Przed Grand Prix Niemiec w tunelu aerodynamicznym Saubera odbyły się pomiary aerodynamiki modelu samochodu na 2021 rok. Po raz pierwszy używano 18-calowych felg.
Był to trzeci sprawdzian modelu samochodu na 2021 rok. Poprzednie odbywały się modelami o wielkości 60%, tym razem badano model w skali 1:2. Test był tajny, ale otrzymaliśmy kilka zdjęć oraz film z niego.
Wszystkie ekipy używają modelów w skali 50-60%, gdyż testy w tunelu pełnowymiarowych modeli byłyby zbyt kosztowne.
Głównym celem testów było sprawdzenie, czy zmiany wprowadzane na sezon 2021 zmniejszą wpływ tzw. brudnego powietrza na poprzedzający samochód. Testy wypadły pozytywnie, pokazując, że efekt ten został zmniejszony kilkukrotnie.
Ogólne dane z testu zostaną przekazane wszystkim zespołom. Był on przeprowadzany przez specjalną grupę specjalistów by upewnić się, że Alfa Romeo nie zyska żadnej przewagi.
#F1 – In exclusivity we can bring you the first shots and video of an iteration of the 2021 car undergoing testing in the wind tunnel…https://t.co/UFpE1EfxM1 pic.twitter.com/Urxg1tFxso
— FIA (@fia) 22 sierpnia 2019