andolfi. W WRC2 Pro Jan Kopecki przebił oponę 2 razy, a Kalle Rovanpeva 3 razy, przez co musiał wycofać się z pierwszego dnia. Drugą pętlę piątku Kajto również kończył w czołówce i tak wyglądały łączne wyniki klasyfikacji WRC2 i WRC2 Pro po piątku:

W sobotę Kajto wygrał łącznie 3 OS-y, a na pozostałych trzech nie wychodził z pierwszej trójki. Dzięki temu jego przewaga nad rywalami wzrosła:

W niedzielę Polak zaczął od 3. i 4. miejsca w WRC2. Na trzecim niedzielnym OS-ie Polak był dopiero 6, tracąc prawie minutę. Na kilka sekund w klasyfikacji generalnej zbliżył się do niego Gus Greensmith, który jednak… rolował po minięciu linii mety.

Ostatni OS Kajto jechał z uszkodzonym wałem napędowym i stracił na nim ponad pół minuty do najszybszych aut WRC2. Mimo to i tak dowiózł do mety ponad minutową przewagę nad drugim zawodnikiem tej kategorii, Marci Bulacią. W klasyfikacji generalnej Kajto został na ostatnim OS-ie wyprzedzony przez Gusa Greensmitha oraz Jana Kopecky (o 0,2 sekundy) i zajął ostatecznie 12. miejsce.

Oto klasyfikacja WRC2 tego rajdu:

blank

Był to 5 występ Kajto w tym sezonie. Dotychczas zajmował raz drugie i dwa razy trzecie miejsce, a w Argentynie nie dojechał do mety. Do klasyfikacji generalnej liczy się 6 najlepszych wyników danego kierowcy. Kajto ma jeszcze zatem szanse walki o tytuł. Klasyfikację WRC2 zobaczycie tutaj.

W WRC rywalizacja była bardzo zacięta i dramatyczna. W piątek opony przebijali Sordo, Latvala, Tanak i Ogier, przy czym ten ostatni stracił na tym tylko 10 sekund i pozostał w walce o zwycięstwo.

Sobota zaczęła się źle dla Thierry Neuville`a, który wypadł z trasy i stracił prawie 5 minut. Ott Tanak doświadczył niestety usterki elektrycznej i musiał wycofać się z rywalizacji.

Drobne przygody zaliczali Kris Meeke i Esapekka Lappi. W przypadku tego ostatniego było to o tyle kosztowne, że stracił prowadzenie w rajdzie. Wyprzedził go – o 0,2 sekundy – Sebastien Ogier.

Na trzech pierwszych niedzielnych OS-ach Ogier minimalnie powiększył przewagę, mimo że nie znajdował się w ścisłej czołówce. Lappi na przedostatniej próbie obrócił się, co kosztowało go 15 sekund. Na Power Stage Ogier zajął 3. miejsce, a Lappi złapał kapcia i ostatecznie stracił do Francuza 35 sekund. Na trzecim miejscu rajd ukończył Andreas Mikkelsen. 5 punktów za Power Stage zgarnął Ott Tanak, cztery Thierry Neuville, trzy Sebastien Ogier, dwa Jari Matti Latvala a jeden Teemu Suninen.

Oto klasyfikacja rajdu:

blank

Dzięki temu zwycięstwu Ogier awansował na 2. miejsce w klasyfikacji generalnej WRC. Mikkelsen awansował na 4. pozycję. Tutaj zobaczycie klasyfikację WRC na 3 rajdy przed końcem rywalizacji (Wielka Brytania, Hiszpania, Australia).

W WRC2 Pro triumfował w Turcji Gus Greensmith przed Janem Kopeckym oraz Kalle Rovanperą.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi