KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Wiele problemów, „wariowanie”, ale też pozytywy – Kubica i Williams podsumowują [Aktualizacja 2 – Rekord Williamsa pobity]

To był jeden z najbardziej solidnych występów Williamsa i Roberta Kubicy w tym sezonie. Nie obyło się jednak bez problemów, które wystąpiły po raz kolejny, co nadal nie napawa optymizmem. Przeczytajcie wypowiedzi Roberta Kubicy, George`a Russella i Dave`a Robsona po Grand Prix Wielkiej Brytanii.

„Obaj kierowcy byli w stanie zrozumieć dzisiejsze warunki i zarządzać ich oponami by ukończyć komfortowo wyścig ze strategią jednego postoju. Czas wyjazdu samochodu bezpieczeństwa pozwolił nam na jazd obu samochodów na zmianę na opony twarde i spokojnie jechać stinty do końca wyścigu. Przykro nam z niepowodzeń innych, ale to część wyścigów, a my skorzystaliśmy z dwóch niezawodnych samochodów i dobrej jazdy kierowców. Teraz nasza uwaga kierunkuje się na dwa dni testów na 2020 rok zanim pojedziemy na Hockenheim” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

Robert Kubica zajął dziś 15. miejsce, co jest jego najlepszym rezultatem w tym sezonie. Do George`a Russella Polak stracił ponad 10 sekund, ale gdyby nie problemy i prośba zespołu o oszczędzanie paliwa, byłoby znacznie mniej. Najlepszym czasem okrążenia Polaka było 1:31.509.

„To był wymagający wyścig. Start był trudny gdyż na początku miałem problemy z rozgrzaniem samochodu. Wykonałem pewne zmiany ustawień i wiedziałem, że naszym celem jest długi stint. Próbowałem dbać o opony i kiedy wiedziałem, że są w odpowiednim oknie, nasze tempo nie było złe. Stawka zbiła się z powodu samochodu bezpieczeństwa, co oznaczało, że było więcej ścigania. Ogólnie nie był to zły weekendu, ale musimy rozwiązać nasze problemy” – cytuje wypowiedź Roberta Kubicy Williams w swojej informacji prasowej.

„Wyścig nie zaczął się źle, choć na początku zmagałem się z rozgrzaniem opon i mocno się ślizgałem ale wiedziałem że to będzie długi stint, więc dbałem o opony. Miałem podobny problem jak wczoraj w kwalifikacjach, więc straciłem balans i tempo, starałem się zmienić ustawienia, ale tempo było już gorsze. Po samochodzie bezpieczeństwa zmagałem się z prawymi hamulcami, prawdopodobnie się oszkliły i samochód ściągał na jedna stronę” – powiedział Robert, którego wypowiedź przesłała będąca na Silverstone wysłanniczka bloga, Agata Bednarczuk.

Pod koniec prowadził on ożywioną dyskusję z ekipą po tym, jak został poproszony o oszczędzanie paliwa.

„Potem zostałem poproszony o oszczędzanie paliwa, co nie byłoby problemem, gdyby hamulce nie zaczęły wariować. Kiedy oszczędzasz paliwa trzeba wcześniej odpuszczać, mniej hamować i to spowodowało kolejne problemy. Zespół myślał, że nas nie zdublują i chcieli zachować margines paliwa. Czasem człowiek wariuje jak się różne rzeczy dzieją z okrążenia na okrążenia. Ja robię swoje i tego się nauczyłem w życiu. Każdy ma swoje zdanie, ale ja wiem swoje i uważam, że i wczoraj i dziś było OK z tym czym dysponuję” – dodał Robert w rozmowie z TVP Sport.

Dla Eleven Sports Kubica powiedział: „Pozytywne było coś, co nie wynikało z naszych zasług i chyba inne bolidy miały problemy. Było trochę ścigania i miałem jakiś tam cel. Najpierw musimy wyeliminować różne rzeczy. Bolid z jednego na drugie okrążenie traci balans i części sekundy. Żeby człowiek nie wariował w bolidzie wypadałoby, żeby to wszystko trzymało się kupy. Na pewno poprawki jeżeli zadziałają zbliżą nas do konkurencji, ale jeżeli będziemy mieli takie same problemy jak w moim bolidzie wczoraj i dziś to nie będzie to miało sensu”.

Były jednak pozytywy.

„Myślę, ze warunki były najlepsze jakie mogły być na Silverstone, z łagodnym wiatrem, co nam pomogło. Zwykle zmagamy się z przegrzewaniem, bo bardzo się ślizgamy. Wciąż się ślizgaliśmy, zmagaliśmy jak inni, ale samochód dobrze się prowadził, mogliśmy bardziej naciskać” – dodał Robert Kubica.

Cezary Gutowski cytuje kolejne pytanie do Roberta i jego zabawną odpowiedź.

„Pytanie: Wciąż jesteś niedaleko George’a, nawet z tymi problemami. Jak się wytłumaczysz, że w Austrii zostałeś przez niego zdublowany, a tu miałeś takie same tempo?
RK: Kierowca jest ten sam. Przynajmniej tak samo wygląda, więc… Taki jest motorsport”.

blank

Zadowolony był George Russell, który również uzyskał swój najlepszy wynik w tym sezonie. Poprzednim było 15. miejsce w Grand Prix Monako.

„Czuję, że wycisnęliśmy maksimum z samochodu. To była wspaniała zabawa jeżdżenie na maksa na każdym okrążeniu, szczególnie na takim torze. Nawet przed wyścigiem widok wspierających fanów z Wielkiej Brytanii był wspaniały. Nadal naciskamy i mamy nadzieję, że w następnym wyścigu będziemy szybsi” – cytuje wypowiedź Russella Williams w swojej informacji prasowej.

„Mogłem jechać na maksimum, było dobrze, ale oczywiście ten rezultat to nie miejsce, w którym chcemy się znajdować. To był dobry wyścig, naciskałem od pierwszego do ostatniego okrążenia. Byłem zadowolony z pracy, choć zawsze może być lepiej, Wiedziałem ze będzie tu wielu kibiców, ale widząc tak duży doping, było to niesamowite uczucie” – powiedział Russell.

Russell również został zdublowany pod koniec wyścigu. Swój najlepszy czas wyścigu, podobnie jak Kubica, uzyskał na 50. kółku, wykręcając 1.31.013.

„Niezła frajda, bo z jakiegoś powodu mogliśmy naciskać na każdym okrążeniu jak na kwalifikacjach. Mam nadzieję, że w Niemczech będzie lepiej – dodał Anglik dla Eleven Sports.

blank

Aktualizacja

 

Red Bull pobił dziś rekord wszech czasów pit-stopu w Formule 1. 1,90 sekundy to wynik o 0,02 lepszy od wyniku ekipy z Grove. Jednocześnie byki uzyskały dziś też trzeci wynik w historii. Robert dziś musi zadowolić się trzecim czasem.

blank

Aktualizacja 2

 

To Robert Kubica i George Russell będą jeździć w testach opon Pirelli na sezon 2020 w Williamsie. Testy odbędą się we wtorek i środę, a wyniki nie będą podawane do wiadomości publicznej. Początkowo Williams chciał dać te testy Latifiemu, jednak Pirelli wymogło na zespołąch by uczestniczyli w nich doświadczeni zawodnicy.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi