KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

blank

Wolff: Za wcześnie by Russell przechodził do Mercedesa

Toto Wolff mówi, że przejście George Russella do mercedesa już w sezonie 2020 wiązałoby się z ryzykiem „spalenia” młodego kierowcy Williamsa. Według Austriaka, są tylko dwie opcje kierowców dla jego zespołu.

Mercedes ma według swojego szefa dokonywać wyboru między Estebanem Oconem oraz Valtterim Bottasem. Wierzy on, że Russell będzie kontynuował naukę w Williamsie, z którym ma ważny kontrakt na starty. Przy okazji wypowiedzi o kierowcach, Wolff dał przykład Maxa Verstappena, który miał czas na naukę w Toro Rosso.

„To imponujące widzieć jego postęp we wszystkich aspektach. Dostał czas na robienie błędów w Toro Rosso i nawet w Red Bullu miał taki okres” – mówi Wolff o Holendrze. Porównując sytuację Verstappena do Russella, Wolff mówi: „Nie sądzę, aby w Mercedesie miał takie możliwości do nauki. Będąc w samochodzie, który jest w stanie wygrywać wyścigi, presja jest wysoka i myślę, że byłoby fatalnym dla młodego kierowcy, który ma talent na bycie mistrzem świata, wrzucenie do takiego środowiska, szczególnie obok najlepszego kierowcy swojej generacji, który jest tu od 7 lat. Nie chciałbym w ten sposób spalić George`a” – mówi Wolff cytowany przez motorsport.com.

„Myślę, że to byłoby dla niego za wcześnie, a dodatkowo chcemy szanować wszystkie umowy, które podpisujemy, a my ustaliliśmy, że uczył będzie się w Williamsie” – dodał Austriak.

Według niego, szanse na zatrudnienie w ekipie mają obecnie tylko dwaj kierowcy.

„To wybór pomiędzy Estebanem a Valtterim. Dyskutowaliśmy o tym przez długi czas w zespole i bijemy się z myślami, co jest właściwą rzeczą dla zespołu i kierowców. Jeżeli mieliśmy tylko jednego z nich, to wybór byłby prosty. Obecnie obaj zasługują na fotel” – mówi Wolff.

„Jest wiele za i przeciw i będziemy musieli podjąć decyzję, ale obecnie nie ma żadnej. Musimy poczekać na przerwę letnią i potem zdecydujemy co jest najlepsze dla zespołu i obu kierowców” – mówi Wolff.

Źródło: motorsport.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi