KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

PKN Orlen Julia rozmowa Robert Kubica

Julii wywiad z Kubicą – część 1 – Tandemem nie jeździł, ale planował

PKN Orlen opublikował w swoich profilach w social mediach pierwszą część filmu z Grand Prix Francji, przedstawiającego rozmowę niewidomej Julii – podopiecznej Fundacji Orlen „Dar Serca” z Robertem Kubicą. Dowiadujemy się z niej m.in. że Robert Kubica planował… zakup tandemu. Zobaczcie cały film poniżej.

Kubica został zapytany, co jest obecnie najtrudniejsze w F1:

„Jeśli chodzi o sprawę techniczną to w dzisiejszej F1 – a zmienia się to w zależności od bolidów, regulaminu, opon – jedną z najtrudniejszych rzeczy jest panowanie nad oponami czyli dosyć łagodne obchodzenie się z nimi. Te bolidy, szczególnie jak jedziesz z tyłu, za jakimś innym bolidem, tracą bardzo dużo docisku czyli tracisz bardzo dużo przyczepności. Wtedy jest dużo trudniej utrzymać się na torze i też opony dostają jeszcze bardziej w kość i to jest najtrudniejsze” – powiedział Robert.

Dość nietypowym pytaniem było to, czy jeździł kiedykolwiek tandemem.

„Po moim wypadku w 2011 roku, miałem w planie, już byłem bliski kupienia tandemu ponieważ ja akurat miałem chorą rękę i nie była ona w stanie utrzymać kierownicy i żeby zacząć jeździć na rowerze chciałem właśnie kupić tandem żeby sobie potrenować. Ale zawsze może być ten pierwszy raz, może razem…” – odpowiedział Robert.

A jaka była najwyższa prędkość jaką Robert osiągnął w bolidzie.

„376 km/h chyba czy 369? W 2007 roku na Monzy. Ale u nas to jest inaczej, ponieważ my w bolidach nie mamy dachu, nie mamy szyby. Ta prędkość jest odczuwalna dużo więcej, dużo bardziej. Poza tym bolidy są bardzo twarde, siedzi się bardzo nisko. Tak naprawdę przy 300 km/h ten bolid ociera się o ziemię, te wszystkie nierówności, wszystkie dotknięcia ziemi czujesz na swoim ciele. […] Coś w stylu deski. i [jakbyś] sobie zjechała po schodach, na tej desce. To będzie tobą trzęsło całą, aż zębami będziesz uderzała” – zdradził Robert.

Poniżej zobaczycie ten wywiad:

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi