Mimo że krótki, to znów bardzo intensywny był wyścig George Russella w Sochi. Anglik – nietypowo dla siebie – miał dużo problemów z bolidem i musiał zmienić swój styl jazdy oraz wielokrotnie ustawienia. Jak przebiegała jego komunikacja z inżynierem? Zobaczcie.
Przed startem George otrzymuje tradycyjną informację o oponach, na jakich startują jego rywale oraz przypomina mu się o włączeniu pit-limitera.
„Czy Albon jest w pit-lane?” – pyta zdziwiony Russell i otrzymuje potwierdzenie tego faktu.
George nie miał podczas tego weekendu problemów z elektroniką więc rusza dobrze spod świateł, ale potem obiera złą linię w pierwszych zakrętach i jest blokowany przez innych. Wykorzystuje to m.in. Robert Kubica. Po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa Anglik od razu dostaje komunikat: „Safety car, zostajemy an torze”.
Russell dopytuje o temperaturę hamulców podczas neutralizacji i jest proszony o dogrzanie ich nieco. Potem James Urwin zdaje mu raport z sytuacji na torze.
„- Był kontakt Grosjeana i Ricciardo. Grosjean stoi, Ricciardo nadal jedzie”.
– Nie skomentuję tego” – odpowiada Russell, sarkastycznie odnosząc się do faktu, że w kolizję znów zamieszany jest Grosjean.
Na 3. okrążeniu Anglik ponownie jest proszony o dogrzanie hamulców. Russell pyta: „Zakładamy twarde opony i jedziemy do końca czy próbujemy przy innej okazji?” Nie otrzymuje jednak odpowiedzi. Ponownie zatem pyta o opony i hamulce i jest informowany, że te pierwsze trzeba trochę dogrzać, a te drugie są dobrze przygotowane do restartu.
Pod koniec neutralizacji George otrzymuje raport z sytuacji najbliższych rywali – w tym Roberta Kubicy oraz jest proszony o włączenie HPP i dostaje informację, że ma jeszcze 11 wciśnięć przycisku overtake.
Po restarcie tuż za Russellem jest Giovinazzi. „Giovinazzi jest na twardych oponach, użyj overtake jeżeli będziesz potrzebował” – informuje go inżynier.
Russell dopytuje o temperaturę nawierzchni, gdyż zmaga się z zachowaniem prawej przedniej opony. Dostaje jedynie informację, że Giovinazzi ma system DRS oraz że Robert Kubica ma opony pośrednie.
Russell dość szybko zgłasza problemy z wyjściem z ostatniego zakrętu, a potem na wejściu do zakrętu numer 15. Otrzymuje polecenie zmiany ustawień dyferencjału oraz informację, że opony są teraz we właściwym oknie temperaturowym.
Kolejne problemy pojawiają się w 2. i 3. zakręcie, co George zgłasza, w odpowiedzi słysząc sugestię zmiany ustawień Diff High Speed na 4. Gdy potem dwa razy poskarży się na jeszcze większe problemy w zakrętach dostanie kolejno polecenie Diff High Speed 8 oraz Diff High Speed 11.
Po tym, jak minie go Giovinazzi, Russell jest informowany o pozycji Daniela Ricciardo, który zbliżył się do Anglika na 0,7 sekundy, ale nie był go w stanie skutecznie zaatakować.
Russell znów zgłasza problemy oraz fakt, że na jego wyświetlaczu jest coś dziwnego „Tak mamy problem z sensorem, patrzymy czy da się coś z tym zrobić” – odpowiada James Urwin.
Po kilku kolejnych okrążeniach zaczynają się problemy ze skrzynią biegów, która zbyt wolno reaguje na zmiany, szczególnie na prostych. Urwin potwierdza problemy, ale informuje George`a, że nie da się tego naprawić. Poleca Anglikowi wolniejszą zmianę biegów.
Po kilku następnych okrążeniach Russell jest informowany, że strategia to nadal Plan A minus 6. Jest chwalony za tempo i powiększanie różnicy nad Renault.
„Tempo nadal jest dobre, jesteś sekundę szybszy od Roberta, odjeżdżamy Ricciardo” – informuje Urwin. Po chwili prosi Russella o feedback dotyczący skrzyni biegów.
„Dłuższe zmiany działają” – informuje Russell. Gdy dojeżdża do niego Hulkenberg, który zaliczył wizytę w boksie, Urwin informuje Russella, że ma jeszcze 9 wciśnięć przycisku overtake, ale w tym samym momencie kierowca Renault mija Anglika.
„1,1 sekundy nad Ricciardo. Nie ma DRS-u, wracamy do planu A” – mówi na 22. kółku inżynier wyścigowy George`a. Dwa okrążenia później Ricciardo wycofuje się, a George dostaje potwierdzenie, że jego opony są w dobrym stanie.
Tempo dobre, różnica większa
„Mode 6 kiedy będziesz mógł” – prosi Russella inżynier. Informuje go też o dobrym tempie i różnicy do Antonio Giovinazziego.
Po odpadnięciu Sebastiana Vettela mamy wirtualną neutralizację. To 27 okrążenie wyścigu.
„VSC, VSC, zjeżdżamy, box, box, ciśnij” – informuje Urwin Russella.
Anglik zalicza bezproblemowy pit-stop i wyjeżdża.
„Porozgrzewaj trochę opon. VSC się kończy, nadal masz 8 wciśnięć overtake” – prosi go Urwin.
George prosi o tempo w porównaniu do Pierre`a Gasly`iego. Nie zdąży jednak otrzymać odpowiedzi. Kilka sekund po restarcie, w pierwszym zakręcie, w którym jechał normalnym tempem, gdy tylko dotknie hamulca jego koła zablokują się i Anglik zmierza wprost na bandę. Tuż przed kontaktem wciska jeden z przycisków na kierownicy oraz zdejmuje z niej ręce, kładąc na klatce piersiowej.
„Co tu się stało? Przednie skrzydło wpadło pod przednie koła, to się stało” – mówi George, po czym wysiada z auta.
Williams quality! ??????
Very strange #GR63 crash in #RussianGP #Kubica #F1 #F1PL #elevenF1 pic.twitter.com/G7Pph3cKut— DKK (@damikalinowski) 29 września 2019