KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Oho, zaczął się… [Aktualizacja]

Tytuł mówi oczywiście o sezonie ogórkowym w Formule 1 dotyczącym Roberta Kubicy. Plotki związane z innymi kierowcami krążą już od jakiegoś czasu, teraz przyszedł czas na Roberta. Przejmować się absolutnie nie ma jednak czym.

Jak zapewne większość z Was miała okazję już przeczytać, portal nextgen-auto (oczywiście francuski) SUGERUJE, że Esteban Ocon MÓGŁBY zastąpić Roberta Kubicę w Williamsie już od Grand Prix Belgii. Są to oczywiście bzdury i myślę, że bardziej zorientowani w sytuacji Roberta Kubicy kibice wiedzą o tym. Nie ma żadnych podstaw by myśleć, że Williams rozważa jakąkolwiek zmianę kierowców (łącznie z rezerwowym) w tym sezonie. I nie są to tylko moje przypuszczenia.

Artykuł ten został oczywiście rozdmuchany w polskich mediach i choć nikt nie zabrania im o tym pisać, to mniej krzykliwe tytuły nie byłyby chyba zbyt dużym wymaganiem.

Francuzi chcieliby oczywiście swojego rodaka w Formule 1 – już trzeciego – i łączą związki Williamsa i Mercedesa (dostawa jednostek napędowych i junior Mercedesa w stajni z Grove) i na tej podstawie wnioskują, że zastąpienie Kubicy Oconem w tym sezonie wchodzi w grę.

Nie bez związku z tymi plotkami pozostają oczywiście słabsze na tle kolegi z zespołu występy Roberta Kubicy. Wpływ na nie ma wiele czynników, spośród których brak umiejętności czy ograniczenia kierowcy na pewno nie są przeważającymi. Zagraniczne media nie chcą jednak zagłębiać się w te kulisy i wolą – wobec nudnego sezonu w F1 – zająć się transferami. Wyimaginowanymi.

Tak jak było mówione na początku sezonu podczas lutowej prezentacji współpracy z Williamsem, jest to umowa roczna z opcją przedłużenia na drugi rok. Roczna. I mimo że jest to umowa Orlenu z Williamsem, to jest ściśle związana – co też było dawno temu oficjalnie mówione – z obecnością jako kierowcy wyścigowego w zespole Roberta Kubicy. Jeżeli ktoś zatem pisze, że „jak tylko Orlen wpłaci drugą transzę, to Williams będzie mógł zwolnić Kubicę i nie straci kasy” to można tylko parsknąć śmiechem. Pamiętajcie – Robert Kubica i PKN Orlen to profesjonaliści.

Ponownie mam ten problem, że uznaję coś za oczywistość i wydaje mi się, że nie trzeba tego komentować. A to błąd jak widać, bo wiele osób wzięło te doniesienia za mające cokolwiek wspólnego z rzeczywistością. A nie mają i wszystkie pozostałe mówiące o tym, że Robert Kubica może nie dokończyć sezonu też.

Bardzo nie chciałbym musieć przekonywać Was o tym ponownie, ale pewnie będę musiał. Nie ma się jednak co dziwić. W ubiegłym roku Robert Kubica też miał wejść do Williamsa już w trakcie sezonu. Sytuacje nie były jednak takie same bowiem w Williamsie miało być wolne miejsce po odejściu Strolla do Force India. Bardziej podobna jest ta sytuacja do tej z 2017 i Joylonem Palmerem w Renault, który też miał być zastąpiony przez Kubicę ze względu na gorsze wyniki niż partner z zespołu. Tam różnica była jednak jeszcze większa. Tym martwiącym się finałem przywołanego przykładu przypomnę, że Kubica to nie Palmer, PKN Orlen to nie sponsorzy Palmera, a Williams to nie Renault (pod względem finansowej niezależności).

Nie przejmujcie się proszę zatem kolejnymi plotkami, bo ostatnie 2 lata pokazały nam, że pojawia się ich bardzo wiele, szczególnie tych mających coś na celu. Sprawdza się skromny procent. W tym wypadku mam wrażenie, że chodziło o przypomnienie, że ktoś taki jak Esteban Ocon jeszcze istnieje. Bo chyba wielu zapomniało o nim w ostatnim czasie.

Jeżeli mogę sobie pozwolić na jakiś komentarz dotyczący tego kierowcy, to według mnie nie jedyną jego szansą na powrót do F1 jest Renault. Musiałby jednak zrezygnować z opieki Mercedesa. A jeżeli nie stanie się to w 2020 roku, to nie stanie raczej nigdy.

Aktualizacja

Ta aktualizacja nawiązuje bardziej do poprzedniego wpisu, ale daję ją w najnowszym. Poniżej znajdziecie porównanie przejazdów Nicholasa Latifi z pierwszego treningu do GP Kanady (jechał bolidem Roberta Kubicy) oraz George Russella. Tu również widać ogromną różnicę – Kanadyjczyk musi wykonywać znacznie więcej kontr niż Anglik. Wskazuje to na to, że niezależnie od tego, kto siedzi w kokpicie, auto sprawuje się źle.

 

F1 2019

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi