W dwóch totalnie różnych nastrojach byli po kwalifikacjach George Russell i Robert Kubica. Anglik cieszył się z kolejnej „maksymalizacji pakietu”, a Polak zastanawiał się co i dlaczego dzieje się z jego samochodem, że spisuje się gorzej niż w treningach.
„Warunki na torze były znacznie lepsze dziś, ale nadal podstępne i trudno było doprowadzić opony do odpowiedniego tempa na okrążenie kwalifikacyjne. Pracowaliśmy w nocy by poprawić balans samochodu i szczególnie George był zadowolony ze zmian, które zostały dokonane. Robert miał więcej problemów w kwalifikacjach i musimy zrozumieć, czy uzyskaliśmy optymalny kompromis w jego aucie. Ogólnie samochód poprawia się stale, ale w Montrealu zawsze było trudniej to pokazać. Mimo to obaj kierowcy ponownie wykonali dobrą pracę dziś i teraz koncentrujemy się na przygotowaniach do jutrzejszego wyścigu. Może być bardzo gorąco, a to uczyni zarządzanie oponami bardzo podstępnym, szczególnie na miękkiej mieszance. George ukończył dobry długi przejazd na twardej mieszance w drugim treningu więc będziemy starali się wykorzystać to doświadczenie podczas wyścigu” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.
George Russell wykręcił w kwalifikacjach czas 1:13.617, co stanowiło poprawę o ponad 350 tysięcznych w stosunku do trzeciego treningu.
„To były pozytywne kwalifikacje. Zmaksymalizowaliśmy pakiet, co jest maksimum, które mogliśmy osiągnąć. Miałem dobry feeling jeżeli chodzi o tor, był płynny więc cieszyłem się jazdą tu. Zrobiliśmy wiele zmian ustawień w nocy i to poprawiło czucie samochodu. Wiedzieliśmy, że ten tor będzie jednym z bardziej wymagających dla nas, ale wycisnęliśmy z niego maksimum więc każdy w zespole powinien być dumny” – powiedział George Russell.
„Miałem problem z przyczepnością i czuciem w samochodzie. Walczyłem za bardzo o to, by zostać na torze, by skupiać się na osiągach. Wczoraj ogólny feeling był nieco lepszy, ale miałem problemy z uzyskaniem przyczepności, co jest bardzo dziwne” – cytuje Roberta oficjalna informacja prasowa Williamsa.
Nieco więcej Polak powiedział w rozmowie z Eleven Sports: „Brakowało przyczepności, opony bardzo się ślizgały, zarówno przednia jak i tylna oś. Nie wiem z czego to się bierze, ale trzeba to zrozumieć, bo za często mi się to zdarza. Walczę o utrzymanie się na torze i stawia mnie to w naszej sytuacji w ciężkim położeniu. Rano było lepiej w 1. wyjeździe, potem było gorzej. Nie sądzę, aby była to kwestia ustawień. Zbyt często dzieją się rzeczy, które ciężko mi zrozumieć”.
Wypowiedzi Roberta Kubicy cytuje na Facebooku również Cezary Gutowski: „Okrążenia wyjazdowe były dość podobne. Oczywiście są pewne rzeczy do sprawdzenia i zobaczenia, co mogło spowodować różnice, ale z punktu widzenia kierowców, staramy się po prostu trzymać swoje tempo. Wiedzieliśmy, że musimy jechać tak szybko, jak to możliwe. Czasami blokują cię inni kierowcy, czasami nie, ale sądzę, że dziś nie był to problem. Napotkałem kilka samochodów po drodze, ale podobnie było w jego przypadku. Tak więc problem nie wziął się z okrążenia wyjazdowego. Czasami jest to po prostu kwestia uruchomienia ich. Znajdujesz dodatkową prędkość, ale nie chodzi tylko o prędkość, ale też własności jezdne i wyczucie samochodu.”
Kwalifikacje wygrał Sebastian Vettel, po tym jak Lewis Hamilton zespół swoje kółko w ostatnim sektorze. Trzecie miejsce zajął Charles Leclerc, a obok niego w 2. rzędzie ustawi się Daniel Ricciardo. Czwarte pole startowe Australijczyka jest najlepszym rezultatem kwalifikacyjnym Renault od 3. miejsca w czasówce do Grand Prix Japonii 2010 w wykonaniu Roberta Kubicy, co skrzętnie odnotował profil F1.
A solid Saturday indeed for @RenaultF1Team ?#CanadianGP ?? #F1 pic.twitter.com/rZGFHhyw9a
— Formula 1 (@F1) June 8, 2019
Dopiero na szóstym miejscu ustawi się Valtteri Bottas, który zaliczył przygodę podczas swojego pierwszego wyjazdu.
2019 ??#KanadaGP Q3 Seansı
??Bottas bugün adeta 2018 sezonunu yaşadı. Sezonun en kötü sıralama turlarını geçirdi.
Son hakkında yeteneği, biraz da şansının yardımıyla bariyerlere çarpmaktan son anda kurtuluyor.pic.twitter.com/rnjY7NEkV6— F1 Efsane Geçişler?? (@F1efsane) June 8, 2019
Do Q3 nie awansował Max Verstappen, który musial przerwać swoje szybkie kółko po tym, jak w bandę uderzył Kevin Magnussen.
Magnussen hit the champions wall. #CanadianGP #yakari ?? pic.twitter.com/I8lTyUa9XT
— ???? ????? ?? (@mkaand) June 8, 2019
Oto pełne wyniki kwalifikacji zobaczycie poniżej: