KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Domek w górach Toto Wolffa, ekstaza i desperacja

Choć tuż po zakończeniu kwalifikacji obaj kierowcy Williamsa śmiali się i żartowali w rozmowie o swoich planach na wakacje, to ogólnie mogą być w zupełnie innych nastrojach po czasówce przed Grand Prix Węgier. Przeczytajcie ich wypowiedzi, zobaczcie ich okrążenia, ciekawy quiz, w którym brali udział i poznajcie pełne wyniki kwalifikacji z prędkościami i sektorami.

„Zaliczyliśmy produktywny poranek, wyciskając pełny potencjał z dodatkowego kompletu opon na suchą nawierzchnię, dostępnych w trzecim treningu i nadgoniliśmy nieco czasu straconego wczoraj. Ukończyliśmy pewne zadania na twardej i pośredniej mieszance przed jutrem, a potem nasza uwaga skupiła się na przygotowaniu miękkich opon na kwalifikacje.

W czasówce każdy kierowca był w stanie ukończyć trzy przejazdy i obaj równomiernie poprawiali się wraz z upływem czasu. Żółta flaga zakłóciła jeden z przejazdów George`a, zmuszając go do odpuszczenia w ostatnim zakręcie. Mimo to był bardzo zadowolony ze swojego postępu, szczególnie w bardzo ważnym drugim sektorze. Robert miał trochę więcej problemów tego popołudnia i będziemy przyglądać się powodom tego.

Jutro ma być suchy i ciepły dzień, a wyprzedzanie jest tu trudne. Wyścig będzie trudny dla wszystkich, którzy nie startują z przodu. Jest jednak długi dojazd do pierwszego zakrętu i będziemy starali się poprawić naszą pozycję po kwalifikacjach na starcie, a potem bić się ze środkiem stawki” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

George Russell wykręcił 16. czas kwalifikacji, a do awansu do Q2 brakło mu 53 tysięcznych sekundy. Jutro ruszy z 15. pola po karze dla Antonio Giovinazziego za blokowanie Lance Strolla w Q1.

„Jestem w ekstazie po kwalifikacjach. Dzięki poprawkom i zrozumieniu opon otworzyliśmy nowy rozdział. Szkoda, że nie udało się wejść do Q2, ale biorąc pod uwagę wszystko, jesteśmy w niebie. Czułem się komfortowo w samochodzie, prawdopodobnie najbardziej ze wszystkich występów w tym roku. Jazda była przyjemnością i jestem zadowolony z tego okrążenia. Niezależnie od tego, co stanie się jutro, wejdziemy w przerwę letnią z pozytywnym nastawieniem, wiedząc, że osiągnęliśmy zasłużony rezultat” – powiedział George Russell.

W osiągnięciu tak dobrego miejsca pomogła mu również ta sytuacja.

Zapytany przez Cezarego Gutowskiego, jak wytłumaczy 1,3 sekundy przewagi nad Robertem Kubicą, odpowiedział: „Nie wiem… mówiłem, że bardzo trudno zapanować nad tymi oponami. W Niemczech różnica była inna. Zrozumienie opon jest w F1 bardzo ciężkie. To problem dla całej stawki. Ja koncentruję się na swojej stronie garażu”.

Robert Kubica w porównaniu z trzecim treningiem poprawił się o tylko 0,4 sekundy. Zajął ostatnie miejsce w czasówce, tracąc 8 dziesiątych sekundy do Lance Strolla.

„Pogoda i kibice dziś dopisali, ale na tym można by zakończyć dzisiejsze podsumowanie” – powiedział w Eleven Sports Polak. Oto jego okrążenie w kwalifikacjach:

„Tempo jest jakie jest. Czułem się dobrze w samochodzie, balans był niezły, ale ogólnie brakowało nam przyczepności. Byliśmy pół sekundy z tyłu więc spróbowaliśmy czegoś desperackiego i jak widać, nie zadziałało to” – cytuje Polaka oficjalna informacja prasowa Williamsa.

„Po pierwszym i drugim przejeździe byłem dość zadowolony z mojej jazdy. Byłem blisko limitów i czułem, że nie jestem w stanie wyciągnąć wiele więcej. Dziś definitywnie byliśmy bliżej, niż oczekiwaliśmy. Zobaczymy na innych torach. Dziś samochód czułem lepiej, więc przypuszczam, że George miał jeszcze lepszy feeling” – mówi Kubica, cytowany przez Cezarego Gutowskiego.

Oto zestawienie najwyższych prędkości podczas kwalifikacji:

Biorąc pod uwagę najlepsze sektory w kwalifikacjach, Kubica miałby czas lepszy o tylko 12 tysięcznych sekundy. Russell złożył swoje najlepsze sektory w jedno kółko.

Domek Toto

 

Obaj kierowcy tuż po zakończeniu kwalifikacji uczestniczyli w quizie Sky Sports. Towarzyszyła mu bardzo dobra atmosfera, wiele żartów i uśmiechów. Nie pytano wiele o same kwalifikacje.

„Bardzo dużo się nauczyliśmy podczas tego weekendu, również jeżeli chodzi o opony. To było okrążenie na pole position – na 8,5 czy 9 w skali 10. Po trzecim treningu uwierzyłem, że może być to możliwe. Wykonaliśmy krok naprzód, przywieźliśmy poprawki i to pierwszy nas sprawdzian poprawek” – powiedział George Russell.

Dowiedzieliśmy się m.in, że Robert Kubica dostał zaproszenie do domu w górach Toto Wolffa, ale odmówił. „Ze względu na moje ograniczenia nie mogę uprawiać kolarstwa górskiego. Toto napisał mi SMSa, ale odmówiłem, bo muszę zostać w domu” – stwierdził żartobliwie Polak. Stwierdził on, że pierwszy tydzień letniej przerwy w F1 spędzi on w domu, w którym był 2 dni w ciągu ostatnich 50 dni.

Poniżej zobaczycie ten quiz.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi