KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

onboard Russell Sochi F1

Dużo problemów, overtake i ręce na klatce – jedziemy GP Rosji z George`m Russellem

Mimo że krótki, to znów bardzo intensywny był wyścig George Russella w Sochi. Anglik – nietypowo dla siebie – miał dużo problemów z bolidem i musiał zmienić swój styl jazdy oraz wielokrotnie ustawienia. Jak przebiegała jego komunikacja z inżynierem? Zobaczcie.

Przed startem George otrzymuje tradycyjną informację o oponach, na jakich startują jego rywale oraz przypomina mu się o włączeniu pit-limitera.

„Czy Albon jest w pit-lane?” – pyta zdziwiony Russell i otrzymuje potwierdzenie tego faktu.

George nie miał podczas tego weekendu problemów z elektroniką więc rusza dobrze spod świateł, ale potem obiera złą linię w pierwszych zakrętach i jest blokowany przez innych. Wykorzystuje to m.in. Robert Kubica. Po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa Anglik od razu dostaje komunikat: „Safety car, zostajemy an torze”.

Russell dopytuje o temperaturę hamulców podczas neutralizacji i jest proszony o dogrzanie ich nieco. Potem James Urwin zdaje mu raport z sytuacji na torze.

„- Był kontakt Grosjeana i Ricciardo. Grosjean stoi, Ricciardo nadal jedzie”.
– Nie skomentuję tego” – odpowiada Russell, sarkastycznie odnosząc się do faktu, że w kolizję znów zamieszany jest Grosjean.

Na 3. okrążeniu Anglik ponownie jest proszony o dogrzanie hamulców. Russell pyta: „Zakładamy twarde opony i jedziemy do końca czy próbujemy przy innej okazji?” Nie otrzymuje jednak odpowiedzi. Ponownie zatem pyta o opony i hamulce i jest informowany, że te pierwsze trzeba trochę dogrzać, a te drugie są dobrze przygotowane do restartu.

Pod koniec neutralizacji George otrzymuje raport z sytuacji najbliższych rywali – w tym Roberta Kubicy oraz jest proszony o włączenie HPP i dostaje informację, że ma jeszcze 11 wciśnięć przycisku overtake.

Po restarcie tuż za Russellem jest Giovinazzi. „Giovinazzi jest na twardych oponach, użyj overtake jeżeli będziesz potrzebował” – informuje go inżynier.

Russell dopytuje o temperaturę nawierzchni, gdyż zmaga się z zachowaniem prawej przedniej opony. Dostaje jedynie informację, że Giovinazzi ma system DRS oraz że Robert Kubica ma opony pośrednie.

Russell dość szybko zgłasza problemy z wyjściem z ostatniego zakrętu, a potem na wejściu do zakrętu numer 15. Otrzymuje polecenie zmiany ustawień dyferencjału oraz informację, że opony są teraz we właściwym oknie temperaturowym.

Kolejne problemy pojawiają się w 2. i 3. zakręcie, co George zgłasza, w odpowiedzi słysząc sugestię zmiany ustawień Diff High Speed na 4. Gdy potem dwa razy poskarży się na jeszcze większe problemy w zakrętach dostanie kolejno polecenie Diff High Speed 8 oraz Diff High Speed 11.

Po tym, jak minie go Giovinazzi, Russell jest informowany o pozycji Daniela Ricciardo, który zbliżył się do Anglika na 0,7 sekundy, ale nie był go w stanie skutecznie zaatakować.

Russell znów zgłasza problemy oraz fakt, że na jego wyświetlaczu jest coś dziwnego „Tak mamy problem z sensorem, patrzymy czy da się coś z tym zrobić” – odpowiada James Urwin.

Po kilku kolejnych okrążeniach zaczynają się problemy ze skrzynią biegów, która zbyt wolno reaguje na zmiany, szczególnie na prostych. Urwin potwierdza problemy, ale informuje George`a, że nie da się tego naprawić. Poleca Anglikowi wolniejszą zmianę biegów.

Po kilku następnych okrążeniach Russell jest informowany, że strategia to nadal Plan A minus 6. Jest chwalony za tempo i powiększanie różnicy nad Renault.

„Tempo nadal jest dobre, jesteś sekundę szybszy od Roberta, odjeżdżamy Ricciardo” – informuje Urwin. Po chwili prosi Russella o feedback dotyczący skrzyni biegów.

„Dłuższe zmiany działają” – informuje Russell. Gdy dojeżdża do niego Hulkenberg, który zaliczył wizytę w boksie, Urwin informuje Russella, że ma jeszcze 9 wciśnięć przycisku overtake, ale w tym samym momencie kierowca Renault mija Anglika.

„1,1 sekundy nad Ricciardo. Nie ma DRS-u, wracamy do planu A” – mówi na 22. kółku inżynier wyścigowy George`a. Dwa okrążenia później Ricciardo wycofuje się, a George dostaje potwierdzenie, że jego opony są w dobrym stanie.
Tempo dobre, różnica większa

„Mode 6 kiedy będziesz mógł” – prosi Russella inżynier. Informuje go też o dobrym tempie i różnicy do Antonio Giovinazziego.

Po odpadnięciu Sebastiana Vettela mamy wirtualną neutralizację. To 27 okrążenie wyścigu.

„VSC, VSC, zjeżdżamy, box, box, ciśnij” – informuje Urwin Russella.

Anglik zalicza bezproblemowy pit-stop i wyjeżdża.

„Porozgrzewaj trochę opon. VSC się kończy, nadal masz 8 wciśnięć overtake” – prosi go Urwin.

George prosi o tempo w porównaniu do Pierre`a Gasly`iego. Nie zdąży jednak otrzymać odpowiedzi. Kilka sekund po restarcie, w pierwszym zakręcie, w którym jechał normalnym tempem, gdy tylko dotknie hamulca jego koła zablokują się i Anglik zmierza wprost na bandę. Tuż przed kontaktem wciska jeden z przycisków na kierownicy oraz zdejmuje z niej ręce, kładąc na klatce piersiowej.

„Co tu się stało? Przednie skrzydło wpadło pod przednie koła, to się stało” – mówi George, po czym wysiada z auta.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi