KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

blank

„Nie znasz wszystkich okoliczności, dlatego ocena jest trudna”

W ciekawym wywiadzie opublikowanym przez Auto Motor und Sport Robert Kubica mówi nieco więcej o zdobyciu przez siebie punktu i strategii, która musi być dostosowywana do braku części w Williamsie. Polak odnosi się również do tych, którzy oceniają go tylko po wynikach.

Wywiad był przeprowadzany przez Michaela Schmidta podczas Grand Prix Węgier, ale opublikowano go dopiero teraz. Zapytany w nim o zdobycie punktu w Niemczech, Robert Kubica mówi, że nie mógł być przesadnie z niego zadowolonym ze względu na okoliczności. Robert powiedział również o zachowawczej taktyce zespołu, wyjaśniając, że biorąc pod uwagę problem z częściami, nie mogą zakładać ryzykownych strategii.

„To był konflikt. Jeździmy z tyłu stawki i z jednej strony chce się wówczas podjąć ryzyko wybierając inne opony, bo i tak nie masz nic do stracenia. Z drugiej strony w naszej pozycji nie możemy ryzykować odpadnięcia bolidu. Mieliśmy pewne uszkodzenia w poprzednich wyścigach. Jeżeli kolejny następuje 3 dni po poprzednim [GP Węgier było tuż po GP Niemiec] to potrzebujesz części. Wypadek postawiłby nas w trudnej sytuacji. Myślę, że ten punkt pomaga bardziej zespołowi niż mnie. Williams przechodził przez trudny czas, a punkt pokazuje, że ekipa się nie poddaje” – powiedział Robert.

Zapytany o to, co byłoby, gdyby zmienili opony wcześniej, tak jak zrobili to Stroll czy Kvyat, Robert mówi: „Na pewno bylibyśmy bardziej z przodu, ale czy byśmy się tam utrzymali? Nadal było wiele okrążeń do końca. Mieliśmy takie ustawienia samochodu, które nie pomagały nam w takich warunkach. Kvyat i Stroll byli w stanie bronić się przed atakami. Stroll zrobił dokładnie to samo, co my mogliśmy zrobić. Jeżeli taki ruch wychodzi to jesteś bohaterem. Jeżeli nie – osłem. My w Williamsie nie jesteśmy w stanie ryzykować”.

Bardzo ciekawa była odpowiedź Roberta na pytanie, jak ocenia swój obecny sezon, biorąc pod uwagę okoliczności.

„Nie znasz wszystkich okoliczności, a to powoduje problemy z oceną. Nie było zbyt wiele momentów, w których mogłem skoncentrować się tylko na jeździe. To dlatego trudno mi teraz powiedzieć: to było dobre, a to złe. Wy widzicie tylko rezultaty, ale jest znacznie więcej innych problemów, które sprawiają, że pokazanie co jest możliwe jest trudne”.

„Nie zawsze wiedzieliśmy, dlaczego jesteśmy wolni. Wystarczy spojrzeć na duże różnice pomiędzy mną a moim kolegą z zespołu. Czasem jestem blisko, a czasem kilometry z tyłu. Nie umiem powiedzieć, o co chodzi. Jeżeli chcesz się poprawiać, musisz wiedzieć, dlaczego jesteś wolny. Oczywiście, są rzeczy, które mogłbym robić lepiej. Tak jak są rzeczy, które robiłem dobrze, a które zostały przykryte przez inne czynniki. Nadal jednak dawałem z siebie wszystko. Czasem jednak pojawia się czas okrążenia, którego zupełnie nie rozumiesz. W skrócie: to skomplikowany sezon.

Gdy padło pytanie o to, czy powrót do F1, biorąc pod uwagę ograniczenia, jest największym osiągnięciem Roberta, Polak odpowiedział:

„To dlatego tak bardzo dążyłem do powrotu do F1 – by udowodnić, że jest to możliwe. I udało się. Oczywiście wiele osób nie zrozumie tego, bo nie byli w mojej pozycji. Akceptuję jednocześnie wątpliwości osób, ale oni również powinni byli zrozumieć moją decyzję. Wiele osób ostrzegało mnie, że nie będę w stanie jeździć w Monte Carlo. A Monako okazało się być jednym z moich najlepszych weekendów. Podobnie było z jazdą w deszczu, a zdobyłem punkt. Teraz mam zupełnie inne wyzwania niż miałem kiedyś, szczególnie w samochodzie, którym teraz jeżdżę” – mówi Robert.

Zapytany o to, jak bardzo musiał dostosować swoją jazdę do ograniczeń, Robert mówi, że największa zmiana zaszła w głowie.

„Zostałem poddany różnym testom, które wykazały, że moje lewe ramię pracuje 35% lepiej niż ich najlepszy wynik jaki dotychczas widzieli u zdrowych kierowców. Ale nawet to nie robi największej różnicy. To mózg, który jakimś sposobem sprawia, że moje ciało rekompensuje niepełnosprawność mojego prawego ramienia. Przez lata musiałem od nowa nauczyć się swojego ciała. Jazda w ten sposób stała się dla mnie naturalna i staram się wyciskać 100% z tego, co mam” – odpowiedział Kubica.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi