Mercedes i Williams były „gwiazdami” padoku przed Grand Prix Niemiec, a wszystko ze względu na przywiezione na ten wyścig poprawki bolidów. Inni jednak nie próżnowali. Zobaczcie, jakie zmiany zaszły w ekipach na rywalizację na Hockenheim.
Williams
Dla nas to zdecydowanie najważniejsza kwestia. Co ekipa z Grove przygotowała dla Roberta Kubicy i George Russella, by mogli mieć szansę na zbliżenie się do innych ekip? Zmian jest sporo.
Sekcje boczne
Williams miał je dotychczas bardzo ubogie w porównaniu z innymi ekipami. Teraz pojawiło się w nich jeszcze więcej elementów, w tym tzw. bumerang. Mają one lepiej rozprowadzać strugi powietrza po bokach bolidu i kierować niektóre z nich na tył auta, poprawiając stabilność oraz docisk aerodynamiczny.
Nuevos bargeboards para Williams
New bargeboards for Williams pic.twitter.com/6fBdW4UQ0t
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 25, 2019
Porównanie sekcji bocznych FW42: w piątkowych treningach przed #GermanGP nową specyfikację testuje #Kubica, Russell pojedzie w specyfikacji z Silverstone #ElevenF1 pic.twitter.com/UacsCoBExC
— Mikołaj Sokół (@SokolimOkiem) July 25, 2019
George said the upgrades were pretty obvious. He wasn’t joking. pic.twitter.com/TaV0mHqPg9
— Will Buxton (@wbuxtonofficial) July 25, 2019
Nadal jednak ekipie z Grove sporo brakuje w porównaniu do najlepszych. Wystarczy spojrzeć na nowe sekcje boczne w Mercedesie:
FIA: “We will have simplified aero in 2019.”
Mercedes: “Hold my Wiener Schnitzel.” pic.twitter.com/8N0FFDMEDs— Ferrariman601 (@Ferrariman601YT) July 25, 2019
Podłoga
To kolejna duża zmiana w Williamsie na Niemcy. Boczne wcięcia zostały zastąpione podłużnymi otworami.
También nuevo fondo para Williams
Also new floor for Williams pic.twitter.com/E2nIuAkHOf
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 25, 2019
Dwie wersje podłogi, które Williams ma porównywać w piątkowych treningach przed #GermanGP. Nowszą wersję sprawdzi #Kubica, ze starszą pojeździ Russell #ElevenF1 pic.twitter.com/veze0iEcyx
— Mikołaj Sokół (@SokolimOkiem) July 25, 2019
Tylne skrzydło
W jego bocznych sekcjach pojawiły się wcięcia od dołu, podobne do tych, używanych przez inne zespoły. Są również wcięcia na górze oraz boczne rozcięcia.
Tylne skrzydła w dwóch wersjach. #Kubica z bardziej rozbudowaną boczną końcówką, widać także trzy wypukłe elementy na literkach „ona” #ElevenF1 pic.twitter.com/QXaAWgkzdT
— Mikołaj Sokół (@SokolimOkiem) July 25, 2019
Pokrywa silnika
Węższa jest również pokrywa silnika, co sugeruje, że pod nią nastąpiły jakieś zmiany, umożliwiające „ciaśniejsze” upakowanie elementów.
Zmiany nastąpiły zapewne również w tylnej części bolidu, jednak nie były one dobrze widoczne wczoraj.
Ciekawostki dotyczące chłodzenia: wyraźnie większe otwory wylotowe w tylnej części pokrywy silnika na gorącym Hockenheim, w porównaniu z chłodnym Silverstone. Co ciekawe, dziś auto RK na kontroli technicznej miało jeszcze bardziej „zamknięty” tył niż na Silverstone #ElevenF1 pic.twitter.com/T3Au3ln88C
— Mikołaj Sokół (@SokolimOkiem) July 25, 2019
Jak mówił Robert Kubica, dane z tunelu aerodynamicznego są pozytywne, możemy zatem z nieco większym optymizmem przystępować do tego weekendu.
PART 2: A look around the Williams FW42 #AMuS #GermanGP pic.twitter.com/tvaSI8HBv1
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) July 25, 2019
PART 1: A look around the Williams FW42 #AMuS #GermanGP pic.twitter.com/bG1CF43nqA
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) July 25, 2019
A inni?
Baczną uwagę zwracano na zmiany w Mercedesie. Tam, oprócz nowego malowania, mającego uczcić 125-lecie producenta w sportach motorowych, przygotowano wiele poprawek, które mogą dać im jeszcze większą przewagę nad rywalami. Nowe są lusterka, sekcje boczne, podłoga, monokok i skrzydła.
Mercedes recupera los espejos abiertos para Hockenheim.
Mercedes fit again the open mirrors for Hockenheim pic.twitter.com/NJJJcB6vzV
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 24, 2019
Novedades en el Mercedes. Nuevos direccionadores de flujo en pontón, estilo Haas.
Updates on the Mercedes on the sidepods. Haas style.
? @tgruener pic.twitter.com/v4C0zTbAba
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 24, 2019
Mercedes estrena suelo modificado Han alargado los cortes del fondo plano. #germangp
Mercedes has also upgraded floor. They've extended the side slots. pic.twitter.com/QTkBmsWAqE
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 24, 2019
Las novedades de los direccionadores de flujo de pontón vienen también con nueva fijación en la parte superior en forma de cuerno. También soporte modificado en el espejo abierto estrenado en Barcelona.
?@tgruener pic.twitter.com/qepvmWZpRp— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 24, 2019
Mercedes estrena suelo modificado Han alargado los cortes del fondo plano. #germangp
Mercedes has also upgraded floor. They've extended the side slots. pic.twitter.com/fgC00Lk020
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 25, 2019
Ahora sí, primera foto completa de la evo de Mercedes en los pontones.
Yes. Finally full picture of Mercedes sidepods upgrades. pic.twitter.com/edWi4FP9ON
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 24, 2019
Concepto completamente nuevo para Mercedes en la pletina del ala posterior
Completelly new rear wing endplate concept for Mercedes. pic.twitter.com/UJCCR7BefC
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 25, 2019
Rozwiązany został również problem chłodzenia.
Comparativa entre pontones de Mercedes de Austria y Hockenheim. Nueva configuración, también interna.
Mercedes sidepods comparision between Austria and Hockenheim. New cooling configuration, also on internals. pic.twitter.com/jO2pwHwNrU
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 25, 2019
First pic of the complete special silver-white-arrow.#F1 #Germangp @MercedesBenz pic.twitter.com/g5bBwnnQZH
— Tobi Grüner ? (@tgruener) July 25, 2019
Prawie cały nowy bolid przywiózł na Hockenheim zespół Racing Point. Nowe są pokrywa silnika i boki auta.
Nueva configuración de Racing Point con pontones y tapa motor muy ajustada tipo Red Bull.
New engine cover and sidepods for Racing Point, Red Bull style. pic.twitter.com/BXdg73oMbn
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 25, 2019
En esta perspectiva se aprecia la evolución de Racing Point en la zona de pontones y refrigeración. Concepto muy diferente.
From this point of view you can see the Racing Point sidepods and cooling upgrade. Different concept pic.twitter.com/XcNzFxWkrp
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 25, 2019
Pojawiły się też nowe lusterka.
Nuevos espejos abiertos para Racing Point
New open mirrors for Racing Point pic.twitter.com/FZZMZAxfMp
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 25, 2019
Otro punto de vista de novedades de Racing Point. Total reconfiguración de refrigeración, espejos, tapa motor..También nuevos espejos
Another point of view of Racing Point's Upgrades. Full reconfiguration of cooling system with new sidepods and engine cover. Also new mirrors pic.twitter.com/bzE4L872zA
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 25, 2019
Sporo zmian przywiózł również zespół Toro Rosso. Są nowe deflektory, boki auta oraz podłoga.
Toro Rosso también ha modificado el direccionador lateral del pontón para poder unirlo al boomerang.
Toro Rosso has also revised the sidepod vanes for the new boomerang. pic.twitter.com/iH2X3S8ClV
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 25, 2019
Nuevos bargeboards para Toro Rosso. Han añadido el boomerang en la parte superior
New revised bargeboard for Toro Rosso. They added the boomerang on top pic.twitter.com/M2rOevhDFK
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 25, 2019
Nuevo fondo plano para Toro Rosso en Hockenheim. Nuevos cortes y deflectores verticales añadidos.
New floor for Toro Rosso in Hockenheim. New longitudinal slots and vertical deflectors. pic.twitter.com/61F0a8eCzL
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 25, 2019
Podobne zmiany wprowadził zespół Haasa.
Haas añade boomerang al bargeboard.
Haas adds a boomerang over the bargeboard. pic.twitter.com/6h1TueHvuS
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 25, 2019
Na torze
Zmiany nastąpiły również na torze. Oto ich lista:
– Wymieniono krawężniki na wyjściu z zakrętu nr 1,
– Przesunięta została bariera po lewej stronie pomiędzy zakrętami 11 i 12,
– Po prawej stronie wejścia w zakręt 13 zainstalowany został dodatkowy krawężnik,
– Pierwsza linia safety cara została przesunięta i umiejscowiona 26 cm bliżej jazdu do boksów.
Vuelta terminada….???. Han instalado un kerb negativo en la parte derecha de la entrada de T13.
Track walk done.. ???. A negative kerb has been installed at the right hand side of the entry of T13.#GermanGP pic.twitter.com/E0vZwaJHvs
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 24, 2019
Vlog
Powyższe zmiany omawiam również we vlogu, zapraszam do wysłuchania i obejrzenia.