KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Romain Grosjean jest spokojniejszy o swoją przyszłość w F1 niż rok temu

Pomimo niezbyt udanego początku sezonu dla zespołu Haasa, Romain Grosjean ma mniej obaw o swoją przyszłość w F1 niż w 2018 roku.

Francuz mówi, że jest bardziej spokojny o swoją przyszłością w Formule 1 niż 12 miesięcy temu, wierząc, że jest mniej powodów, by obawiać się, że może stracić swoje miejsce w zespole.

Trudny początek sezonu dla Haasa sprawił, że zespół zajmuje dopiero dziewiąte miejsce w mistrzostwach konstruktorów, a ciągłe zmagania w zrozumieniu VF-19 skłoniły Grosjeana do powrotu do swojego samochodu z Melbourne w ostatnich wyścigach, co doprowadziło do lekkiej zwyżki jego formy.

Pojawiły się jednak pytania o przyszłość Grosjeana z drużyną po kilku starciach na torze z kolegą z drużyny Kevinem Magnussenem w kampanii 2019 rok. Te pojedynki, zwłaszcza pamiętne w Hiszpanii czy Niemczech, zmusiły szefa ekipy, Günthera Steinera do wprowadzenia surowszych poleceń zespołowych pomiędzy parą swoich kierowców od Grand Prix Węgier.

Zapytany, czy ma jakieś obawy co do swojej przyszłości z Haasem, Grosjean powiedział, że więcej było powodów do niepokoju w zeszłym roku, kiedy nie zdobył żadnych punktów w ośmiu pierwszych wyścigach.
„W zeszłym roku martwiłem się bardziej niż w tym roku. Przed rokiem było wiele powodów, dla których mogłem skończyć w tym roku w domu i popełniłem dużo błędów, których nie powinienem był robić z moimi doświadczeniem” – powiedział Grosjean.

„Wszystko w zespole się zmieniło. Skupiamy się na różnych częściach i na tym, w jaki sposób możemy udoskonalać samochód. Mamy więcej doświadczenia, wiemy jak pracować, a nie tylko wprowadzimy ulepszenia „w ciemno”, nie wiedząc, gdzie naprawdę jesteśmy.

„Do tej pory, jestem zadowolony z moich występów w wyścigach. Myślę, że w kwalifikacjach mógłbym być trochę lepszy wcześniej w tym roku, ale teraz wraca to do miejsca, z którego jestem zadowolony”.
„Jak już powiedziałem, w zeszłym roku było wiele więcej powodów, żeby mówiąc szczerze, zostać odstawionym na boczny tor. W tym roku jest ich o wiele mniej”.

Po letniej przerwie w F1, zespół Haas ma podjąć decyzji co do składu kierowców na sezon 2020. Magnussen ma kontynuować pracę w zespole, posiadając opcję na przyszły sezon, podczas gdy Grosjean jest obecnie poza poddawany wątpliwościom jeśli chodzi o kontrakt na przyszły rok. Jako opcję dla zespołu, zwłaszcza przy zerwaniu współpracy z partnerem finansowym – Rich Energy, podaje się współpracę z Orlenem i Robertem Kubicą.

Piotr Ciesielski

Źródło: crash.net/f1

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum