KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Robert Kubica Paul Ricard F1

Występy Roberta Kubicy w Grand Prix Francji i na Paul Ricard

W ubiegłym roku tor Paul Ricard wrócił do kalendarza Formuły 1. Robert Kubica miał jednak okazję jeździć po nim podczas testów z Renault w 2017 roku. Polak lubi ten obiekt, ale uważa, że jest trochę nudny. Nasz rodak rywalizował w wyścigach F1 o Grand Prix Francji. Zobaczcie historię jego występów i jazd na Paul Ricard. 

W latach 2006-2008, które łączą obecność Roberta Kubicy i Grand Prix Francji w Formule 1, wyścig ten odbywał się na torze Magny-Cours. Oto onboard z tego obiektu – prowadzi oczywiście Robert Kubica.

Tak wygląda natomiast przejazd bolidem F1 po torze Paul Ricard.

2006

Wyścig o Grand Prix Francji 2006 był przedostatnim dla Roberta Kubicy w roli trzeciego kierowcy BMW Sauber. Co ciekawe, to właśnie ta ekipa zdominowała treningi, wygrywając wszystkie trzy sesje – dwie padły łupem Roberta Kubicy, a jedną wygrał Jacques Villeneuve. Robert w pierwszym treningu uzyskał czas 1:16.794 – lepszy od wyniku Kanadyjczyka w późniejszych kwalifikacjach.

2007

Robert wracał podczas tego wyścigu do Formuły 1 po jednym wyścigu przerwy, co było skutkiem pamiętnego wypadku w Kanadzie. Przed Grand Prix Francji 2007 Polak musiał ponownie przejść badania lekarskie i został dopuszczony do startu.

Kwalifikacje poszły mu bardzo dobrze i uzyskał czwarty czas, będąc ponad 4 dziesiąte szybszym niż jego partner z zespołu, Nick Heidfeld (7. miejsce).

Sam wyścig nie był bardzo emocjonujący, a wiele działo się w boksach. Robert utrzymał po starcie czwarte miejsce, a później stoczył krótką walkę z Lewisem Hamiltonem, gdy Brytyjczyk wyjechał z pit-stopu. Zobaczycie ją poniżej:

Robert przed swoim pit-stopem był na trzecim miejscu, po wyjeździe wyjechał na szóstej pozycji, ale za dwoma kierowcami, którzy jeszcze nie zmieniali opon. Po swoim drugim pit-stopie najpierw był ósmy, ale gdy czterech zawodników zjechało do boksów, wrócił na 4. pozycję, na której finiszował. Punkty te sprawiły, że wrócił na 6. miejsce w klasyfikacji generalnej mistrzostw.

2008

To było jedyne grand prix Formuły 1 w historii, do którego Robert Kubica przystępował jako lider klasyfikacji generalnej Mistrzostw Świata, odbywające się bezpośrednio po Grand Prix Kanady. Co ciekawe, w międzyczasie Robert przejechał jeszcze pokazowe kółka dla kibiców podczas Pit-lane Park na warszawskim Bemowie oraz testy w Barcelonie.

BMW Sauber nie było konkurencyjne na Magny-Cours. Nick Heidfeld nie awansował nawet do Q3 w kwalifikacjach, zajmując 12. miejsce. Robert ledwie przebił się do ostatniego segmentu, w którym wykręcił 7. czas. Startował jednak z 5. pozycji, po tym jak Hamilton został przesunięty o 10 miejsc za wjechanie w Raikkonena w Kanadzie oraz po karze 5 pozycji dla Heikkiego Kovalainena za blokowanie Marka Webbera w Q2.

Robert bardzo dobrze wystartował, przebijając się na 4. miejsce. Po małym błędzie Roberta, wyprzedził go Fernando Alonso. Robert zjechał do boksów na 20. okrążeniu. Na pośredniej mieszance wykonał 26 okrążeń, po czym zjechał do boksów po opony miękkie. Po obu postojach wracał na piątą pozycję i właśnie na niej ostatecznie finiszował. Oto podsumowanie tego wyścigu:

Po tym wyścigu spadł na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata, za Massę, który wygrał we Francji.

2017

Jak wiemy, drugi test Roberta Kubicy z Renault – 2 lata temu – odbył się właśnie na torze Paul Ricard – 12 lipca. Nie znamy oczywiście czasów z tamtego testu, nie było również wielu materiałów z niego, choć obecny na testach Piotr przesłał nam dość sporo zdjęć i filmów.

Robert w ubiegłym roku przejechał ponad 500 kilometrów, a zatem prawie dwukrotny dystans wyścigowy. Było to 90 bezproblemowych okrążeń. Podobno wybrano właśnie ten tor, gdyż pozwalał on na dokładne sprawdzenie, czy ograniczenia Roberta na pewno nie przeszkadzają mu w jeździe w ciasnych zakrętach i nawrotach.

„Patrząc na moje doświadczenia z innymi kierowcami, nie widzę żadnego problemu. Proszę nie uznawać jego ramienia za ogromne ograniczenie, bo to nie problem” – mówił po ówczesnym teście Alan Permane z Renault.

Po Robercie Kubicy, tylko Lewis Hamilton i Valtteri Bottas jeździli po torze Paul Ricard bolidami Formuły 1 – we wrześniu w ramach testów opon Pirelli. Były to oczywiście aktualne auta F1.

 

W ubiegłym roku Robert mówił, że zna i lubi ten tor, choć uważa go za trochę nudny.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi