KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Przegląd newsów Formuły E – lipiec/sierpień 2019

Za mniej niż 100 dni czerwone światła zgasną w Ad-Diriyah, aby rozpocząć szósty sezon elektrycznej serii wyścigowej. Chociaż podczas przerwy międzysezonowej w Formule E nie jest tak głośno jak w przypadku Formuły 1, warto rzucić okiem na najważniejsze wydarzenia z minionych tygodni.

Transfery i debiuty

 

Kolejny były kierowca Formuły 1 nadchodzi do Formuły E. Raczej nie tak znany jak Felipe Massa, jednak swoje przejechał. Nowozelandczyk Brendon Hartley zasiądzie za kierownicą samochodu teamu GEOX Dragon.
Powrót do FE zaliczy Neel Jani, który ma na koncie zaledwie dwa wyścigi w sezonie 2017-18. Teraz on będzie reprezentował stawiający pierwsze kroki w tej serii zespół Porsche. Partnerem Szwajcara będzie przenoszący się z Techeetah André Lotterer.
Virgin, Audi i Venturi potwierdziły niezmienny skład w swoich zespołach, natomiast u całej reszty sytuacja pozostaje niejasna.

blank

Testy i potencjalne roszady

 

Zanim rozpoczną się oficjalne testy przedsezonowe, wszystkie zespoły odbywają przejazdy pre-homologacyjne. Jeszcze w trakcie sezonu 2018-19 Mercedes pokazywał zdjęcia swojego samochodu w akcji. Wielką niewiadomą pozostaje natomiast skład kierowców tego teamu. Stoffel Vandoorne reprezentował poprzednika niemieckiej stajni – HWA Racelab, a mając za sobą również pierwsze przejazdy w nowym samochodzie Mercedesa, jest on łączony z posadą kierowcy etatowego. Nadzieję na angaż ma też Gary Paffett, ale może się spodziewać pewnej konkurencji. W testach Srebrnej Strzały udział biorą także Esteban Gutierrez i Nyck de Vries.
Swojej szansy może wypatrywać Jordan King, kierowca Formuły 2. Nic nie wyszło po testach w Mahindrze dwa lata temu, ale tym razem miał szansę przejechać się samochodem Gen2 dla zespołu GEOX Dragon.
BMW i Andretti szuka zastępstwa dla Antonio Felixa Da Costy, który ma zaliczyć transfer do Techeetah i ścigać się u boku mistrza, Jeana-Érica Vergne’a. Początkowo Portugalczyk miał testować wraz z Alexandrem Simsem, ale plany się nieco zmieniły. Na jego miejsce może wskoczyć Max Guenther.

Dżakarta gotowa na Formułę E

 

Stolica Indonezji, Dżakarta, może być gospodarzem wyścigu Formuły E w sezonie 2019-20. Gubernator miasta Anies Baswedan na Instagramie uchylił rąbka tajemnicy przy okazji swojej wizyty na E-Prix Nowego Jorku i zdradził, że osiągnięto porozumienie dotyczące wyścigu w Dżakarcie zaplanowanego na 2020 rok. To może nieco zamieszać w kalendarzu, bo jedyne wolne miejsce jest na datę 14 grudnia 2019. Wraz z ogłoszeniem tego wyścigu w lokalnej gazecie pojawiły się dwa proponowane układy toru zlokalizowanego na ulicach miasta.

Nowości w regulaminie

 

O tym wiadomo już od czerwca – Formuła E poczyni kolejne kroki w celu uatrakcyjnienia wyścigów.
Podczas Attack Mode kierowcy będą mieli do dyspozycji 10 kilowatów mocy więcej niż wcześniej, tj. 235 kW. Ponadto, ten tryb będzie można aktywować tylko w czasie normalnych warunków wyścigowych, natomiast podczas Full Course Yellow czy neutralizacji takiej możliwości nie będzie.
Wyścigi na czas spowodowały pewne ułatwienia w zarządzaniu energią, zwłaszcza podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa. W nadchodzącym sezonie podczas okresu SC lub FCY co minutę będzie odejmowana jedna kilowatogodzina energii z samochodu, aby uniemożliwić oszczędzanie energii przez zwyczajną wolną jazdę.
Limit czasowy zamiast ilości okrążeń pozostanie, natomiast przerwanie wyścigu ze względu na czerwoną flagę do tej pory wiązało się z dodaniem do tych 45 minut czasu straconego przez zatrzymanie jazdy. Teraz ustalono, że w tym przypadku odliczanie zostanie po prostu wstrzymane.
Jeszcze jeden punkt będzie do zgarnięcia – oprócz trzech punktów za Pole Position, w kwalifikacjach najszybszy kierowca po przejazdach czterech grup, ale przed rozpoczęciem decydującej sesji Super Pole, otrzyma oczko.

Autor: O Formule E

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi