KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Jak Kubica radził sobie w GP Niemiec

Siódemka – to liczba, która wiąże się z występami Roberta Kubicy na torze Hockenheim, na którym w weekendach Grand Prix jeździł trzykrotnie, ale startował tylko w dwóch wyścigach. Hockenheim wydaje się być jednak bardzo ważny dla losów kariery Roberta, która dzięki wydarzeniom na tym torze przyspieszyła. Zobaczcie, jak Kubica jeździł na torze, na który w ten weekend zawitała F1.

Początki

Historia startów w F1 Roberta Kubicy na torze Hockenheim sięga jeszcze czasów F3 Euro Series. W 2003 roku Robert Kubica zadebiutował na Hockenheim w single seaterach. Nie był to jednak debiut udany. W pierwszym wyścigu Formuły 3 Euro Series zajął 24. miejsce a w drugim był 10.

Znacznie lepiej było rok później. W barwach Mucke Motorsport Polak zajął podczas weekendu rozpoczynającego sezon 6. i 7. miejsce (oba wyścigi wygrał Nico Rosberg), a podczas kończącego sezon 4. i 7. miejsca. W tym drugim wyścigu stoczył bardzo ciekawy pojedynek z Lewisem Hamiltonem i Nico Rosbergiem.

Kubica vs Hamilton (Formula 3 race at Hockenheimring in 2004) from ef jeden on Vimeo.

Rok 2006

Robert wypowiadał powyższe słowa podczas Grand Prix Niemiec 2006, nie wiedząc jeszcze, że jest jeden wyścig od debiutu w F1. Kubica dodał wtedy również: „Sądzę, że Lewis zasługuje na miejsce w F1. Mam nadzieję, że w przyszłym roku ja też jeszcze tu będę i ponownie spotkamy się na torze„. W następnym sezonie Hamilton wszedł do F1, a dwa lata później zgarnął tytuł.

Oto wywiad z Robertem z 2006 roku, w którym opowiedział o tym torze i omówił onboard z okrążenia:

W treningach Kubica pojechał znakomicie – w pierwszym zajął 3. miejsce, a w drugim był najszybszy, o ponad ćwierć sekundy wyprzedzając Michaela Schumachera.

W wyścigu oczywiście nie startował, ale był on bardzo ważny dla jego kariery – na 30. okrążeniu Jacquesa Villeneuva spotkała taka przygoda:

Doprowadziła ona do kontuzji, która wyeliminowała Villeneuva ze startu w następnym Grand Prix Węgier – na Hungaroringu. Właśnie na Węgrzech Robert pojechał swój pierwszy wyścig w Formule 1.

Rok 2008

W roku 2007 na Hockenheim kierowcy F1 nie jeździli, choć jeden wyścig odbył się w Niemczech – było to GP Europy na torze Nurburgring. F1 wrócili tu w 2008 roku, kiedy Robert był jednym z głównych kandydatów do mistrzowskiego tytułu. Treningi nie były udane dla Roberta, który dwukrotnie plasował się pod koniec stawki. W kwalifikacjach było już lepiej – nasz rodak uplasował się na 7. pozycji. W wyścigu jak zazwyczaj, popisał się genialnym startem, szybko wyprzedzając Kimiego Raikkonena, Fernando Alonso i Jarno Trulliego. Robert jechał na 4. pozycji, ale strategia zespołu dotycząca opon nie pomogła i ostatecznie po neutralizacji Robert spadł na 7. miejsce i na nim dojechał do mety.

W 2008 roku na Hockenheim Robert zaliczył jeszcze jeden występ na Hockenheim.

Rok 2009

Wówczas areną Grand Prix Niemiec był tor Nurburgring. Tego wyścigu Polak nie będzie wspominał miło. W kwalifikacjach odpadł już w Q1, zajmując 16. miejsce. Nick Heidfeld był 11. Robert zaliczył bardzo dobry start do wyścigu i awansował na 10. miejsce. W wyniku szybkiego zużywanie się opon musiał zjechać do boksów po twardą mieszankę, jednak okazało się, że były w niej zbyt wysokie ciśnienia. Ostatecznie jechał na 14. miejscu.

Rok 2010

Dwa lata później kierowcy ponownie wrócili na Hockenheim. I trzeba przyznać, że działo się! W treningach Robert zajmował miejsca od 8. do 13. W kwalifikacjach wykręcił 7. czas i na starcie wyścigu ponownie zaprezentował się świetnie, wyprzedzając dwóch rywali. Niestety, w dalszej części wyścigu stracił dwie lokaty, ale stoczył m.in. bardzo ciekawą walkę z Michaelem Schumacherem. Wiele walki ze strony Roberta zobaczycie w świetnym podsumowaniu wyścigu:

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum