KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Latifi zwycięzcą sobotniego wyścigu F2

Po deszczowych kwalifikacjach, które wygrał Nyck de Vries nadszedł czas na wyścig.

Świetny start zaliczył Nicholas Latifi wyprzedzając od razu Lucę Ghiotto. Zwycięzca kwalifikacji długo nie utrzymał swojej pozycji bo już w zakręcie numer 1. przyblokował koła oddając pozycję lidera Nicholasowi Latifiemu. Pod koniec stawki dobrym startem popisał się Giuliano Alesi.

Na 4. okrążeniu pojawił się dym na Hungaroringu. W samochodzie Luisa Deletraza doszło do awarii silnika. Powiedział, że poczuł nagle spadek mocy i nic już nie mógł zrobić.

5. okrążenie to nieudane ataki Anthoine Huberta na Alesim, który był na 11. miejscu. Kółko później doszło do zamiany miejsc pomiędzy tymi zawodnikami. Zaczęły się pierwsze zjazdy do alei serwisowej. Pierwszymi kierowcami w boksie byli Alesi i de Vries, który założył pośrednią mieszankę.
Opona miękka miała problemy z żywotnością. Podczas wyścigu mogliśmy zaobserwować jak kawałki gumy odrywały się od opony.

Większość kierowców w tym Latifi i Ghiotto zjechali na pit stop. Schumacher stracił w boksie swoją pozycję na rzecz Aitkena. Kolejnym pechowcem jest Maini, który nagle zaczął zwalniać. Zjechał do swoich mechaników i kontynuował wyścig.

13. okrążenie i Latifi znajduje się bardzo blisko Gelaela nie zjeżdżającego jeszcze po nowe opony. Wyprzedza go bez problemu. Mick Schumacher z kolei pnie się w górę stawki.

Arjun Maini zatrzymuje się na poboczu i jest to koniec rywalizacji dla niego. Pojawia się wirtualny samochód bezpieczeństwa. Na czele jest Jordan King bez pit stopu. 22. kółko i mamy zieloną flagę. Matsushita wyprzedza Schumachera po restarcie. Trzy okrążenia później Latifi wyprzedza Huberta i awansuje na 2. pozycję.

Na 34. okrążeniu zrobiło się bardzo ciekawie za sprawą walki Matsushity z Ghiotto. Całą sytuację wykorzystał Sette Camara wyprzedzając ich obu. Na sam koniec rywalizacji znowu pojawił się dym tym razem w samochodzie Boschunga. Na torze było mnóstwo oleju i pojawił się samochód bezpieczeństwa. Jak się później okazało 3. sesja treningowa F1 została skrócona o 10 minut za sprawą oleju w zakręcie numer 4.

Wyścig ostatecznie wygrał Nicholas Latifi, drugi na mecie zameldował się Nyck de Vries, trzeci Jack Aitken, który obronił się przed atakami Ghiotto. Karę po wyścigu otrzymali King i Ghiotto za nieregulaminową jazdę podczas neutralizacji.

Klasyfikację generalną Formuły 2 przed tym wyścigiem zobaczycie tutaj.

blank

Jakub Andrusiewicz

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi