KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Nieco statystyk przed GP Węgier

“Domowy” wyścig Polaków dawno nie przyciągał przed ekrany tak, jak nadchodząca runda. Z Robertem Kubicą w stawce, po zaskakującym – ale zdecydowanie zasłużonym – zdobyciu przez niego punktu w poprzednim wyścigu, rzesze polskich kibiców z pewnością zaatakują (o ile już tego nie czynią) legendarny Hungaroring, w oczekiwaniu na wyścig pełen emocji. Czy tak będzie? Czas pokaże – miejmy nadzieję. Tymczasem rzućmy okiem na statystyki związane ze ściganiem się na Węgrzech. Poniższe zestawienie dotyczy wszystkich rozgrywanych tu zawodów począwszy od 2003 roku, czyli – jak poprzednimi razy – tych zorganizowanych na aktualnym kształcie toru.

O torze i wyścigu:
1009 Grand Prix Formuły 1 w historii.
70 okrążenia x 4,381 km = 306,670 km
Rekord okrążenia: 1:19.071- Michael Schumacher (Ferrari, 2004)
Rekord kwalifikacji: 1:16.276 – Sebastian Vettel (Ferrari, 2017)
34 wyścig na torze Hungaroring (lata 1986-2018 plus nadchodząca runda)

Pole position (kierowca):
6 – Lewis Hamilton (2007, 2008, 2012, 2013, 2015, 2018)
3 – Sebastian Vettel (2010, 2011, 2017)
2 – Fernando Alonso (2003, 2009), Michael Schumacher (2004, 2005), Nico Rosberg (2014, 2016)
1 – Kimi Räikkönen (2006)

Pole position (zespół):
5 – Mercedes
4 – McLaren
3 – Ferrari
2 – Renault
2 – Red Bull

Pole position (dostawca silników):
9 – Mercedes
4 – Renault
3 – Ferrari

Najszybsze okrążenie (kierowca):
4 – Kimi Räikkönen (2005, 2007, 2008, 2016)
2 – Sebastian Vettel (2010, 2012), Daniel Ricciardo (2015, 2018), Felipe Massa (2006, 2011), Mark Webber (2009, 2013)
1 – Juan Pablo Montoya (2003), Michael Schumacher (2004), Nico Rosberg (2014), Fernando Alonso (2017)

Najszybsze okrążenie (zespół):
6 – Ferrari, Red Bull
2 – McLaren
1 – Williams, Mercedes

Najszybsze okrążenie (dostawca silników):
6 – Ferrari
5 – Renault
2 – Mercedes
1 – Honda, BMW, TAG Heuer

Zwycięstwo w wyścigu (kierowca):
6 – Lewis Hamilton (2007, 2009, 2012, 2013, 2016, 2018)
2 – Sebastian Vettel (2015, 2017), Jenson Button (2006, 2011)
1 – Kimi Räikkönen (2005), Daniel Ricciardo (2014), Fernando Alonso (2003), Michael Schumacher (2004), Heikki Kovalainen (2008), Mark Webber (2010)

Zwycięstwo w wyścigu (zespół):
6 – McLaren
3 – Ferrari, Mercedes
2 – Red Bull
1 – Renault, Honda

Zwycięstwo w wyścigu (dostawca silników):
9 – Mercedes
3 – Renault
3 – Ferrari
1 – Honda

Pozycja na gridzie dająca zwycięstwo:
14 – Jenson Button (2006)
4 – Kimi Räikkönen (2005), Lewis Hamilton (2009), Daniel Ricciardo (2014)
3 – Sebastian Vettel (2015), Jenson Button (2011)
2 – Lewis Hamilton (2016), Heikki Kovalainen (2008), Mark Webber (2010)
1 – Lewis Hamilton (2007, 2012, 2013, 2018), Sebastian Vettel (2017), Fernando Alonso (2003), Michael Schumacher (2004)

Obecność na podium (kierowca):
9 – Kimi Räikkönen
7 – Lewis Hamilton
6 – Sebastian Vettel
5 – Fernando Alonso
3 – Daniel Ricciardo
2 – Michael Schumacher, Nick Heidfeld, Mark Webber, Jenson Button
1 – Romain Grosjean, Daniil Kvyat, Valtteri Bottas, Juan Pablo Montoya, Rubens Barrichello, Ralf Schumacher, Pedro de la Rosa, Heikki Kovalainen, Timo Glock, Nico Rosberg

Obecność na podium (zespół):
14 – Ferrari
9 – Red Bull
8 – McLaren
6 – Mercedes
3 – Lotus
2 – Renault, Toyota
1 – Williams, Honda, Sauber, BMW Sauber

Obecność na podium (dostawca silników):
14 – Mercedes
14 – Ferrari
13 – Renault
3 – BMW
2 – Toyota
1 – Honda, TAG Heuer

Zdobyte tutaj punkty:
171 – Lewis Hamilton
146 – Sebastian Vettel
125 – Kimi Räikkönen
125 – Fernando Alonso
67 – Daniel Ricciardo
66 – Jenson Button
62 – Mark Webber
44 – Nico Rosberg
38 – Felipe Massa
32 – Max Verstappen
31 – Valtteri Bottas
30 – Romain Grosjean
20 – Michael Schumacher
18 – Daniil Kvyat
17 – Ralf Schumacher
15 – Nick Heidfeld
15 – Heikki Kovalainen
14 – Pedro de la Rosa
14 – Rubens Barrichello
12 – Carlos Sainz
11 – Juan Pablo Montoya
11 – Timo Glock
10 – Jarno Trulli
10 – Vitaly Petrov
9 – Nico Hulkenberg
8 – David Coulthard
8 – Pierre Gasly
6 – Paul di Resta
6 – Bruno Senna
6 – Sergio Perez
6 – Kevin Magnussen
5 – Robert Kubica
4 – Takuma Sato
4 – Sebastien Buemi
3 – Nelsinho Piquet
2 – Antonio Pizzonia
2 – Kamui Kobayashi
2 – Jean-Eric Vergne
2 – Esteban Ocon
1 – Giancarlo Fisichella
1 – Jaime Alguersuari
1 – Pastor Maldonado
1 – Marcus Ericsson
1 – Stoffel Vandoorne

* W tym czasie występowały dwa różne sposoby punktowania kierowców: w 2003-2009 (10-8-6-5-4-3-2-1) oraz od 2010 (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1).

Przemysław Garczyński

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum