KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Kolejne elementy (smutnej?) układanki

7 miejsc pozostaje nadal do obsadzenia na sezon 2020 w Formule 1, ale tylko 4 z nich wydają się być otwarte. Dzisiejsze ogłoszenia, choć były spodziewane od wielu dni, rozpoczynają interesujący okres sezonu 2019.

Dziś i jutro

 

Zmiany, zmiany? I tak i nie. W Mercedesie do nich nie dojdzie. Kolejny rok przejeździ w tej ekipie Valtteri Bottas. Jak słusznie zauważają brytyjscy dziennikarze, pozostawienie Fina może oznaczać, że szansę w 2021 roku dostanie George Russell, choć ekipa będzie zapewne polować na Maxa Verstappena. O ile Mercedes w ogóle zostanie w F1, bo ich obecność od sezonu 2021 nie jest jeszcze potwierdzona. Nieoficjalne źródła mówią jednak, że o obecność Mercedesa nie ma się co martwić.

Pozostanie Bottasa na kolejny sezon oznacza, że miejsca musiał szukać sobie Esteban Ocon. Znalazł szybko – u rodaków – na dwa lata. Kwestia narodowości nie była bez znaczenia, na co skarżył się zwolniony z Renault Nico Hulkenberg. Niemiec mówi, że dopiero za kilka tygodni może być znana jego przyszłość. Jego wypowiedzi sugerują, że jest dopiero na początku poszukiwań ekipy na 2020 rok. Z pewnością wśród ekip, które on rozważa lub one rozważają jego jest Haas. Niektórzy niemieccy dziennikarze łączą go również z Red Bullem – gdyby wszystkie obecne warianty się wyczerpały i również Albon nie sprostałby wymaganiom Red Bulla.

To właśnie działania transferowe w „rodzinie Red Bulla” a zatem Red Bullu i Toro Rosso mogą jeszcze nieco namiejszać na rynku transferowym w Formule 1. Helmut Marko ma trzy dość atrakcyjne miejsca do rozdania i wcale nie jest przesądzone, że podzielą się nimi Danil Kvyat, Alex Albon czy Pierre Gasly.

W Haasie dostępne może być maksymalnie jedno miejsce. Gunther Steiner potwierdził dziś, że Kevin Magnussen ma kontrakt na przyszły rok. Jeszcze kilka dni temu wydawało się, że los Romaina Grosjeana w F1 jest przesądzony, jednak teraz jego szanse minimalnie wzrosły. On sam deklaruje, że czuje się dość komfortowo z nimi i nie ma sobie w tym sezonie nic do zarzucenia. Według mnie jednak, odejdzie on z F1 po sezonie 2019. Czy Hulkenberg jest jedynym kierowcą, który może go zastąpić? Wątpię.

Jutro powinniśmy otrzymać potwierdzenie, że partnerem Lance`a Strolla w Racing Point będzie Sergio Perez. Jest to kwestia już przesądzona.

Nadal nie wiadomo, kto będzie partnerem Kimiego Raikkonena w Alfie Romeo. Wyniki Antonio Giovinazziego są bardzo słabe, jednak jest on powiązany z Ferrari, co działa na jego korzyść. W Grand Prix Belgii teoretycznie pojechać mają obaj, jednak Kimi ma nadciągnięte mięśnie nogi, co zmusiło Włochód do wezwania do Belgii Marcusa Ericssona.

George Russell powiedział dziś, że na pewno będzie w przyszłym sezonie jeździł w Williamsie, a zatem w ekipie z Grove również będzie tylko jedno dostępne miejsce.

Poniżej zobaczycie tabelę z potwierdzonymi kierowcami w F1 i wolnymi miejscami:

ZespółKierowca 1Kierowca 2

Mercedes
Lewis HamiltonValtteri Bottas

Ferrari
Sebastian VettelCharles Leclerc

Red Bull
Max VerstappenAlex Albon

McLaren
Carlos SainzLando Norris

Renault
Daniel RicciardoEsteban Ocon

Alfa Romeo
Kimi RaikkonenAntonio Giovinazzi

Haas
Kevin MagnussenRomain Grosjean

Toro Rosso
Danil KvyatPierre Gasly

Racing Point
Lance StrollSergio Perez

Williams
George RussellNicholas Latifi

Według mnie

 

Uważam, że najważniejszą rolę dla przyszłości Roberta Kubicy w Williamsie będą odgrywać dwie strony – Nicholas Latifi i PKN Orlen. Nie mam najmniejszych wątpliwości, że Williams wybierze tego, kto da więcej. Pytanie co zrobi, gdy obie strony będą oferować podobne kwoty. Teoretycznie wówczas powinni pozostać przy Kubicy, jednak w Latifim mogą widzieć większe perspektywy. Finansowe. Kanadyjczyk powinien jednak widzieć w Williamsie mniejsze perspektywy sportowe. Zapewne zdominuje go kreowany na mistrza George Russell, a szans na punkty jak nie ma, tak nie będzie. Dla tego Williams będzie raczej ostatnim wyborem. Pytanie, czy jedynym.

Czy takie stwierdzenia oznaczają, że w odwodzie dla Roberta Kubicy pozostaje tylko Williams? Nie, ale jak widzicie o inne zespoły będzie trudno. Gunther Steiner wymienił jako kandydatów Romaina Grosjeana oraz Nico Hulkenberga. Nie będą Was już przekonywał, że według mnie to wybór między dżumą a cholerą. Na pewno Haasa stać na więcej. Jest to wybór między ryzykiem wielu kraks a brakiem ryzyka. Również stania na podium.

Gunther Steiner powiedział, że jego ekipy nie stać na ryzyko. Muszą teraz ustabilizować formę bolidu, a do tego potrzebny jest im doświadczony zawodnik. Wydaje się, że nie ma on ma myśli Roberta Kubicy, choć z tego co wiem, drzwi do Haasa nie są całkowicie zamknięte. Dużo zależy od tego, jak bardzo ekipa będzie potrzebowała budżetu. Jeżeli potrzeba załatania dziury po Rich Energy będzie duża, szanse kierowców posiadających sprawdzonych i zamożnych partnerów, wzrosną.

Zasadniczo dzisiejszego ogłoszenia w sprawie Roberta wiele nie zmieniły. Wcześniej mówiło się, że jego konkurentem do innego niż Williams zespołu może być Ocon, teraz staje się nim Hulkenberg. Nadal (choć tylko teoretycznie) możliwe są cztery zespoły – Williams, Haas, Racing Point i Alfa Romeo. Być może teraz ich szala przechyliła się znacznie mocniej na rzecz Williamsa.

Tak jak wynika z wypowiedzi, na rozstrzygnięcia przyjdzie nam poczekać, być może jeszcze nawet 3 miesiące. Ponownie: Keep Calm & Support Kubica.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi