Tuż przed startem weekendu wyścigowego, tradycyjnie zapraszam na podsumowanie poprawek, jakie ekipy przywiozły na tor Paul Ricard. Wiemy już, że nie ma ich w Williamsie i nie będzie również za tydzień. Najbardziej agresywnie poszło Ferrari.
Ferrari
Ekipa z Maranello ma nowe przednie skrzydło i nowe wloty powietrza do hamulców. Jak pisze Auto Motor und Sport, zespół odkrył problem z korelacją pomiędzy torem a tunelem aerodynamicznym i te zmiany mogą oznaczać obranie nowego kierunku przy rozwoju auta.
El nuevo fondo de Ferrari también tiene modificaciones en los deflectores verticales anteriores y en el corte delante rueda trasera.
The new Ferrari floor has also modifications on the previous vertical deflectors and to the slot ahead of the rear tyre. pic.twitter.com/EqIbvoCvHQ
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 20, 2019
Nueva pletina lateral en ala delantera para Ferrari. Corte en borde de fuga y direccionadores en la base externa.
New front wing side plate for ferrari in France. pic.twitter.com/T1g0gUGVeG
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 20, 2019
Ferrari ha revisado también la curvatura de los flaps en la. parte externa del ala delantera.
Seems that Ferrari has also upgrade the shape of the flaps on the external side. pic.twitter.com/XxrQ6ps39A
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 20, 2019
Some more Ferrari upgrade news (right pic) from Le Castellet. Spot the difference!#AMuS #F1 #FrenchGP pic.twitter.com/qXQxiWIhR6
— Tobi Grüner ? (@tgruener) June 20, 2019
En esta foto se aprecia perfectamente diferencias de curvatura nueva ala Ferrari. Cambios q trabajan conjuntamente con modificaciones en pletina.
In this picture you can see the diference on the curvature of the flaps and main plane. Changes work together with new sideplate pic.twitter.com/tpsKc45wIU
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 20, 2019
Red Bull
Najważniejszą zmianą w Red Bullu będzie nowa specyfikacja silników Hondy, która według Maxa Verstappena ma dać kilka koni więcej zespołowi. Dostaną ją oprócz Holendra również Pierre Gasly i Danil Kvyat. Dla tego ostatniego będzie to oznaczało start z końca stawki po przekroczeniu liczby dozwolonych elementów w sezonie.
Oprócz tego ekipa będzie dysponowała nowymi lusterkami, mającymi duże znaczenie aerodynamiczne oraz nowymi obręczami kół.
Red Bull modified the "covers" of their rear view mirrors in a extreme way for aerodynamic reasons. This is getting crazy. #AMuS #F1 #FrenchGP pic.twitter.com/IZQDpemfL7
— Tobi Grüner ? (@tgruener) June 20, 2019
Las nuevas llantas de Red Bull van con tuerca más pequeña, lo que significa nuevo buje y nueva mangueta. #FrenchGP
The new Red Bull rims are fitted with smaller wheel nuts, so means new hub and upright. pic.twitter.com/x3iBnus9sO
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 20, 2019
Red Bull con unas llantas d diferente especificación, más abiertas.
Red Bull with a different rims specification, more open. #FrenchGP pic.twitter.com/mBkVE5NzXr
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 20, 2019
Lo de los espejos ya han dejado de ser espejos. Red Bull los ha recortado un poco más.
The mirrors are not mirrors already. Red Bull trim them a bit more pic.twitter.com/dooOVZbKGK
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 20, 2019
Racing Point
Ten zespół przygotowuje się do wprowadzenia dużych poprawek na Hockenheim. W porównaniu z Kanadą zmienią niewiele. Testowane w Montrealu przednie skrzydło wejdzie do użycia, zaszły również drobne zmiany w sekcjach bocznych bolidu.
La comparativa de los 2 morros de Racing Point. El estrenado en Canadá con capa divisora y diferente configuración de los orificios, ahora con más sección para flujo inferior
Racing Point new front nose comparision.Tested in Canadá. It has cape and diferent section configuration pic.twitter.com/LtGMEIRwW4
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 20, 2019
Renault
Świętujący 40-lecie swojego pierwszego zwycięstwa w F1 zespół przywiózł sporo zmian do swojej ojczyzny. Mamy nowy system chłodzenia, węziej upakowany tył bolidu, nowe przednie skrzydło, nos oraz deflektory.
Renault ha modificado el direccionador de flujo lateral de pontones, cerrando el deflector vertical y canalizando flujo alrededor pontón. Podría haber modificaciones en configuración radiadores, no sé si también pontones. pic.twitter.com/bUEYBFZll5
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 20, 2019
Renault con un nuevo morro con capa en Francia
Renault with a new nose with cape in France. pic.twitter.com/V0Rqa2u1RY
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 20, 2019
Renault nose with new cape wing undeneath.#AMuS #F1 #FrenchGP pic.twitter.com/RIIzIILa5S
— Tobi Grüner ? (@tgruener) June 20, 2019
Haas
Ekipa przywiozła drugi duży pakiet poprawek aerodynamicznych. Sporo zmieniło się we wlotach powietrza, co może sugerować zupełnie nowe podejście do przepływu powietrza wewnątrz bolidu. Zmienione są też deflektory i pokrywa silnika.
McLaren
To kolejny zespół, który zmienił swoje zawieszenie wzorując się na Mercedesie. Używał go będzie jednak tylko Carlos Sainz.
Nueva suspensión delantera de McLaren con POU (extensión pushrod en la mangueta). La prueba mañana Sainz. Comparación con la Mercedes
New McLaren front suspension POU (pushrod on upright) . Sainz will test it tomorrow. Comparision with Mercedes. pic.twitter.com/841usMSIyk
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 20, 2019
McLaren con configuración de suspension con extensión en mangueta a pushrod tipo POU q ya utiliza Mercedes o Williams. Solo Sainz
McLaren with POU configuration on the pushrod, like Mercedes or Williams. Only Sainz. #frenchgp pic.twitter.com/MVQRNkIuOa
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 20, 2019
Alfa Romeo
Znajdujący się w słabszej formie zespół przywiózł spory pakiet poprawek. Zmienione są podłoga, deflektory i system chłodzenia.
Alfa Romeo añade un boomerang y soporte en la zona de los bargeboards.
AlfaRomeo adds a boomerang and its pillar on the bargeboards. pic.twitter.com/bpdNq3rfUj
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 20, 2019
Alfa Romeo running a new boomerang wing above the bargeboard. Here's a comparison old vs. new.#AMuS #F1 #FrenchGP pic.twitter.com/zrAZnopdaN
— Tobi Grüner ? (@tgruener) June 20, 2019
Williams
Robert Kubica przyznał dziś, że ekipa nie będzie miała poprawek na Grand Prix Francji. Zostaną one przywiezione dopiero na Grand Prix Wielkiej Brytanii oraz Grand Prix Niemiec. Niestety, George Russell uważa, że nie dadzą one Williamsowi możliwości walki o Q2.
Zmiany na torze
Mamy również modyfikację dotyczącą samego toru. Zmieniony został wjazd do boksów. Prędkość w alei serwisowej będzie wynosiła 60 km/h w ten weekend.
Velocidad máxima en pitlane será de 60km/h. La nueva entrada sigue siendo estrecha y complicada con una curva 90 grados y una chicana antes d pitlane
The pitlane maximum speed will be 60km/h. The new pit entry is still narrow and difficult with a 90 corner and chicane before pit pic.twitter.com/Axa6wzIrIX
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 20, 2019
fot. Auto Motor und Sport