Czwartek oprócz genialnej atmosfery na Hungaroring, przyniósł nam pierwszy pogląd na zmiany, jakie w swoich bolidach wprowadziły poszczególne zespoły.
Williams
Oczywiście największą uwagę przywiązujemy do zespołu Roberta Kubicy i George Russella. Najważniejsza informacja jest taka, że poza małym skrzydełkiem T na pokrywie silnika, ekipa z Grove nie przywiozła na Hungaroring żadnych nowych części.
The T-WING being added to George Russell's engine cover #HungarianGP [Images By #AMuS] pic.twitter.com/J8IM7RFdRp
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) July 31, 2019
Skrzydełko T to standardowy zabieg na Hungaroring, mający poprawić przepływ powietrza w szybkich zakrętach.
Las alas de T vuelven a escena.
T wings back to the business. pic.twitter.com/psoSn2c5il
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 1, 2019
Co więcej, w piątek Robert Kubica wróci do specyfikacji samochodu z Silverstone i nie będzie używał poprawek zastosowanych do jego bolidu na Hockenheim. Dlaczego?
Niestety, ubiegłotygodniowe testy części nie okazały się jednoznaczne. Na miejscu kierowcy mówili o delikatnej poprawie, wskazując też, że liczby i dane mówią o zwiększeniu docisku aerydonamicznego dzięki nowym elementom.
Niestety, bolid Williamsa był na tyle kruchy, że nie można było przeprowadzić pełnych testów i porównania, szczególnie, że w sobotę znacznie zmieniły się warunki na Hockenheim.
„Nie czułem się z tymi poprawkami tak dobrze, jak oczekiwałem. Siła docisku była mierzalna, ale nie miałem jej na torze. Mieliśmy złe ustawienia i nie wprowadziliśmy opon we właściwe okno. To przyćmiło wszystko” – mówił dziś w rozmowie z Auto Motor und Sport George Russell.
Dlatego jutro Anglik będzie miał w swoim bolidzie nowe części, a Robert Kubica pojedzie ze starymi podłogą, tylnym skrzydłem, pokrywą silnika i deflektorami. Polak będzie miał monokok, którego używał w Niemczech.
Przydział na ten weekend: Robert #Kubica nadwozie #2, George Russell nadwozie #1. Pełna historia wykorzystania monokoków w tabelce #ElevenF1 pic.twitter.com/JJAF6ZxnTG
— Mikołaj Sokół (@SokolimOkiem) August 1, 2019
Plan na piątek jest zatem taki, że Kubica jeździ bez poprawek, a Russell z nimi, co da możliwość kolejnych porównań dla inżynierów. Prawdopodobnie od soboty obaj kierowcy będą już używać takich samych bolidów. A przynajmniej wyglądających tak samo.
Williams znów szykuje się do testów porównawczych w treningach: różne konfiguracje FW42 podczas czwartkowej kontroli. Tym razem #Kubica ze „starym” pakietem, Russell z poprawkami #ElevenF1 pic.twitter.com/uKZk090bvj
— Mikołaj Sokół (@SokolimOkiem) August 1, 2019
PART 1: A look around the WIlliams FW42 #AMuS #HungarianGP pic.twitter.com/yiN6IhWP2V
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) August 1, 2019
PART 2: A look around the WIlliams FW42 #AMuS #HungarianGP pic.twitter.com/5V8g8vpeee
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) August 1, 2019
Inni
Sporo poprawek mamy w Ferrari. W sekcjach bocznych pojawiły się nowe elementy, m.in. boomerang, znany z Williamsa w Niemczech.
Nuevos bargeboards para Ferrari en Hungría. Con boomerang
New bargeboards for Ferrari in Hungary. With boomerang pic.twitter.com/jVZIUkS1oU
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 1, 2019
Ferrari también ha modificado el primer elemento del direccionador lateral del pontón y los deflectores verticales de base bargeboard.
Ferrari has also revised the forward element of the sidepod vanes and vertocal deflectors. pic.twitter.com/VT8YeOwA4b
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 1, 2019
Ecco la nuova specifica di Bargeboard della #Ferrari SF90 pic.twitter.com/qNSSefq2dh
— Alessandro Arcari (@BerrageizF1) August 1, 2019
Dettaglio nuovo boomerang montato sulla #Ferrari SF90, collegato tramite un elemento metallico verticale. Controllano la scia turbolenta delle ruote ant. spostandola lontano dal fondo, sigillando l’area di bassa pressione al di sotto della vettura. pic.twitter.com/qwLPHAscZS
— Alessandro Arcari (@BerrageizF1) August 1, 2019
Dettaglio nuovo boomerang montato sulla #Ferrari SF90, collegato tramite un elemento metallico verticale. Controllano la scia turbolenta delle ruote ant. spostandola lontano dal fondo, sigillando l’area di bassa pressione al di sotto della vettura. pic.twitter.com/qwLPHAscZS
— Alessandro Arcari (@BerrageizF1) August 1, 2019
Zmiany zaszły też w Toro Rosso. Z tyłu bolidu pojawiło się podwójne skrzydełko T.
Nueva ala de T doble con pletina para Toro Rosso.
New double T wing with endplate for Toro Rosso pic.twitter.com/95ytCCtFy0
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 1, 2019
Jednym z problemem podczas wyścigów jest wąska linia przejazdów, która jest zawężana przez odpadające kawałki opon. Aby nie przyczepiały się one do bolidów i nie zaburzały zachowania m.in. aerodynamiki, ekipy montują specjalne elementy na deflektorach, tak jak Renault.
Renault cubre partes del bargeboards con cinta de helicóptero para evitar que se peguen trozos de neumático.
Renault covers bargeboard elements with helicopter tape to avoid picking up rubber. pic.twitter.com/b7ODOCpGto
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 1, 2019
W Racing Point znów dała o sobie znać współpraca z Mercedesem. Zainstalowane zostało zawieszenie w stylu właśnie ekipy z Brackley. Podobne rozwiązanie stosuje Williams i w teorii poprawia to szybkość w zakrętach.
Dettaglio della nuova sospensione anteriore pushrod on upright della #RacingPoint RP-19. La vettura inglese dopo vari restyling assomiglia sempre più alla #Mercedes… pic.twitter.com/HuJ8PquvuI
— Alessandro Arcari (@BerrageizF1) August 1, 2019
Racing Point se apunta a la. suspensión tipo POU d Mercedes. Debería mejorar paso por curvas de baja velocidad.
Racing Point sets POU suspension for Hockenheim, Mercedes style. Should improve low speed corners speed. pic.twitter.com/PExNZeNlUM
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 1, 2019
Detalle de la nueva suspensión delantera de Racing Point. Sistema POU en el pushrod para mejorar rendimiento en curvas lentas.
Detail of the new Racing Point front suspension. POU configuration should give better perfomance on low speed corners. pic.twitter.com/42JfXaHe4M
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 1, 2019
Na dzisiejszej konferencji prasowej Romain Grosjean chwalił się swoim doświadczeniem, które pomogło mu przekonać zespół do powrotu do dawnej specyfikacji bolidu Haasa. Również na Grand Prix Węgier będzie on używał innego pakietu niż Kevin Magnussen.
Diferentes opciones d ala delantera en Haas. No es nuevo.
Different front wing options for Haas. Not new. pic.twitter.com/4Hxp7xCSlD
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 1, 2019
Testy będą przeprowadzane w Alfie Romeo, która jutro będzie sprawdzała tylne skrzydło na Spa z niskim dociskiem.
Alfa Romeo probará nueva ala posterior configuración baja carga para Spa durante libres 1. No serán los únicos.
Alfa Romeo will test a new low downforce rear wing for Spa during FP1. pic.twitter.com/wxoS6mqtfv
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 1, 2019
Nueva ala de baja carga para Alfa Romeo de baja carga. Pruebas en libres 1 para Spa?
New low downforce rear wing for Alfa Romeo. FP1 Test for Spa? pic.twitter.com/Z2J5Y1133V
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 1, 2019
Red Bull ponownie ma pokrywę silnika ze specjalnymi wycięciami na górze. Testowano ją w Niemczech.
Red Bull vuelve a montar la tapa motor con chimenea. Ya lo probaron en Alemania.
Red Bull will test again the engine cover with the small chimney. Was already tested in Germany. pic.twitter.com/BU9cRJI7QT
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 1, 2019
Na torze
Delikatne zmiany zaszły również na torze. Na wyjściu z zakrętu 5 zainstalowane zostały 5-centymetrowe krawężniki o długości 1,5 metra. W zakrętach 3-4 oraz 7 zainstalowano nowe blokady odłamków.
Vuelta terminada. No hay grandes cambios. Nueva banana disuasoria de 50mm en exterior T5 para controlar límites pista.
Track walk done. Not big changes. New 50mm banana kerb exit T5 to control track limits. pic.twitter.com/xyRrAGaMjd
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 31, 2019
#F1 #FUnoAT #HungarianGp ??#trackwalk
Anche in curva 14 troviamo la combo cordolo scalino, marciapiede + erba sintetica. pic.twitter.com/6rDWB8mEFH
— Alessandro Arcari (@BerrageizF1) July 31, 2019
Aktualizacja
Robert Kubica rozmawiał dziś z TVP Sport na Hungaroring. Został zapytany o swoje odczucia na temat zdobytego punktu na Hockenheim po tak długim czasie.
„Nie ma to dla mnie żadnego znaczenia, że minęło tyle czasu od mojego ostatniego punktu. Na pewno jego zdobycie to bardzo pozytywna rzecz, przypominając sobie pewne rzeczy, które przeszedłem. Styl nie był jednak wymarzony” – powiedział Robert.
Zapytany o swoją przyszłość i o to, czy w najbliższych tygodniach może się ona wyklarować, odpowiedział: „Wyklarować w 100% na pewno nic się nie wyklaruje w sierpniu, choć sam mówiłem, że to będzie miesiąc, w którym będzie można przemyśleć sobie pewne sprawy. Możliwe że pewne rzeczy się w mojej głowie wyklarują, choć uważam, że mam jasne wizje tego, co chciałbym robić, choć nie wszystko będzie zależało ode mnie”.