KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
blank

Kompromis zniwelował poprawki – Williams podsumowuje kwalifikacje

Z pewnością nie tak Williams wyobrażał sobie sobotę na Hockenheim. Uszkodzenia w obu bolidach i konieczność zmian ustawień wraz z poleceniem uważania na bolidy sprawiły, że Robert Kubica i George Russell nie mogli w pełni wykorzystać potencjału poprawek. Przeczytajcie, co mieli dziś do powiedzenia.

„Nocne analizy części, które wczoraj testowaliśmy pokazały, że zachowywały się one dobrze więc zostały zastosowane do obu samochodów. Gdy zbliżaliśmy się do końca odbudowy samochodu, odkryliśmy mały problem w chassis Roberta więc podjęliśmy decyzję, aby zamienić je na zapasowe. Dodatkowa praca oznaczała złamanie ciszy nocnej aby przygotować samochód do trzeciego treningu. Zespół pracował ekstremalnie ciężko i to pozwoliło dziś Robertowi zaliczyć gładki dzień, pozwalając mu skorzystać z pracy wykonanej wczoraj. Jeżeli chodzi o George`a, to jego poznawanie nowych części zostało skrócone w trzecim treningu, gdyż zdecydowaliśmy się poświęcić trochę czasu na modyfikację części podłogi przed kwalifikacjami. To skróciło jego szanse zrozumienia zachowania nowych części i wyczucia opon w dzisiejszych, chłodniejszych warunkach. W kwalifikacjach obaj kierowcy mieli intensywną, ale efektywną sesję, wydobywając maksimum z opon i unikając dużego ruchu na tak krótkim torze. Kierowcy i ich inżynierowi byli w stanie uzyskać solidne czasy okrążeń i wyciągnąć wszystko z samochodu. Prognoza pogody na jutro pozostaje niewiadomą, a deszcz jest nadal możliwy. Przygotujemy się najlepiej jak potrafimy przez noc i przekonamy się, jak nowe części sprawują się na dystansie wyścigu” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

George Russell był dziś 118 tysięcznych szybszy od Roberta Kubicy i rzeczywiście miał mało czasu, bo zaledwie 11 okrążeń, na dostosowanie swojej jazdy do poprawek przywiezionych przez zespół.

blank

„Nie był to dla nas idealny dzień, gdyż uszkodziliśmy podłogę na okrążeniu wyjazdowym w trzecim treningu na pozostawionych na torze częściach. Nie mieliśmy zatem zaktualizowanego pakietu przez to rano i moim pierwszym wyjazdem na nim były kwalifikacje. Zdecydowanie jest on zupełnie inny jeżeli chodzi o charakterystykę, ale też stanowi poprawkę. Nie mieliśmy okazji do zgrania go, ale wycisnęliśmy z niego maksimum. Jest oczywistym, że nadal mamy pracę przed sobą więc musimy naciskać” – podsumował George Russell.

Robert Kubica był dziś znacznie szybszy od George Russella w drugim sektorze i gdyby złożyć czasy trzech sektorów, byłby 39 tysięcznych przed Anglikiem. Nie udało mu się jednak to – najpierw poprzez ruch na torze w drugim sektorze, później przez kolejkę do szybkiego okrążenia oraz podsterowność w ostatnich zakrętach.

blank

„To był trudny dzień. Warunki na torze były inne niż wczoraj, ale myślę, że zespół zobaczył pewną poprawę w danych. Zrobiliśmy wszystko co mogliśmy, szczególnie mechanicy. Nie mieli łatwo wczoraj i w nocy ze zmianą chassis, jednak wykonali dobrą pracę w trudnych warunkach. Wycisnęliśmy maksimum z tego, co mieliśmy dziś i musimy pracować nadal ciężko by się poprawić” – stwierdził Robert Kubica w informacji prasowej Williamsa.

Bardziej szczegółowy był Polak w rozmowie z Eleven Sports.

„Jazda wyglądała podobnie jak zawsze. Na ostatnim kółku straciłem sporo czasu na dwóch ostatnich zakrętach, złapałem dużą podsterowność i tam straciłem 150 tysięcznych. Na poprzednim kółku miałem tłok w środkowym sektorze i tam straciłem 2 dziesiąte” – powiedział Polak dla Eleven Sports.

Kubica zapytany o wrażenia z jazdy monokokiem rezerwowym, którego miał według oznaczeń zespołu jeszcze nie używać w tym sezonie, odpowiedział:

„Jeździłem chyba tym monokokiem. Ale monokok to monokok. Odczucia są inne bo pogoda jest inna i tyle. Mamy danych więcej, ale sądzę, że pod względem kierowcy nie ma co oceniać, bo nawet jeśli jest różnica na danych to nie ma jej kierowca na innym torze i innych warunkach. Trudno jest zatem porównywać dwa różne obiekty” – stwierdził Kubica.

blank

Zapytany o działanie poprawek, odpowiedział: „Musimy brać kompromis, który nie poprawia naszego bolidu. Poprawki działają, ale musimy brać kompromis z ustawieniami więc koniec końców pewnie wychodzimy na zero. Na pewno musimy uważać na samochód” – powiedział.

118 tysięcznych straty Kubicy było trzecią najniższą stratą Kubicy w tym sezonie po 27 tysięcznych w Bahrajnie i 39 tysięcznych w Chinach.

„Miałem drobne problemy, auto nie było tak wyważone, jak bym chciał. Gdyby nie wczorajsze problemy, moglibyśmy pojechać o 0.2-0.3 sek szybciej, ale to wszystko” – dodał Polak, cytowany przez Cezarego Gutowskiego.

Zupełnie inaczej natomiast wygląda strata Williamsa – aż 104,78% do zwycięzcy Q3. Wyższe straty notowali w Hiszpanii i Francji, a podobne w Australii i Kanadzie. Jeżeli chodzi o stratę do 17. miejsca, to wyniosła dziś ona 101,5%, co oznacza piąty najniższy wynik w tym sezonie.

Na czele kwalifikacji

 

To był dramat Ferrari. Sebastian Vettel nie uzyskał ani jednego czasu w kwalifikacjach („coś wybuchło” w silniku w Q1) i zajął ostatnie miejsce, a Charles Leclerc miał awarię w Q3 i pozostał bez czasu w tym segmencie kwalifikacji. W Q1 i Q2 Monakijczyk prezentował świetne tempo.

W związku z tym Lewis Hamilton wystartuje jutro z pole position. Co ciekawe, Anglik jest chory i Mercedes zgłosił rano Estebana Ocona do sędziów jako tego, który w każdej chwili może zastąpić Hamiltona. Obok niego ustawi się Max Verstappen, który znów pojechał świetnie i to mimo problemów z silnikiem. Trzeci był Valtteri Bottas, czwarty Pierre Gasly, a na 5. miejscu i 6. miejscu uplasowali się Kimi Raikkonen i Romain Grosjean.

blank

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi