KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

„Kubica i Haas? – być może

Chyba każdy słyszał już plotki o tym, że Robert Kubica miałby zastąpić jednego z kierowców Haasa jeszcze w tym sezonie. W tym artykule zmierzam rozważyć, którego kierowcę amerykańskiego zespołu mógłby zastąpić i jakie ma szanse na kontrakt ze stajnią z Kannapolis.

Moim typem kandydata, którego mógłby zastąpić Polak jest Romain Grosjean. Francuz już od zeszłego sezonu prezentuje słabą formę i „Nie pomaga” w rozwoju Haasa, a ekipa ostatnimi czasy zrobiła bardziej krok wstecz niż wprzód. Nie można również pominąć faktu, że kierowca z Francji prawie wcale nie jeździ po punkty i rozbija się już na wyjeździe z alei serwisowej w Wielkiej Brytanii, nie kończąc wyścigu w Bahrajnie przez wypadek, a nie przez usterki. Mimo tego szalę goryczy w zespole przelała sytuacja z GP Wielkiej Brytanii, gdy obaj kierowcy Haasa musieli przez incydent, jaki wydarzył się między nimi na pierwszym okrążeniu wycofać. Steiner był w Furii, ale nie ma się co dziwić. Z zespołu odszedł największy obecnie sponsor i toczy się z nim proces sądowy. Podczas, gdy jeden z kierowców nie potrafi regularnie zdobywać punktów, drugi zdobył ich 14 i widać, że spisuje się o wiele lepiej od swojego zespołowego kolegi, który drugi raz z rzędu przeżywa ten sam kryzys, tylko że trwa on dłużej niż w 2018 roku, a sam zespół w klasyfikacji generalnej na razie pokonał tylko Williamsa.

Dlatego dla Steinera pojawia się światełko w tunelu. Jest nim Robert Kubica, marnujący się jako drugi kierowca Williamsa, z gorszym od swojego zespołowego kolegi samochodem, z powodu słabej formy zmieniającej się kadry Williamsa niezbyt mający szanse zdziałania czegokolwiek na obecny moment, ale z wielką wiedzą techniczną i doświadczeniem.

Może jeszcze nie w tym sezonie, ale w następnym roku, gdy Grosjean nie będzie miał kontraktu na sezon 2020, Kubica będzie w stanie zmienić zespół, bo Amerykanie chcą uniknąć płacenia kar. Istnieją również pogłoski, że do Haasa, miały się dostać Esteban Ocon, ale fakt, że Ocon jest kierowcą z ramienia Mercedesa, a w bolidach amerykańskiego zespołu montowane są silniki Ferrari, może być przeszkodą nie do pokonania. Alexander Albon raczej nie chciałby zrezygnować z szansy na Red Bulla, więc poza Williamsem dla Kubicy, Haas to jedyna opcja. Moim zdaniem na obecnym etapie szansa Kubicy by tam się dostać to 70%, ale zobaczymy, co pokaże czas.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi