KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, Tadek B., Łukasz W, Izabela Ch, Kamil G., Michu, piobob, skorseze, Xandi, PukvPuk, Kryss, Arczi15UK, BaRu, Bartlomiej, _3121_, Wilkor, Artur, Bohun, DrajwerBłyskawica, Igor, JohnyBravo, kejkejovsky, Kusiu, LucasXaAaR, miches93, nesQu1ck, Piotor, Teoria, tomao, ttt, adamski, Kuba, Maciek P, Mateusz, DeaconFrost1984, Mac mac, pawel_k, The_Jester, TomekB, archetype, Ceza D, Janusz, kubicki_KING, magberg, Mizio, Tomek81, Zielony, Andrzej Sosnowski, Kubbzzz, helsing, Alicjush, AG, DeaconFrost, em_en, gravelowebeskidy.pl, Maciek i Nata, Mariogds, miskofon, Pawel B, RafalM, Rafik_lom, szypki jak kubika, TOMASZ WITEK .COM, Tsopni, aroone, Quelxes, ZeniPL, Gnusma, DRW, Bueno, Daro Daro, Fallen, Jacobson4, Jan Kmiecik, Kayio, Krystian, Kurvinox GT, Maciej Borkowski, Maciek, majlet, Marcin, Mateusz111, Miauki, Moderator Szefa, Mr Sheepo, Pioetrek, rado, UniRacers, uv_crocodile, WawaSND, WojtekP, Czarny, DawidT, Dominik T, flyer, Pussykiller69, Ronde_di_Andora_ty_k_o!!!, Gunner_PL, kubikalc, luk bla, Dadacki, ArenaSochi, miras7x

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Hungarian Grand Prix - Race Day - Budapest, Hungary

Tempo lepsze niż wynik – dane z GP Węgier

Analizując wszystkie dostępne po Grand Prix Węgier dane, można wyciągnąć wniosek, że Robert Kubica był znacznie bliżej George Russella niż wskazuje na to jego rezultat. Niektóre liczby są naprawdę ciekawe. Zobaczcie podsumowanie GP Węgier ze wszystkimi czasami okrążeń, sektorami, strategiami, prędkościami pit-stopami i nie tylko!

W tym wpisie będę nieco porównywał, choć najlepsze w tym jest mubi.pl – porównywarka ubezpieczeń OC/AC online!

 

Wyniki wyścigu

 

Warto zwrócić uwagę, że tylko 3 kierowców nie zostało zdublowanych przez Lewisa Hamiltona w tym wyścigu, a strata Ferrari, wynosząca ponad minutę – biorąc pod uwagę brak przygód kierowców i deszczu, była jedną z najwyższych w ostatnich kilkunastu latach.

Strata Kubicy

 

Poniżej możecie zobaczyć telegraficzny skrót zmiany pozycji i strat poszczególnych kierowców w Grand Prix Węgier.

Nie dajcie się zatem zwieść – Robert Kubica nie tracił dużo podczas Grand Prix Węgier i choć jego tempo było minimalnie gorsze od George Russella, to nie było w nim żadnego dramatu. Gdyby nie dublowania pod koniec wyścigu, ostateczna strata wynosiłaby kilkanaście sekund mniej.

Więcej w tym wyścigu jeżeli chodzi o pojedynki zespołowe traciło wczoraj czterech kierowców (nie licząc Grosjeana).

Wszystkie czasy

 

Kubica był w tym wyścigu dublowany na torze 17 razy, a Russell tylko 8 razy. Trzy razy zdarzało się, że na jednym kółku Robert musiał przepuszczać więcej niż jednego kierowcę. Na 43. okrążeniu, gdy zarówno Russell jak i Kubica mieli po 2 dublowania, strata Kubicy wynosiła 9,730 sekundy, a przecież stracił na późniejszym zjeździe do boksów.

Łącznie Russell był szybszy na 30 „czystych” kółkach, a Kubica na 13.

Oczywiście nawet porównując te „czyste” okrążenia, trzeba wziąć pod uwagę dwa fakty – Russell na niektórych musiał minimalnie zmieniać tor jazdy, broniąc się przed Strollem. Z drugiej strony znacznie częściej miał system DRS do swojej dyspozycji oraz używał agresywniejszych trybów silnika do obrony pozycji. (W przygotowaniu tabeli pomógł Bartek Domagała).

Best lapy

 

Tym razem statystyka ta jest szalona, głównie za sprawą różnych strategii kierowców oraz zjazdu w końcówce wyścigu Maxa Verstappena po opony miękkie. Najszybszy w kwalifikacjach kierowca wykręcił na nich czas lepszy o 6,333 sekundy od Roberta Kubicy. Polak jechał przez ponad 50 okrążeń na mieszance twardej – najwolniejszej i siłą rzeczy trudno było mu wykręcić pod koniec wyścigu dobry czas, szczególnie, że z nikim nie walczył.

W innej sytuacji był George Russell. Anglik musiał bronić się na ostatnich okrążeniach przed Lance Strollem więc uruchamiał wyższe moce silnika używając trybów overtake i defend. Nawet biorąc to pod uwagę jego czas jest imponujący – 1:22.386 – o 1,050 sekundy lepszy od wyniku Roberta Kubicy. Bardzo słabym tempem dysponował w tym wyścigu Giovinazzi, który miał czas tylko 0,3 sekundy lepszy od Kubicy.

Prędkości

 

Sytuację Roberta Kubicy pogorszyło to, że nie miał w wyścigu możliwości użycia DRS-u. Na pierwszych kółkach rywale szybko mu odjechali, a podczas dublowań przepuszczał głównie na prostych, co na Hungaroring jest najlepszym wyjściem. Dlatego jego prędkość maksymalna jest o prawie 30 km/h niższa niż prędkość rekordzisty pod tym względem – Daniela Ricciardo. Od Russella Kubica był w pułapce czasowej wolniejszy o 16 km.

„STENOGRAM” Z JAZDY KUBICY W GP WĘGIER ZNAJDZIECIE TUTAJ

Na prostej startowej różnica w prędkościach między kierowcami Williamsa wynosiła 4 km/h. W sektorze pierwszym wciskający wcześniej i mocniej gaz Kubica był szybszy o 4 km/h, uzyskując tam 12. wynik. W drugim sektorze jechali z bardzo podobną prędkością w punkcie pomiaru.

Sektory

 

George Russell był szybszy we wszystkich sektorach od Roberta Kubicy. Czas Anglika złożony z nich to 1:21.949, a Polaka 1:23.110. Kubica ma ostatni czas we wszystkich sektorach, a Russell we wszystkich 17. – przed Giovinazzim i Grosjeanem. Najwięcej młodszy z kierowców Williamsa zyskiwał procentowo w ostatnim sektorze, w którym był szybszy o 425 tysięcznych. W drugim – dłuższym – było to 481 tysięcznych, a w pierwszym, najdłuższym tylko 263 tysięczne. Im więcej zatem było szybkich łuków, na których liczy się przyczepność, tym gorzej dla Roberta.

Zmiany opon

 

To był najlepszy pod tym względem występ Williamsa w sezonie. Tym razem najszybszy czas mechanicy ekipy osiągnęli w aucie Russella – 2,19 sekundy, a w przypadku postoju Kubicy byli o 0,08 wolniejsi.

Klasyfikację łączną DHL Fastest Pit Stop Award znajdziecie tutaj, a w rozbiciu na kierowców tutaj.

Pit-stopy

 

Po 75 postojach w GP Niemiec, tym razem pit-stopów było 3 razy mniej. Najkrótszą wizytę w alei serwisowej – licząc od wjazdu do wyjazdu – zaliczył Max Verstappen podczas swojego drugiego postoju – 21,164. Drugi czas miał George Russell – 21,333. Robert Kubica miał 21,754 i był to 10. wynik wczoraj.

Strategie

 

Osobiście bardzo cieszę się, że nudna strategia jednego postoju nie okazała się być najbardziej efektywną podczas tego wyścigu. Jadący dwa razy na używanych miękkich oponach Lewis Hamilton wygrał, bo opony twarde zużywały się szybciej niż zakładano.

Wyszedł przez to brak właściwych piątkowych przygotowań w ramach symulacji wyścigu. Pozbawione danych zespoły dopiero w trakcie przekonały się, że strategia jednego postoju może nie być najszybszą. Mercedes widząc, co dzieje się w bolidzie Bottasa mógł zareagować odpowiednio.

Williams znów nie rozdzielił swojej strategii i nie zareagował właściwie na sytuację na torze. O ile w przypadku Russella było to jeszcze uzasadnione pozycją na torze, o tyle trzymanie Kubicy trudniej zrozumieć. Trzeba jednak dodać, że Polak był pytany, czy chce zjechać do boksu.

Opony

 

Pod tym względem był to dziwny wyścig. Różnice pomiędzy najdłuższymi stintami na poszczególnych mieszankach to zaledwie 20 okrążeń. Bardzo długo na oponie miękkiej jechali Raikkonen, Norris, Hulkenberg i Magnussen, a Hamilton na twardej zaliczył tylko 17 kółek.

Performance

 

Tradycyjnie te wykresy, których czytanie nie jest jednak łatwe. Po raz szósty z rzędu Robert Kubica uzyskał wyższy wskaźnik ogólny. Russell miał przedostatni wynik – 3.2 a Kubica uplasował się w środku stawki z 5.3. Niewiele to jednak mówi, bowiem Max Verstappen był w tym względzie gorszy od Pierre`a Gasly.

Wyższy wskaźnik miał George Russell tylko w kategorii „steering”, określającej liczbę ruchów kierownicą.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi