Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      

MENU:

blank

Co przywiózł Williams i inne zespoły? Galeria + vlog

Mercedes i Williams były „gwiazdami” padoku przed Grand Prix Niemiec, a wszystko ze względu na przywiezione na ten wyścig poprawki bolidów. Inni jednak nie próżnowali. Zobaczcie, jakie zmiany zaszły w ekipach na rywalizację na Hockenheim.

Williams

 

Dla nas to zdecydowanie najważniejsza kwestia. Co ekipa z Grove przygotowała dla Roberta Kubicy i George Russella, by mogli mieć szansę na zbliżenie się do innych ekip? Zmian jest sporo.

Sekcje boczne

Williams miał je dotychczas bardzo ubogie w porównaniu z innymi ekipami. Teraz pojawiło się w nich jeszcze więcej elementów, w tym tzw. bumerang. Mają one lepiej rozprowadzać strugi powietrza po bokach bolidu i kierować niektóre z nich na tył auta, poprawiając stabilność oraz docisk aerodynamiczny.

blank

blank

Nadal jednak ekipie z Grove sporo brakuje w porównaniu do najlepszych. Wystarczy spojrzeć na nowe sekcje boczne w Mercedesie:

Podłoga

To kolejna duża zmiana w Williamsie na Niemcy. Boczne wcięcia zostały zastąpione podłużnymi otworami.

Tylne skrzydło

W jego bocznych sekcjach pojawiły się wcięcia od dołu, podobne do tych, używanych przez inne zespoły. Są również wcięcia na górze oraz boczne rozcięcia.

blank

Pokrywa silnika

Węższa jest również pokrywa silnika, co sugeruje, że pod nią nastąpiły jakieś zmiany, umożliwiające „ciaśniejsze” upakowanie elementów.

blank

Zmiany nastąpiły zapewne również w tylnej części bolidu, jednak nie były one dobrze widoczne wczoraj.

Jak mówił Robert Kubica, dane z tunelu aerodynamicznego są pozytywne, możemy zatem z nieco większym optymizmem przystępować do tego weekendu.

blank

A inni?

 

Baczną uwagę zwracano na zmiany w Mercedesie. Tam, oprócz nowego malowania, mającego uczcić 125-lecie producenta w sportach motorowych, przygotowano wiele poprawek, które mogą dać im jeszcze większą przewagę nad rywalami. Nowe są lusterka, sekcje boczne, podłoga, monokok i skrzydła.

Rozwiązany został również problem chłodzenia.

Prawie cały nowy bolid przywiózł na Hockenheim zespół Racing Point. Nowe są pokrywa silnika i boki auta.

Pojawiły się też nowe lusterka.

Sporo zmian przywiózł również zespół Toro Rosso. Są nowe deflektory, boki auta oraz podłoga.

Podobne zmiany wprowadził zespół Haasa.

Na torze

 

Zmiany nastąpiły również na torze. Oto ich lista:
– Wymieniono krawężniki na wyjściu z zakrętu nr 1,
– Przesunięta została bariera po lewej stronie pomiędzy zakrętami 11 i 12,
– Po prawej stronie wejścia w zakręt 13 zainstalowany został dodatkowy krawężnik,
– Pierwsza linia safety cara została przesunięta i umiejscowiona 26 cm bliżej jazdu do boksów.

Vlog

 

Powyższe zmiany omawiam również we vlogu, zapraszam do wysłuchania i obejrzenia.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 29 lipca
godz. 14:00 – 15:00 – 1. trening
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening

Sobota, 30 lipca
godz. 13:00 – 14:00 – 3. trening
godz. 16:00 – 17:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 31 lipca
godz. 15:00 – 17:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum