Komunikacja radiowa pomiędzy Robertem Kubicą a jego inżynierem w Grand Prix Belgii nie należała do intensywnych, ale nie brakowało interesujących momentów. Przeczytajcie jej zapis oraz zobaczcie najważniejsze momenty z wyścigu Roberta Kubicy w Grand Prix Belgii.
Tekst powstał dzięki F1 TV Pro – narzędziu, które wykupić możecie tutaj.
Wyłącznym partnerem blogowych „stenogramów” jest mubi.pl – porównywarka ubezpieczeń OC/AC online!
Tym razem niestety – z racji startu z alei serwisowej – nie słyszeliśmy przedstartowych komunikatów Roberta Kubicy. Williams – podobnie jak to było poprzednio w przypadku George Russella – bardzo późno wypuścił Kubicę z garażu by miał lepiej dogrzane opony.
Robert startuje na zapalenie zielonego światła na końcu alei serwisowej i szybko wychodzi przed Sainza, wyprzedza też zmierzającego ku bandzie Verstappena.
Start Roberta Kubicy z Pitlane#BelgianGP #Kubica#F1 pic.twitter.com/67kSpReZQw
— CODEXER (@CODEXERR) 1 września 2019
Polak potem wyprzedza jeszcze Raikkonena i ląduje na 17. miejscu, przez chwilę jest nawet 16, ale gdy wyjeżdża samochód bezpieczeństwa, jest na 17. miejscu. Przed nim są Ricciardo i Russell.
Na drugim okrążeniu Robert jest informowany o temperaturze hamulców. Pojawiają się problemy z ich temperaturą. Paul Williams przekazuje mu również informacje na temat kawałków innych aut leżących w 1. zakręcie.
Kubica chwalony za to, co robi. „Dbaj o hamulce” – mówi Paul Williams. Informuje również Roberta o Ricciardo i Raikkonenie, którzy zjechali do boksów. Polak tym samym awansuje na 16. miejsce.
Nadal podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa, Robert otrzymuje informacje, że opony wyglądają dobrze i jest proszony o dbanie o nie. Kółko później Polak dowiaduje się, że temperatura hamulców jest już dobra. „Są gorące, ale to dobrze dla opon”. Polak dopytuje, co ma w takim razie robić i otrzymuje informację, że obecnie wszystko jest dobrze i nie ma alarmów ze strony hamulców.
Po restarcie – o którym oczywiście Kubica jest informowany, dostaje polecenie zmian na kierownicy na 9. okrążeniu na pokrętle Multi Function B.
Na 12. okrążeniu Robert jest informowany o zbliżającym się Hulkenbergu. Kierowca Renault bardzo łatwo wyprzedza Polaka.
Okrążenie później Robert skarży się na zachowanie lewej tylnej opony. Na następnym kółku proszony jest o lift and coast aby oszczędzać opony.
23 – Kubica proszony o feedback o oponach, hamulców. „Mam problemy z tyłem i także z przodem. Tył jest pod kontrolą, ale jest trudno” – mówi Robert. Jest chwalony za zarządzanie oponami. „Doganiamy tych gości z przodu. Drugi sektor jest naprawdę mocny” – mówi Paul Williams.
Gdy na 30. okrążeniu George Russell zjechał do boksów, Robert otrzymuje polecenia zmiany trybu silnika na prawdopodobnie bardziej agresywny – Engine Mode 4. (nie słyszeliśmy komunikatów przedstartowych, nie wiemy jakie były ustalenia, Kubica zazwyczaj jeździ na Mode 6). Otrzymuje też zagadkowe polecenie „Gray S position 5”.
Po wyjeździe z boksów i pit-stopie, który niestety nie był bezproblemowy (problem ze zdjęciem prawego koła), Robert pyta na jakim trybie silnika ma jechać. Otrzymuje odpowiedź, że 6 i że może użyć przycisku overtake, gdy będzie tego potrzebował.
Niedługo potem Robert Kubica skarży się na utratę prędkości na prostych. „Widzicie coś?” – pyta. Polecono mu przejście w tryb defend. Polak świetnie broni się przed Raikkonenem, który jest znacznie szybszy. Przez kilka okrążeń Raikkonen jechał około sekundy za Robertem, zbliżając się na prostych na maksymalnie 0,5 sekundy. Niestety, gdy Kubica dostaje niebieskie flagi za Vettela, Raikkonen zbliża się na tyle, by złapać się w DRS za Kubicą i potem na prostej Kimi bez problemu wyprzedził Polaka.
Gdy tylko Raikkonen oddalił się od Kubicy, Polak dostał polecenie zmiany ustawień na Go Race i przełączenia Engine Mode na pozycję 7. Po kolejnych cichych okrążeniach, Robert dojeżdża do mety na 17. miejscu.
Po zakończeniu wyścigu Robert szybko otrzymuje przypomnienie o wjechaniu do boksów bez przejeżdżania całego okrążenia i pojechaniu pod prąd w alei serwisowej. Dostaje też krótką informację o wynikach wyścigu. Po zatrzymaniu się, Robert bardzo długo walczy z kierownicą, próbując ją zdjąć.