KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Kubica onboard Spa

Brak mocy, dobre zarządzanie i cichy wyścig – jedziemy GP Belgii z Kubicą

Komunikacja radiowa pomiędzy Robertem Kubicą a jego inżynierem w Grand Prix Belgii nie należała do intensywnych, ale nie brakowało interesujących momentów. Przeczytajcie jej zapis oraz zobaczcie najważniejsze momenty z wyścigu Roberta Kubicy w Grand Prix Belgii.

Tekst powstał dzięki F1 TV Pro – narzędziu, które wykupić możecie tutaj.

Wyłącznym partnerem blogowych „stenogramów” jest mubi.pl – porównywarka ubezpieczeń OC/AC online!

blank

Tym razem niestety – z racji startu z alei serwisowej – nie słyszeliśmy przedstartowych komunikatów Roberta Kubicy. Williams – podobnie jak to było poprzednio w przypadku George Russella – bardzo późno wypuścił Kubicę z garażu by miał lepiej dogrzane opony.

Robert startuje na zapalenie zielonego światła na końcu alei serwisowej i szybko wychodzi przed Sainza, wyprzedza też zmierzającego ku bandzie Verstappena.

Polak potem wyprzedza jeszcze Raikkonena i ląduje na 17. miejscu, przez chwilę jest nawet 16, ale gdy wyjeżdża samochód bezpieczeństwa, jest na 17. miejscu. Przed nim są Ricciardo i Russell.

Na drugim okrążeniu Robert jest informowany o temperaturze hamulców. Pojawiają się problemy z ich temperaturą. Paul Williams przekazuje mu również informacje na temat kawałków innych aut leżących w 1. zakręcie.

Kubica chwalony za to, co robi. „Dbaj o hamulce” – mówi Paul Williams. Informuje również Roberta o Ricciardo i Raikkonenie, którzy zjechali do boksów. Polak tym samym awansuje na 16. miejsce.

Nadal podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa, Robert otrzymuje informacje, że opony wyglądają dobrze i jest proszony o dbanie o nie. Kółko później Polak dowiaduje się, że temperatura hamulców jest już dobra. „Są gorące, ale to dobrze dla opon”. Polak dopytuje, co ma w takim razie robić i otrzymuje informację, że obecnie wszystko jest dobrze i nie ma alarmów ze strony hamulców.

Po restarcie – o którym oczywiście Kubica jest informowany, dostaje polecenie zmian na kierownicy na 9. okrążeniu na pokrętle Multi Function B.

Na 12. okrążeniu Robert jest informowany o zbliżającym się Hulkenbergu. Kierowca Renault bardzo łatwo wyprzedza Polaka.

Okrążenie później Robert skarży się na zachowanie lewej tylnej opony. Na następnym kółku proszony jest o lift and coast aby oszczędzać opony.

23 – Kubica proszony o feedback o oponach, hamulców. „Mam problemy z tyłem i także z przodem. Tył jest pod kontrolą, ale jest trudno” – mówi Robert. Jest chwalony za zarządzanie oponami. „Doganiamy tych gości z przodu. Drugi sektor jest naprawdę mocny” – mówi Paul Williams.

Gdy na 30. okrążeniu George Russell zjechał do boksów, Robert otrzymuje polecenia zmiany trybu silnika na prawdopodobnie bardziej agresywny – Engine Mode 4. (nie słyszeliśmy komunikatów przedstartowych, nie wiemy jakie były ustalenia, Kubica zazwyczaj jeździ na Mode 6). Otrzymuje też zagadkowe polecenie „Gray S position 5”.

Po wyjeździe z boksów i pit-stopie, który niestety nie był bezproblemowy (problem ze zdjęciem prawego koła), Robert pyta na jakim trybie silnika ma jechać. Otrzymuje odpowiedź, że 6 i że może użyć przycisku overtake, gdy będzie tego potrzebował.

 

Niedługo potem Robert Kubica skarży się na utratę prędkości na prostych. „Widzicie coś?” – pyta. Polecono mu przejście w tryb defend. Polak świetnie broni się przed Raikkonenem, który jest znacznie szybszy. Przez kilka okrążeń Raikkonen jechał około sekundy za Robertem, zbliżając się na prostych na maksymalnie 0,5 sekundy. Niestety, gdy Kubica dostaje niebieskie flagi za Vettela, Raikkonen zbliża się na tyle, by złapać się w DRS za Kubicą i potem na prostej Kimi bez problemu wyprzedził Polaka.

Gdy tylko Raikkonen oddalił się od Kubicy, Polak dostał polecenie zmiany ustawień na Go Race i przełączenia Engine Mode na pozycję 7. Po kolejnych cichych okrążeniach, Robert dojeżdża do mety na 17. miejscu.

blank

Po zakończeniu wyścigu Robert szybko otrzymuje przypomnienie o wjechaniu do boksów bez przejeżdżania całego okrążenia i pojechaniu pod prąd w alei serwisowej. Dostaje też krótką informację o wynikach wyścigu. Po zatrzymaniu się, Robert bardzo długo walczy z kierownicą, próbując ją zdjąć.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi