zapowiedz weekendu 14 wrzesnia

Bez F1, ale nudno nie będzie

Fani rajdów, rally crossu, motocykli oraz wyścigów znajdą w ten weekend coś dla siebie. Przed nami Rajd Turcji, Grand Prix San Marino oraz wyścigi samochodów turystycznych.

WRC

 

Zaczynamy od zmagań najlepszych kierowców rajdowych świata. W Rajdzie Turcji jesteśmy już po pierwszym OS-ie. 2-kilometrowy odcinek wygrali Thierry Neuville oraz Andreas Mikkelsen, a zatem kierowcy Hyundaia. Autem tej marki jedzie w Turcji również Dani Sordo. W barwach M-Sport jadą Pontus Tidemand oraz Teemu Soninen. Toyotę reprezentują Kris Meeke i Jari Matti Latvala, a Citroena Sebastian Ogier oraz Esapekka Lappi.

Na liście startowej mamy 28 załóg, w tym jedną polską. Kajetan Kajetanowicz, rywalizujący w WRC2 wygrał 1. OS. W WRC2 Pro rywalizują 3 załogi.

Łącznie kierowców czeka 309,56 km OS-owych. Oto ich harmonogram:
Piątek, 13 września:
godz. 7:08 – OS2 – İçmeler 1 (24,85 km)
godz. 08:31 – OS3 – Çetibeli 1 (38,15 km)
godz. 09:54 – OS4 – Ula 1 (16,57 km)
Serwis B godz. 12:14
godz. 13:17 – OS5 – İçmeler 2 (24,85 km)
godz. 14:40 – OS6 – Çetibeli 2 (38,15 km)
godz. 16:03 – OS7 – Ula 2 (16,57 km)
Flexi Serwis godz. 18:08

Sobota, 14 września
godz. 07:43 – OS8 – Yeşilbelde 1 (33,00 km)
godz. 09:08 – OS9 – Datça 1 (8,75 km)
godz. 09:06 – OS10 – Kızlan 1 (13,15 km)
Serwis godz. 11.32
godz. 12:43 – OS11 – Yeşilbelde 2 (33,00 km)
godz. 14:08 – OS12 – Datça 2 (8,75 km)
godz. 15:06 – OS13 – Kızlan 2 (13,15 km)

Niedziela, 15 września
godz. 08:38 – OS14 – Marmaris 1 (7,05 km)
godz. 08:31 – OS15 – Gökçe (11,32 km)
godz. 09:09 – OS16 – Çiçekli (13,20 km)
godz. 11:18 – OS17 – Marmaris 2 (Power Stage – 7,05 km)

Na blogu prowadzona będzie skrócona relacja live z rywalizacji w Turcji z nastawieniem na występ Kajetana Kajetanowicza.

Moto GP

 

Wkraczamy w fazę sezonu, w której będziemy zastanawiać się, w którym Grand Prix Marc Marques zapewni sobie tytuł mistrzowski. Obecnie ma już 78 punktów przewagi nad Andreą Dovizioso. Trzeci w klasyfikacji jest Alex Rins, czwarty Danilo Petrucci, piąty Maverick Vinales, a dopiero szósty Valentino Rossi.

Harmonogram weekendu wyścigowego na torze Misano jest standardowy. Wiele z sesji będzie transmitowanych na żywo przez Polsat Sport News, ale nie wyścigi Moto 2 i Moto GP. Te zobaczymy z odtworzenia o godz. 16:30 i 17:45 w tej stacji. Będą dostępne jednak na żywo na polsatsport.pl.

DTM

 

Czas na 8. rundę sezonu 2019. Po dotychczasowych liderem jest Rene Rast, mający 20 punktów przewagi nad Nico Muellerem. Tylko oni mają realne szanse na zwycięstwo.

Sobota, 14 września
godz. 10:50 – kwalifikacje do wyścigu 1
godz. 13:33 – Wyścig nr 1

Niedziela, 15 września
godz. 10:50 – kwalifikacje do wyścigu 2
godz. 13:33 – Wyścig nr 2

Sesje będziecie mogli oglądać na żywo na blogu. W sobotę pojawią się wpisy z transmisjami.

RX

 

160, 158, 158. Co to za liczby? To punkty w klasyfikacji generalnej trójki liderów serii World Rallycross Championship. Jeżdżący Audi Andreas Bakkerud wyprzedził kierowców Peugeotów Kevina Hansena oraz Timmy Hansena i to on jest liderem, na dwie rundy przed końcem sezonu.

Tym razem kierowcy będą rywalizować na Łotwie na torze liczącym 1295 metrów, składającym się w 60% z asfaltu oraz 40% szutru.

WTCR

 

Przed nami również emocje mistrzostw świata samochodów turystycznych. Tym razem gościć będzie ich tor Nangbo w Chinach. Liderem na 4 rundy przed końcem jest Esteban Guerreri, mający 24 punkty przewagi nad Norbertem Micheliszem. Rozegrane zostaną 3 wyścigi i tradycyjnie będzie można obejrzeć je na antenie Eurosportu.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Tego dnia w F1 - 21 stycznia

Urodził się Yuji Ide. Japończyk zaliczył 4 starty w Formule 1 w sezonie 2006 zanim FIA odebrała mu superlicencję z powodu zbyt niebezpiecznej jazdy.

Jacques Laffite wygrywa GP Argentyny, odnosząc 2. zwycięstwo w karierze. W F1 debiutuje Elio De Angelis.

Robert Kubica po raz ostatni bierze udział w Rajdzie Monte Carlo. Polak tym razem występuje współpracując z BRC. Pierwszego dnia Robert zajął dwa ósme miejsca. Niestety, już na 6. kilometrze trzeciego OS-u Robert ześlizgnął się z drogi. Auto Roberta, szczególnie po uderzeniu Elfyna Evansa, było zbyt uszkodzone i Kubica musiał wycofać się z rajdu. Był to przedostatni start rajdowy Kubicy.

„Musieliśmy dać Robertowi Kubicy więcej czasu za kółkiem. W jego przypadku sytuacja była szczególna. Konieczna była ocena jego możliwości prowadzenia bolidu Formuły 1 po wypadku, jakiego doznał w 2011 roku. Dlatego zorganizowaliśmy poważny program testowy, podczas którego powiedziałbym, że obie strony poznawały możliwości drugiej. Będziemy kontynuować ten proces nauki. Robert został naszym kierowcą rezerwowym i będzie uczestniczył w niektórych testach. Zobaczymy, gdzie nas to zaprowadzi. Kubica może stać się kandydatem do walki o miejsce w Williamsie w 2019 roku. Robert jest w podróży do pełnego powrotu do F1 z traumy, którą doświadczyło jego ramię po wypadku rajdowym. Należą mu się za to słowa uznania, bo wymagało to olbrzymiego poświęcenia, odwagi i mnóstwo pracy. Tę podróż kontynuuje w tym roku z nami jako kierowca rozwojowy i rezerwowy. Nie zawsze ostatecznie chodzi o brak czegoś. To bardzo konkurencyjny rynek, a rywalizacja o miejsce wyścigowe jest bardzo duża. Jest bardzo bardzo wielu utalentowanych kierowców, a mniej miejsc w zespołach. Dla Roberta nie będzie tu wyjątku. Musi wywalczyć sobie prawo do fotela pierwszego kierowcy, gdziekolwiek będzie on dostępny w 2019 roku” – mówi Paddy Lowe.

Najnowsze wpisy