KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
blank

Wyścigi, rajdy i MotoGP – kolejny intensywny weekend przed nami

Najważniejszym wydarzeniem tego weekendu w Polsce będzie Rajd Polski, zaliczamy do klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Europy. Rywalizacji na Mazurach będziemy się przyglądać, ale nasza uwaga będzie skupiała się na innym malowniczym regionie – Styrii, gdzie na Red Bull Ring rozegrana zostanie dziewiąta runda Formuły 1. Zobaczcie, co nas czeka w ten weekend.

Formuła 1

 

Po kolejnym dublecie Mercedesa i zwycięstwie Lewisa Hamiltona – już szóstym w tym sezonie – chyba pozostaje nam już tylko emocjonować się tym, czy i jakie rekordy będzie w stanie pobić ekipa z Brackley. Obecnie – licząc końcówkę poprzedniego sezonu – mają już 10 zwycięstw z rzędu, a zatem wyrównanie należącego do nich drugiego wyniku w historii Formuły 1. Jeżeli wygrają z Austrii to zrównają się z osiągnięciem McLarena, który w 1988 roku wygrał 11 wyścigów z rzędu. Otwiera się zatem pole dla miłośników statystyk, a nie rywalizacji na torze. Pozostawałoby się zatem cieszyć ze zmian jakie mają być wprowadzone w F1 w 2021, które mają nieco wyrównać rywalizację. Problem w tym, że zapowiadana rewolucja coraz bardziej się rozmywa.

Teoretycznie silnikowy tor, jakim niewątpliwie jest Red Bull Ring, powinien sprzyjać tegorocznemu modelowi Ferrari, ale Kanada i Francja też miały być dla nich dobre, a jak wyszło, pamiętamy.

Pewnym paradoksem jest to, że na torze, który należy do Red Bulla, kierowcy ekipy sponsorowanej przez koncern nie mają wielkich szans. Wywalczenie czegoś więcej niż 5. miejsce będzie wyczynem dla Maxa Verstappena czy Pierre Gasly`iego. Temu ostatniemu pali się już grunt pod nogami i krążą słuchy, że jeszcze w tym sezonie może wrócić skąd przyszedł. We Francji zauważono, że menadżer Danila Kvyata, Nicola Todt rozmawiał z Helmutem Marko. Zadania obrony miejsca Francuzowi nie ułatwi kara za wymianę elementów silnika. Nie otrzymał on trzeciej specyfikacji silnika Hondy we Francji by nie dostać kary przed własną publicznością.

Jak zwykle najciekawiej powinno być w środku stawki, gdzie Renault nie będzie chciało pozwolić McLarenowi na ucieczkę w klasyfikacji konstruktorów. Żądny krwi za ostatnie okrążenie we Francji będzie Lando Norris, a zrehabilitować będzie chciał się Nico Hulkenberg.

Po przerwaniu serii bez punktów, wmieszać w rywalizację w pierwszej 10-tce będzie chciał Kimi Raikkonen, a Antonio Giovinazzi będzie chciał pozbyć się jedynego kierowcy spoza Williamsa bez punktów w tym sezonie. Passę do przerwania ma też Lance Stroll, który niemal od połowy ubiegłego sezonu nie wszedł do Q2.

A Williams? To kolejny silnikowy tor, a zatem duże opory, problemy z dogrzewaniem opon na prostych i słabszy od silników Ferrari silnik Mercedesa. To recepta na następny testowy weekend.

Klasyfikację generalną F1 znajdziecie tutaj.

Poniżej tradycyjnie przydatne do śledzenia weekendu linki:

Program telewizyjny

Harmonogram

Informacje o torze i Red Bull Ring

Nieco statystyk przed GP Austrii

Występy Roberta Kubicy i George Russella na Red Bull Ring

Wybory opon

Wyniki Grand Prix Austrii 2018

Formuła 2

 

Po rundzie we Francji, również kierowcy bezpośredniego zaplecza Formuły 1 nie mają odpoczynku. Rywalizacja na Paul Ricard sprawiła, że Nyck de Vries nie tylko wyprzedził Nicholasa Latifi w klasyfikacji generalnej, ale również odjechał mu na 12 punktów. Kanadyjczyka zaczęli również doganiać inni kierowcy, choć jego sytuacja w walce o punkty do superlicencji jest nadal bardzo komfortowa i na 7 rund przed końcem sezonu (14 wyścigów) ma 32 punkty przewagi nad miejscem, które nie daje mu prawa do wystąpienia o prawo do jazdy w F1. Klasyfikację generalną tej serii znajdziecie tutaj.

Oto harmonogram weekendu F2:
Piątek, 28 czerwca:
godz. 13:00 – 13:45 – Pierwszy trening Formuły 2
godz. 16:55 – 17:25 – Kwalifikacje F2
Sobota, 29 czerwca:
godz. 16:45 – 17:50 – Pierwszy wyścig F2 (40 okrążeń lub 60 minut)
Niedziela, 30 czerwca:
godz. 11:00 – 11:50 – Drugi wyścig F2 (21 okrążeń lub 45 minut)

Formuła 3

 

Wspierany przez SMP Racing Robert Shwartzman po dobrym występie we Francji zajmuje pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej tej serii, wyprzedzając o 12 punktów Jehana Daruvalę, który odniósł zwycięstwo na Paul Ricard. Będący na trzecim miejscu Marcus Armstrong traci już 35 punktów do lidera. Pełną klasyfikację zobaczycie tutaj.

Oto harmonogram weekendu:
Piątek, 28 czerwca:
godz. 09:35 – 10:15 – Pierwszy trening Formuły 3
godz. 17:50 – 18:20 – Kwalifikacje F3
Sobota, 29 czerwca:
godz. 10:25 – 11:10 – Pierwszy wyścig F3 (24 okrążenia lub 40 minut)
Niedziela, 30 czerwca:
godz. 09:35 – 10:20 – Drugi wyścig F3 (20 okrążeń lub 40 minut)

ERC – Rajd Polski

 

Rajd Polski – drugie najstarsze rajdowe zawody świata – mają w tym roku jubileusz swojej obecności w mistrzostwach Europy. W tym roku polskie święto sportów motorowych będzie rundą europejskiego czempionatu już 50. raz, a obecność na starcie w Mikołajkach zadeklarowały łącznie aż 102 załogi.

Na szybkich i spektakularnych szutrowych odcinkach specjalnych wokół Mikołajek o jak najlepsze czasy i cenne punkty powalczą uczestnicy czterech rajdowych cykli. Oprócz wspominanych już mistrzostw Europy (FIA ERC), 76. edycja polskiego klasyka jest także rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP) oraz Rajdowych Mistrzostw Litwy (LARC). Ciekawostką będzie także udział załóg w samochodach rajdowych sprzed lat, czyli uczestników Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (HRSMP).

Dla zawodników oznacza to zaciętą rywalizację i szansę porównania swojego tempa z rywalami z innych krajów, a dla kibiców – interesujące i zróżnicowane widowisko, które w tym roku będą mogli znacznie łatwiej obserwować, ponieważ kompaktową trasę i harmonogram organizatorzy ułożyli właśnie z myślą o fanach sportów motorowych.

Dla kibiców znad Wisły nie bez znaczenia jest także fakt, że w tym sezonie, po raz pierwszy od 2012 roku, polska załoga pojedzie w Rajdzie Polski z pierwszym numerem startowym. Będą to aktualni liderzy punktacji FIA ERC, czyli Łukasz Habaj i Daniel Dymurski. Podobnie, jak w poprzednich rundach mistrzostw Starego Kontynentu, mistrz Polski z sezonu 2015 skorzysta ze Skody Fabii R5. Czeską rajdówką wystartują także wiceliderzy tabeli – brytyjska załoga Chris Ingram/Ross Whittock, która do Habaja i Dymurskiego traci zaledwie punkt.

– Chciałbym nawiązać do sukcesów moich poprzedników, ale muszę patrzeć na punktację całego sezonu. Najważniejsze jest, żeby na koniec stanąć na szczycie tabeli. Wygranie tego rajdu to moje marzenie i realnie mamy na to szansę. Mam plan taki, żeby od samego początku jechać szybkim i dobrym tempem, ale nie postawię wszystkiego na jedną kartę. Będziemy chcieli powalczyć, bo zwycięstwo jest realne, ale procentowo nie ocenię naszych szans – mówił podczas konferencji Łukasz Habaj.

Z trzecim numerem startowym do odrabiania punktów straconych w dwóch poprzednich rundach FIA ERC rzucą się Rosjanie Aleksiej Łukjaniuk i Aleksiej Arnautow (Citroen C3 R5) – urzędujący mistrzowie Europy. Wśród kandydatów do zwycięstwa są także – Jari Huttunen i Antti Linaketto w Hyundaiu i20 R5. W ubiegłym roku Finowie uplasowali się na drugim miejscu, ale walkę o triumf toczyli aż do samej mety. Oprócz wymienionych załóg, udział w PZM 76. Rajdzie Polski zaanonsowali praktycznie wszyscy regularni uczestnicy FIA ERC, w tym także zawodnicy walczący w juniorskich klasyfikacjach europejskiego czempionatu czy też pucharach towarzyszących, takich jak Abarth Rally Cup.

– Rajd odbywa się w godnym miejscu, a tegoroczna edycja jest bardzo ważna – po raz 50. jesteśmy w Mistrzostwach Europy. Żaden inny rajd nie może pochwalić się takim stażem w tym najstarszym cyklu rajdowym świata. Mamy imponującą liczbę zgłoszeń, która zrobi wrażenie zarówno na kibicach, jak i zawodnikach. Trzymam kciuki za zwycięstwo kierowcy z Polski – powiedział Michał Sikora, Prezes Polskiego Związku Motorowego.

– Mazurskie szutry mają magię, jakiej nie można odnaleźć w innych miejscach. Jest bardzo szybko, czasem, jadąc wśród wysokich traw czujemy się jak w dżungli, ale mimo dużych prędkości jest bezpiecznie, bo trasa w większości prowadzi w otwartym terenie. Zawodnicy z najwiekszym doświadczeniem, mówią, że jest to wyjątkowo fajny rajd, a baza w Mikołajkach jest jego ogromnym plusem – opowiadał Krzysztof Hołowczyc, trzykrotny triumfator Rajdu Polski i ambasador tej imprezy, który i tym razem pojedzie tzw. „zerówką”.

– Bardzo się cieszę, że w tym roku pojedziemy w Mikołajkach latem. Dużo się u nas dzieje. Mocno inwestujemy, przebudowujemy promenadę, aby można było pospacerować nad jeziorem. Tor przygotowany, kwatery gotowe, a wszyscy nasi mieszkańcy czekają aż pojawią się kierowcy i kibice – deklarował Piotr Jakubowski, burmistrz Mikołajek.

PZM 76. Rajd Polski jest także łączoną rundą krajowego i litewskiego czempionatu. Z Litwy do Mikołajek przyjedzie 18 załóg, w tym Vaidotas Zala (Skoda Fabia R5) – zwycięzca dwóch pierwszych rund mistrzostw tego kraju. Z kolei w RSMP pozycji lidera będą bronić Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk (również Fabia R5). Drugie miejsce zajmują Tomasz Kasperczyk i Damian Syty zgłoszeni w Fordzie Fiesta R5, a trzecia lokata należy obecnie do Marcina Słobodziana i Kamila Kozdronia (również Fiesta R5).

W klasyfikacji historycznej pojedzie jedenaście załóg w tym dwie bez pomiaru czasu. Na trasie kibice będą mogli zobaczyć między innymi aktualnych liderów historycznej klasyfikacji generalnej – Piotra Zalewskiego i Piotra Szadkowskiego, którzy na szutrową rundę przesiadają się z Porsche 911 SC do Poloneza 2000. To nie będzie jedyny samochód z czasów PRL, bowiem w PZM 76. Rajdzie Polski kibice będą mogli zobaczyć chociażby Fiata 125p Monte Carlo załogi Kiepura/Galle, wzorowanego na samochodach przygotowywanych przez OBR FSO.

Harmonogram PZM 76. Rajdu Polski składa się z 15 odcinków specjalnych o łącznej długości blisko 202 km. – Postanowiliśmy trochę zmienić trasę i zrobić ją bardziej kompaktową, ze względu na kibiców i zawodników. Wśród mazurskich jezior mamy wiele wspaniałych odcinków, ale z różnych względów szukaliśmy oesów bliżej Mikołajek. Jesteśmy ciekawi, jak kibice i zawodnicy ocenią tegoroczną trasę – wyjaśnia Krzysztof Maciejewski, dyrektor zawodów.

Łącznie do PZM 76. Rajdu Polski zgłosiły się 102 załogi. Tak mocna i liczna obsada to wspaniałe ukoronowanie historii zawodów, które w sezonie 2019 po raz 50. są rundą FIA ERC. Tak wielu uczestników Rajd Polski nie przyciągnął od ponad czterech dekad.

MotoGP

 

Po 7 z 19 rund sezonu 2019 Marc Marquez odjechał rywalom na 31 punktów i jeżeli którykolwiek z nich chce przeszkodzić mu w zdobyciu czwartego tytułu mistrzowskiego z rzędu, to najwyższy na to czas. Tym razem najszybsi motocykliści świata będą rywalizować w Assen w ramach Grand Prix Holandii.

Harmonogram weekendu będzie standardowy i co ważne, prawie wszystkie sesje będą transmitowane na żywo w Polsacie Sport Extra. Wyjątkiem jest wyścig Moto3, który musi ustąpić miejsca Formule 2. Będzie go można jednak obejrzeć na stronie polsatsport.pl.

Klasyfikację MotoGP możecie zobaczyć tutaj.

Porsche Supercup

 

Na Red Bull Ring rozegrany zostanie również wyścig Porsche Supercup. Po dwóch z 10 rund w klasyfikacji generalnej prowadzi Michael Ammermuller, sześć punktów przez Ayhancanem Guvenem.

Rywalizację w Austrii będziemy śledzić tym uważniej, że w wyścigu wystartuje Igor Waliłko.

Oto harmonogram weekendu:
Piątek, 28 czerwca
godz. 18:40 – 19:25 – Trening Porsche Supercup
Sobota, 29 czerwca
godz. 13:25 – 13:55 – Kwalifikacje Porsche Supercup
Niedziela, 30 czerwca
godz. 12:15 – 12:50 – Wyścig Porsche Supercup (17 okrążeń lub 30 minut)

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi