KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Poprawki zespołów na Hungaroring i powtórka w Williamsie [Aktualizacja]

Czwartek oprócz genialnej atmosfery na Hungaroring, przyniósł nam pierwszy pogląd na zmiany, jakie w swoich bolidach wprowadziły poszczególne zespoły.

Williams

 

Oczywiście największą uwagę przywiązujemy do zespołu Roberta Kubicy i George Russella. Najważniejsza informacja jest taka, że poza małym skrzydełkiem T na pokrywie silnika, ekipa z Grove nie przywiozła na Hungaroring żadnych nowych części.

Skrzydełko T to standardowy zabieg na Hungaroring, mający poprawić przepływ powietrza w szybkich zakrętach.

Co więcej, w piątek Robert Kubica wróci do specyfikacji samochodu z Silverstone i nie będzie używał poprawek zastosowanych do jego bolidu na Hockenheim. Dlaczego?

Niestety, ubiegłotygodniowe testy części nie okazały się jednoznaczne. Na miejscu kierowcy mówili o delikatnej poprawie, wskazując też, że liczby i dane mówią o zwiększeniu docisku aerydonamicznego dzięki nowym elementom.

Niestety, bolid Williamsa był na tyle kruchy, że nie można było przeprowadzić pełnych testów i porównania, szczególnie, że w sobotę znacznie zmieniły się warunki na Hockenheim.

„Nie czułem się z tymi poprawkami tak dobrze, jak oczekiwałem. Siła docisku była mierzalna, ale nie miałem jej na torze. Mieliśmy złe ustawienia i nie wprowadziliśmy opon we właściwe okno. To przyćmiło wszystko” – mówił dziś w rozmowie z Auto Motor und Sport George Russell.

Dlatego jutro Anglik będzie miał w swoim bolidzie nowe części, a Robert Kubica pojedzie ze starymi podłogą, tylnym skrzydłem, pokrywą silnika i deflektorami. Polak będzie miał monokok, którego używał w Niemczech.

Plan na piątek jest zatem taki, że Kubica jeździ bez poprawek, a Russell z nimi, co da możliwość kolejnych porównań dla inżynierów. Prawdopodobnie od soboty obaj kierowcy będą już używać takich samych bolidów. A przynajmniej wyglądających tak samo.

Inni

 

Sporo poprawek mamy w Ferrari. W sekcjach bocznych pojawiły się nowe elementy, m.in. boomerang, znany z Williamsa w Niemczech.

Zmiany zaszły też w Toro Rosso. Z tyłu bolidu pojawiło się podwójne skrzydełko T.

Jednym z problemem podczas wyścigów jest wąska linia przejazdów, która jest zawężana przez odpadające kawałki opon. Aby nie przyczepiały się one do bolidów i nie zaburzały zachowania m.in. aerodynamiki, ekipy montują specjalne elementy na deflektorach, tak jak Renault.

W Racing Point znów dała o sobie znać współpraca z Mercedesem. Zainstalowane zostało zawieszenie w stylu właśnie ekipy z Brackley. Podobne rozwiązanie stosuje Williams i w teorii poprawia to szybkość w zakrętach.

Na dzisiejszej konferencji prasowej Romain Grosjean chwalił się swoim doświadczeniem, które pomogło mu przekonać zespół do powrotu do dawnej specyfikacji bolidu Haasa. Również na Grand Prix Węgier będzie on używał innego pakietu niż Kevin Magnussen.

Testy będą przeprowadzane w Alfie Romeo, która jutro będzie sprawdzała tylne skrzydło na Spa z niskim dociskiem.

Red Bull ponownie ma pokrywę silnika ze specjalnymi wycięciami na górze. Testowano ją w Niemczech.

Na torze

 

Delikatne zmiany zaszły również na torze. Na wyjściu z zakrętu 5 zainstalowane zostały 5-centymetrowe krawężniki o długości 1,5 metra. W zakrętach 3-4 oraz 7 zainstalowano nowe blokady odłamków.

Aktualizacja

 

Robert Kubica rozmawiał dziś z TVP Sport na Hungaroring. Został zapytany o swoje odczucia na temat zdobytego punktu na Hockenheim po tak długim czasie.

„Nie ma to dla mnie żadnego znaczenia, że minęło tyle czasu od mojego ostatniego punktu. Na pewno jego zdobycie to bardzo pozytywna rzecz, przypominając sobie pewne rzeczy, które przeszedłem. Styl nie był jednak wymarzony” – powiedział Robert.

Zapytany o swoją przyszłość i o to, czy w najbliższych tygodniach może się ona wyklarować, odpowiedział: „Wyklarować w 100% na pewno nic się nie wyklaruje w sierpniu, choć sam mówiłem, że to będzie miesiąc, w którym będzie można przemyśleć sobie pewne sprawy. Możliwe że pewne rzeczy się w mojej głowie wyklarują, choć uważam, że mam jasne wizje tego, co chciałbym robić, choć nie wszystko będzie zależało ode mnie”.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi