KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Canadian Grand Prix - Qualifying Day - Montreal, Canada

Wypowiedzi do kwalifikacjach: „Duma dla zespołu” vs „Za często się to zdarza”

W dwóch totalnie różnych nastrojach byli po kwalifikacjach George Russell i Robert Kubica. Anglik cieszył się z kolejnej „maksymalizacji pakietu”, a Polak zastanawiał się co i dlaczego dzieje się z jego samochodem, że spisuje się gorzej niż w treningach.

„Warunki na torze były znacznie lepsze dziś, ale nadal podstępne i trudno było doprowadzić opony do odpowiedniego tempa na okrążenie kwalifikacyjne. Pracowaliśmy w nocy by poprawić balans samochodu i szczególnie George był zadowolony ze zmian, które zostały dokonane. Robert miał więcej problemów w kwalifikacjach i musimy zrozumieć, czy uzyskaliśmy optymalny kompromis w jego aucie. Ogólnie samochód poprawia się stale, ale w Montrealu zawsze było trudniej to pokazać. Mimo to obaj kierowcy ponownie wykonali dobrą pracę dziś i teraz koncentrujemy się na przygotowaniach do jutrzejszego wyścigu. Może być bardzo gorąco, a to uczyni zarządzanie oponami bardzo podstępnym, szczególnie na miękkiej mieszance. George ukończył dobry długi przejazd na twardej mieszance w drugim treningu więc będziemy starali się wykorzystać to doświadczenie podczas wyścigu” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

George Russell wykręcił w kwalifikacjach czas 1:13.617, co stanowiło poprawę o ponad 350 tysięcznych w stosunku do trzeciego treningu.

„To były pozytywne kwalifikacje. Zmaksymalizowaliśmy pakiet, co jest maksimum, które mogliśmy osiągnąć. Miałem dobry feeling jeżeli chodzi o tor, był płynny więc cieszyłem się jazdą tu. Zrobiliśmy wiele zmian ustawień w nocy i to poprawiło czucie samochodu. Wiedzieliśmy, że ten tor będzie jednym z bardziej wymagających dla nas, ale wycisnęliśmy z niego maksimum więc każdy w zespole powinien być dumny” – powiedział George Russell.

„Miałem problem z przyczepnością i czuciem w samochodzie. Walczyłem za bardzo o to, by zostać na torze, by skupiać się na osiągach. Wczoraj ogólny feeling był nieco lepszy, ale miałem problemy z uzyskaniem przyczepności, co jest bardzo dziwne” – cytuje Roberta oficjalna informacja prasowa Williamsa.

Nieco więcej Polak powiedział w rozmowie z Eleven Sports: „Brakowało przyczepności, opony bardzo się ślizgały, zarówno przednia jak i tylna oś. Nie wiem z czego to się bierze, ale trzeba to zrozumieć, bo za często mi się to zdarza. Walczę o utrzymanie się na torze i stawia mnie to w naszej sytuacji w ciężkim położeniu. Rano było lepiej w 1. wyjeździe, potem było gorzej. Nie sądzę, aby była to kwestia ustawień. Zbyt często dzieją się rzeczy, które ciężko mi zrozumieć”.

Wypowiedzi Roberta Kubicy cytuje na Facebooku również Cezary Gutowski: „Okrążenia wyjazdowe były dość podobne. Oczywiście są pewne rzeczy do sprawdzenia i zobaczenia, co mogło spowodować różnice, ale z punktu widzenia kierowców, staramy się po prostu trzymać swoje tempo. Wiedzieliśmy, że musimy jechać tak szybko, jak to możliwe. Czasami blokują cię inni kierowcy, czasami nie, ale sądzę, że dziś nie był to problem. Napotkałem kilka samochodów po drodze, ale podobnie było w jego przypadku. Tak więc problem nie wziął się z okrążenia wyjazdowego. Czasami jest to po prostu kwestia uruchomienia ich. Znajdujesz dodatkową prędkość, ale nie chodzi tylko o prędkość, ale też własności jezdne i wyczucie samochodu.”

Kwalifikacje wygrał Sebastian Vettel, po tym jak Lewis Hamilton zespół swoje kółko w ostatnim sektorze. Trzecie miejsce zajął Charles Leclerc, a obok niego w 2. rzędzie ustawi się Daniel Ricciardo. Czwarte pole startowe Australijczyka jest najlepszym rezultatem kwalifikacyjnym Renault od 3. miejsca w czasówce do Grand Prix Japonii 2010 w wykonaniu Roberta Kubicy, co skrzętnie odnotował profil F1.

Dopiero na szóstym miejscu ustawi się Valtteri Bottas, który zaliczył przygodę podczas swojego pierwszego wyjazdu.

Do Q3 nie awansował Max Verstappen, który musial przerwać swoje szybkie kółko po tym, jak w bandę uderzył Kevin Magnussen.

Oto pełne wyniki kwalifikacji zobaczycie poniżej:

Grand Prix Kanady wyniki kwalifikacji F1

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi