KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Williams dopiero na Silverstone, inni już teraz – poprawki we Francji

Tuż przed startem weekendu wyścigowego, tradycyjnie zapraszam na podsumowanie poprawek, jakie ekipy przywiozły na tor Paul Ricard. Wiemy już, że nie ma ich w Williamsie i nie będzie również za tydzień. Najbardziej agresywnie poszło Ferrari.

Ferrari

 

Ekipa z Maranello ma nowe przednie skrzydło i nowe wloty powietrza do hamulców. Jak pisze Auto Motor und Sport, zespół odkrył problem z korelacją pomiędzy torem a tunelem aerodynamicznym i te zmiany mogą oznaczać obranie nowego kierunku przy rozwoju auta.

Red Bull

 

Najważniejszą zmianą w Red Bullu będzie nowa specyfikacja silników Hondy, która według Maxa Verstappena ma dać kilka koni więcej zespołowi. Dostaną ją oprócz Holendra również Pierre Gasly i Danil Kvyat. Dla tego ostatniego będzie to oznaczało start z końca stawki po przekroczeniu liczby dozwolonych elementów w sezonie.

Oprócz tego ekipa będzie dysponowała nowymi lusterkami, mającymi duże znaczenie aerodynamiczne oraz nowymi obręczami kół.

Racing Point

 

Ten zespół przygotowuje się do wprowadzenia dużych poprawek na Hockenheim. W porównaniu z Kanadą zmienią niewiele. Testowane w Montrealu przednie skrzydło wejdzie do użycia, zaszły również drobne zmiany w sekcjach bocznych bolidu.

Renault

 

Świętujący 40-lecie swojego pierwszego zwycięstwa w F1 zespół przywiózł sporo zmian do swojej ojczyzny. Mamy nowy system chłodzenia, węziej upakowany tył bolidu, nowe przednie skrzydło, nos oraz deflektory.

Haas

 

Ekipa przywiozła drugi duży pakiet poprawek aerodynamicznych. Sporo zmieniło się we wlotach powietrza, co może sugerować zupełnie nowe podejście do przepływu powietrza wewnątrz bolidu. Zmienione są też deflektory i pokrywa silnika.

McLaren

 

To kolejny zespół, który zmienił swoje zawieszenie wzorując się na Mercedesie. Używał go będzie jednak tylko Carlos Sainz.

Alfa Romeo

 

Znajdujący się w słabszej formie zespół przywiózł spory pakiet poprawek. Zmienione są podłoga, deflektory i system chłodzenia.

Williams

 

Robert Kubica przyznał dziś, że ekipa nie będzie miała poprawek na Grand Prix Francji. Zostaną one przywiezione dopiero na Grand Prix Wielkiej Brytanii oraz Grand Prix Niemiec. Niestety, George Russell uważa, że nie dadzą one Williamsowi możliwości walki o Q2.

Zmiany na torze

 

Mamy również modyfikację dotyczącą samego toru. Zmieniony został wjazd do boksów. Prędkość w alei serwisowej będzie wynosiła 60 km/h w ten weekend.

fot. Auto Motor und Sport

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi