Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Zapowiedź E-Prix Nowego Jorku 2019

Podwójna dawka emocji na koniec – do takiego double-headera Formuła E przyzwyczaiła nas już od pierwszego sezonu. To trzecia wizyta kierowców w Nowym Jorku, ale dopiero po raz drugi te wyścigi są ostatnimi w kalendarzu.

Tor

 

W zeszłym roku do trasy na Brooklynie wprowadzono dodatkową sekcję zakrętów od 6 do 10. Tym razem zmiany lekkie – przeniesiono pit-lane, który znajdować się będzie wzdłuż prostej startowej oraz samą linię mety w miejsce, gdzie znajduje się start, w związku z czym zmieni się numeracja zakrętów i podział sektorów. Tor ma czternaście zakrętów i mierzy 2,373 km. Najlepsze okazje do przetestowania prędkości to dwie proste – startowa i równoległa do niej, w przeciwnym kierunku. Nie zabraknie spektakularnych ujęć ze spider-camu. Duże emocje przynosi także nawrót, gdzie już nieraz samochody stykały się ze sobą w bliskich starciach o wyższą pozycję.

blank

 

Poprzednim razem…

 

Dwa wyścigi do końca sezonu i sprawa wyglądała podobnie jak w tym roku. Jean-Éric Vergne prowadził w klasyfikacji generalnej z dużą przewagą – mianowicie wyprzedzał Sama Birda o 23 punkty. Sobotni wyścig odbywał się pod pełnym słońcem. Francuz musiał w nim zgarnąć siedem punktów więcej od swojego najbliższego rywala, aby zapewnić sobie mistrzowskie trofeum. Początek nie był łatwy, bo Vergne miał anulowany czas w kwalifikacjach za przekroczenie dopuszczalnego zużycia mocy i startował z 18. pozycji. Bird jednak też nie mógł liczyć na dobry start, bo jego czas był dopiero czternasty. Obaj starali się odrabiać straty podczas wyścigu, ale lepiej szło to reprezentantowi Techeetah. Dublet zaliczył team Audi, na pierwszej pozycji zameldował się Lucas di Grassi, a na drugiej Daniel Abt. Jean ukończył wyścig na piątej pozycji, a Sam na dziewiątej, co dało możliwość przypieczętowania tytułu sezonu 2017-18 przez Vergne’a. W niedzielę skupienie przełożyło się na klasyfikację zespołową, bo tam Techeetah wiele straciło i musiało jeszcze walczyć z Audi o utrzymanie prowadzenia. Co gorsza, na trzecim okrążeniu sędziowie ogłosili postępowanie w sprawie domniemanego falstartu popełnionego przez Vergne’a i Lotterera. Ten pierwszy ostatecznie uniknął kary, ale jego kolega musiał odbyć 10 sekund postoju w boksie. Mimo tego, że przez cały wyścig prowadzenie obejmował Jean-Éric Vergne, to zaledwie 2 punkty zdobyte przez Andre Lotterera nie wystarczyły do dostatecznego uzupełnienia dorobku punktowego. Di Grassi i Abt uplasowali się odpowiednio na drugiej i trzeciej pozycji, do tego dokładając najszybsze okrążenie. Audi wyprzedziło Techeetah jedynie o 2 punkty, aby zdobyć mistrzostwo zespołów.

Obecna sytuacja

 

E-Prix Szwajcarii zakończyło się triumfem Jeana-Érica Vergne’a. To było trzecie zwycięstwo dla niego w tym sezonie. Na jego koncie już 130 punktów, trzydzieści dwa więcej niż Lucas di Grassi i czterdzieści trzy więcej niż Mitch Evans. Znów wszystko może rozstrzygnąć się w przedostatnim wyścigu, ale nie mówmy hop – bo tak naprawdę nigdy nie wiadomo, co może się wydarzyć. Matematyczne szanse zachowuje aż ośmiu kierowców, jednak większość z nich musi liczyć na brak punktów Vergne’a. Wśród zespołów znowu głównymi pretendentami są Techeetah i Audi. Jest 216 do 173, natomiast w zeszłym roku było 219 do 186. Tutaj też jest nieco więcej do odrobienia.

Harmonogram

 

Sobota:

godz. 13:30 – 1. trening
godz. 16:00 – 2. trening
godz. 17:45 – Kwalifikacje
godz. 22:03 – E-Prix

Niedziela:

godz. 15:00 – 3. trening
godz. 17:45 – Kwalifikacje
godz. 22:03 – E-Prix

Autor: O Formule E

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Przedsezonowe testy F1 Barcelona

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Prolog WEC - Sebring

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

10 lutego – Aston Martin
11 lutego – McLaren
14 lutego – AlphaTauri
17 lutego – Ferrari
18 lutego – Mercedes
21 lutego – Alpine

Popularne tagi