KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Williams F1 Grand Prix Kanady 2019

Wyciskanie maksimum vs dojechanie do mety – wypowiedzi Williamsa po GP Kanady

Ponownie ogromny dysonans bije z wypowiedzi kierowców Williamsa po wyścigu F1. Robert Kubica miał mnóstwo problemów ze swoim autem, a George Russell maksymalizował to co miał i był zadowolony z tego, jak sprawuje się bolid.

„Najcieplejszy dzień weekendu postawił przed nami nowe wyzwania i sprawił, że wielu kierowców musiało zarządzać swoimi oponami w zakresie temperatury hamulców, zużycia opon czy temperatury silnika. Na szczęście dla nas wszystko mieliśmy pod dobrą kontrolą i byliśmy w stanie ścigać się z autami obok nas. Dla George`a oznaczało to, że był w stanie walczyć z Magnussenem i Albonem, dopóki ten drugi się nie wycofał. U Roberta, który miał większe problemy w ten weekend, zdecydowaliśmy się na drugi pit-stop i użycie wszystkich opon twardych. Dokonaliśmy małych poprawek w samochodzie w ten weekend i dobrze zarządzaliśmy trudnym wyścigiem. Zespół kontynuuje wykonywanie bardzo dobrej pracy przy pit-stopach u obu kierowców i ponownie ukończyliśmy dobrze skonstruowane wyścigi w przypadku obu samochodów bez żadnych uszkodzeń” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

George Russell zajął 16. miejsce, wyprzedzając oprócz Roberta Kubicy jeszcze Kevina Magnussena, mającego ogromne problemy z autem.

„Samochód zachowywał się relatywnie nieźle i był przyjemny w prowadzeniu. Wycisnęliśmy maksimum z pakietu, który mieliśmy. Teraz musimy dołożyć do niego siły docisku i mam nadzieję, że urwiemy coś z czasów okrążeń. Ogólnie byłem zadowolony z mojej formy i z obecnej sytuacji wycisnęliśmy wszystko co się dało” – powiedział George Russell.

Zdecydowanie mniej zadowolony mógł być Robert Kubica. Polak miał ogromne problemy ze ślizganiem się tylnej osi, do tego dużo tracił na dohamowaniach z racji gorzej działających hamulców, które ponownie znosiły na jedną ze stron.

„Niestety, nie ma cudów. Wczoraj prowadzenie się bolidu było trudne, ale dziś było jeszcze gorzej. Nie miałem przyczepności z dużym obciążeniem paliwem i w gorących warunkach na długim stincie. Ogólnie brakuje przyczepności, wiedzieliśmy i tym i nie byliśmy w stanie cisnąć” – powiedział Robert.

„Już na pierwszych dohamowaniach zrozumiałem, ze to będzie długie popołudnie. Dziwna sytuacja, tak jakbym sobie zaciągał ręczny na każdym hamowaniu, auto nie hamowało, stawało bokiem. Co do strategii to zjechaliśmy wcześniej ale mało to zmieniało. Jak jesteś na końcu, to jak będziesz robił to, co wszyscy, to skończysz tam, gdzie skończysz. Dziś jadąc wolno sporo jokerów sobie zagrałem żeby w ogóle utrzymywać auto na torze. Im więcej było trudności tym mi się gorzej jeździ. Trudno mieć fun jeżeli jesteś pasażerem w aucie” – mówił Polak w rozmowie z Eleven Sports.

„Biorąc pod uwagę, jaką miałem prędkość, za dużo ryzykowałem. Tak już jest… Po prostu auto się ślizgało i w pewnym momencie musisz się decydować, co robisz. Jak się auto ślizga, to się bardziej zużywają opony, a jak zużywają się bardziej, to robi się jeszcze trudniej. Gdy o nic nie walczysz, to trzeba iść po rozsądek do głowy i dojechać tym samochodem do mety. Choć tempo miałem bardzo wolne to i tak było bardzo gorąco” – dodał Kubica, cytowany przez Cezarego Gutowskiego.

Agata Bednarczuk

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi