Kajtooo

Kajto wygrywa Rajd Turcji w WRC2! Gdyby nie awaria, byłby punkt WRC

Z dużą przewagą Kajetan Kajetanowicz zwyciężył w klasyfikacji WRC2 w Rajdzie Turcji. Z racji awarii Polak nie był w stanie sięgnąć po pierwszy w karierze punkt WRC. Jest za to pierwsza wygrana w WRC2.

Od czwartku kierowcy rywalizowali na trasie liczącej 309,56 km OS-owych. Kajto świetnie rozpoczął rywalizację, wygrywając 4 pierwsze OS-y. Rywale natomiast mieli sporo problemów. Kapcia złapał Marco Bulacia, a dwa razy przebitą oponę miał Fabio Andolfi. W WRC2 Pro Jan Kopecki przebił oponę 2 razy, a Kalle Rovanpeva 3 razy, przez co musiał wycofać się z pierwszego dnia. Drugą pętlę piątku Kajto również kończył w czołówce i tak wyglądały łączne wyniki klasyfikacji WRC2 i WRC2 Pro po piątku:

W sobotę Kajto wygrał łącznie 3 OS-y, a na pozostałych trzech nie wychodził z pierwszej trójki. Dzięki temu jego przewaga nad rywalami wzrosła:

W niedzielę Polak zaczął od 3. i 4. miejsca w WRC2. Na trzecim niedzielnym OS-ie Polak był dopiero 6, tracąc prawie minutę. Na kilka sekund w klasyfikacji generalnej zbliżył się do niego Gus Greensmith, który jednak… rolował po minięciu linii mety.

Ostatni OS Kajto jechał z uszkodzonym wałem napędowym i stracił na nim ponad pół minuty do najszybszych aut WRC2. Mimo to i tak dowiózł do mety ponad minutową przewagę nad drugim zawodnikiem tej kategorii, Marci Bulacią. W klasyfikacji generalnej Kajto został na ostatnim OS-ie wyprzedzony przez Gusa Greensmitha oraz Jana Kopecky (o 0,2 sekundy) i zajął ostatecznie 12. miejsce.

Oto klasyfikacja WRC2 tego rajdu:

Był to 5 występ Kajto w tym sezonie. Dotychczas zajmował raz drugie i dwa razy trzecie miejsce, a w Argentynie nie dojechał do mety. Do klasyfikacji generalnej liczy się 6 najlepszych wyników danego kierowcy. Kajto ma jeszcze zatem szanse walki o tytuł. Klasyfikację WRC2 zobaczycie tutaj.

W WRC rywalizacja była bardzo zacięta i dramatyczna. W piątek opony przebijali Sordo, Latvala, Tanak i Ogier, przy czym ten ostatni stracił na tym tylko 10 sekund i pozostał w walce o zwycięstwo.

Sobota zaczęła się źle dla Thierry Neuville`a, który wypadł z trasy i stracił prawie 5 minut. Ott Tanak doświadczył niestety usterki elektrycznej i musiał wycofać się z rywalizacji.

Drobne przygody zaliczali Kris Meeke i Esapekka Lappi. W przypadku tego ostatniego było to o tyle kosztowne, że stracił prowadzenie w rajdzie. Wyprzedził go – o 0,2 sekundy – Sebastien Ogier.

Na trzech pierwszych niedzielnych OS-ach Ogier minimalnie powiększył przewagę, mimo że nie znajdował się w ścisłej czołówce. Lappi na przedostatniej próbie obrócił się, co kosztowało go 15 sekund. Na Power Stage Ogier zajął 3. miejsce, a Lappi złapał kapcia i ostatecznie stracił do Francuza 35 sekund. Na trzecim miejscu rajd ukończył Andreas Mikkelsen. 5 punktów za Power Stage zgarnął Ott Tanak, cztery Thierry Neuville, trzy Sebastien Ogier, dwa Jari Matti Latvala a jeden Teemu Suninen.

Oto klasyfikacja rajdu:

Dzięki temu zwycięstwu Ogier awansował na 2. miejsce w klasyfikacji generalnej WRC. Mikkelsen awansował na 4. pozycję. Tutaj zobaczycie klasyfikację WRC na 3 rajdy przed końcem rywalizacji (Wielka Brytania, Hiszpania, Australia).

W WRC2 Pro triumfował w Turcji Gus Greensmith przed Janem Kopeckym oraz Kalle Rovanperą.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 22 lutego

Urodził się Niki Lauda, trzykrotny mistrz świata (1975, 1977, 1984) i wicemistrz świata 1976 (171 startów, 25 zwycięstw, 24 pole positions, 24 najszybsze okrążenia, 54 podia).

„Sytuacja była trudna. Kubica miał liczne urazy, nie tylko ramienia i nadgarstka, ale też poważne złamania nogi. Zdecydowaliśmy się zająć złamaniami przedramienia, ścięgnami i nerwami. Całą rękę od ramienia do palców trzeba było poskładać. Proces rehabilitacji będzie długi i potrwa przynajmniej rok” – mówi w komunikacie prasowym Emanuele Pamelin, lekarz opiekujący się Robertem. „Za pomocą specjalnych metod chcę skrócić czas rehabilitacji i wrócić w tym sezonie. Ten wypadek sprawi, że będę jeszcze silniejszy, tak jak było ostatnim razem” – taki komunikat od Roberta przekazuje jego menadżer, Daniele Morelli. Robert zostaje przeniesiony na oddział rehabilitacji po 16 dniach pobytu na oddziale intensywnej terapii.

Media podają, że Robert Kubica będzie w 2013 roku startował w serii ERC Citroenem DS3. Polak będzie jeździł ze zmodyfikowaną manetką skrzyni biegów: „Nie wiem dokładnie, jaka jest szybkość zmiany biegów w samochodzie zaproponowanym dla Roberta, ale jest pewne, że będzie ona wolniejsza niż normalna. Od rozmowy z FIA nie miałem jeszcze czasu porozmawiać z Robertem, ale będzie ku temu okazja teraz”.

Robert Kubica coraz częściej pojawia się na torach kartingowych. Znane staje się jedno z jego zdjęć na torze w Lonato ze szlifierką.

Archiwum