Model auta na 2021 rok z tunelu aerodynamicznego

Przed Grand Prix Niemiec w tunelu aerodynamicznym Saubera odbyły się pomiary aerodynamiki modelu samochodu na 2021 rok. Po raz pierwszy używano 18-calowych felg.

Był to trzeci sprawdzian modelu samochodu na 2021 rok. Poprzednie odbywały się modelami o wielkości 60%, tym razem badano model w skali 1:2. Test był tajny, ale otrzymaliśmy kilka zdjęć oraz film z niego.

Wszystkie ekipy używają modelów w skali 50-60%, gdyż testy w tunelu pełnowymiarowych modeli byłyby zbyt kosztowne.

Głównym celem testów było sprawdzenie, czy zmiany wprowadzane na sezon 2021 zmniejszą wpływ tzw. brudnego powietrza na poprzedzający samochód. Testy wypadły pozytywnie, pokazując, że efekt ten został zmniejszony kilkukrotnie.

Ogólne dane z testu zostaną przekazane wszystkim zespołom. Był on przeprowadzany przez specjalną grupę specjalistów by upewnić się, że Alfa Romeo nie zyska żadnej przewagi.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 16 września

Urodził się Karl Kling (11 startów, 2 podia, 1 najszybsze okrążenie).

Alberto Ascari wygrywa swój drugi wyścig w F1. Po raz pierwszy na podium staje Felice Bonetto, a 5. i ostatni najszybszy czas okrążenia wykręca w F1 Giuseppe Farina.

Graham Hill triumfuje w GP Włoch.

Juan Pablo Montoya wygrywa swoje pierwsze GP w F1, triumfując w GP Włoch.

Robert Kubica zajmuje 9. miejsce w GP Belgii. Wyścig wygrywa Kimi Raikkonen, a drugie miejsce zajmuje Felipe Massa. To sprawia, że Ferrari zapewnia sobie tytuł mistrzowski w tym sezonie. 100. start w F1 zalicza Mark Webber, a 50. start ekipa Red Bulla.

Pojawia się pierwsze, nie robione z ukrycia zdjęcie Roberta Kubicy.

Lewis Hamilton wygrywa Grand Prix Singapuru. Pierwsze najszybsze okrążenie w wyścigu wykręca Kevin Magnussen (jednocześnie pierwsze dla Haasa), a 150. start w F1 zalicza Nico Hulkenberg.