Rally Elektrenai na Litwie: Komplet punktów dla Marczyka

Mikołaj „Miko” Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia R5) wygrali Rally Elektrenai na Litwie, czwartą rundę mistrzostw Polski. Było to czwarte zwycięstwo Marczyka w RSMP, drugie w tym sezonie oraz drugie z rzędu w tym rajdzie, w którym przed rokiem triumfował po raz pierwszy w karierze w krajowej rywalizacji.

Łodzianin prowadził od startu do mety szutrowego rajdu wygrywając 10 spośród 16 odcinków specjalnych, w tym także kończący rywalizację oes Power Stage. Marczyk zdobył dzięki temu komplet punktów (30) i umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji narodowego czempionatu.

Zaciętą walkę z reprezentantem Skoda Polska Motorsport toczył Tomasz Kasperczyk pilotowany przez Damiana Sytego (Ford Fiesta R5). Kierowca Tiger Energy Dring Rally Team odnotował najlepsze czasy na pięciu próbach sportowych, wywiózł z Litwy 20 punktów i jest nadal wiceliderem mistrzostw Polski.

Podium uzupełnili Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5), którzy również wygrali jeden odcinek i podczas litewskiej rundy RSMP wzbogacili swój dorobek o 18 punktów.

Najlepsze miejsce (czwarte) w historii swoich startów w RSMP zajęli bracia Tomasz i Łukasz Kotarba (Citroen C3 R5), którzy dopiero w trzecim rajdzie rywalizowali w samochodzie klasy R5. Piąta pozycja przypadła duetowi Łukasz Byśkiniewicz – Zbigniew Cieślar (Hyundai i20 R5), którzy powiększyli swoją zdobycz o 4 punkty dzięki drugiej pozycji na odcinku Power Stage. Ostatni oes w rajdzie – i tym samym RMF Maxxx Trophy – po raz drugi w tym sezonie padł łupem Marczyka.

Rajdu nie ukończyli między innymi Kacper Wróblewski (dachował na OS4) oraz Tomasz Zbroja, który zakończył rywalizację na OS10. Z krajowej czołówki na stracie w Elektrenach zabrakło Marcina Słobodziana i Jakuba Brzezińskiego.

Następna, piąta runda RSMP 2019 – Rajd Rzeszowski w dniach 8 – 10 sierpnia.
Wyniki Rally Elektrenai – 4. rundy RSMP:
1. Mikołaj Marczyk / Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia R5) 55:31,0 s
2. Tomasz Kasperczyk / Damian Syty (Ford Fiesta R5) +15,0 s
3. Jarosław Kołtun / Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5) +38,4 s
4. Łukasz Kotarba / Tomasz Kotarba (Citroen C3 R5) +1:47,8 s
5. Łukasz Byśkiniewicz / Zbigniew Cieślar (Hyundai i20 R5) +2:02,0 s

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 18 lipca

Alberto Ascari wygrywa GP Wielkiej Brytanii. To jego 12. zwycięstwo w F1. 10. raz na podium stanął Juan Manuel Fangio.

Jack Brabham wygrywa po raz drugi w F1. W GP Wielkiej Brytanii wywalczy też pierwsze pole position. Pierwszy raz na podium staje Bruce McLaren.

Jim Clark triumfuje w GP Holandii. Popisuje się również 20. w swojej karierze najszybszym okrążeniem w wyścigu.

Jochen Rindt wygrywa Grand Prix Wielkiej Brytanii. Po raz 31. i ostatni na podium w swojej karierze staje Jack Brabham. W F1 debiutuje Emerson Fittipaldi. 86. i ostatni raz w F1 jedzie Dan Gurney.

Niki Lauda triumfuje w GP Wielkiej Brytanii. 50. GP w historii zalicza zespół Shadow.

John Watson wygrywa GP Wielkiej Brytanii. 100. wyścig w F1 zalicza Jean-Pierre Jarier, a 200. Ford Cosworth jako producent silników.

Po raz 19. w F1 wygrywa Niki Lauda. W GP Wielkiej Brytanii swoje pierwsze pole position wywalczy Keke Rosberg. Pierwszy raz na podium staje Patrick Tambay.

„Koniec lata Kubica rozpocznie końcową fazę rehabilitacji, a po jej zakończeniu będzie możliwe przeprowadzenie testów, prawdopodobnie z użyciem bolidu Renault z 2009 roku” – mówi Eric Boullier.

Diario Motorsport pisze, że Robert Kubica rozmawia z Haasem. W ciągu kilku kolejnych dni doniesienia te zdementują zarówno szef tej ekipy Gunther Steiner, jak i sam Robert Kubica.

Archiwum