KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

To może być świetny wyścig, choć nie dla wszystkich

Po dwóch dość przeciętnych widowiskach w Hiszpanii i Monako, teraz możemy być świadkami bardzo ciekawego wyścigu o Grand Prix Kanady. Wyniki kwalifikacji zapowiadają przebijanie się do przodu kilku kierowców, a charakterystyka toru wraz z dużym zużyciem opon Pirelli to dobry prognostyk. Niestety, w przypadku Williamsa nie można liczyć nawet na cud, ale pozostaje wierzyć, że Robert Kubica będzie miał choć trochę satysfakcji z jazdy. Zobaczcie ustawienie na starcie i dostępne kierowcom komplety opon.

Ustawienie na starcie

 

Oto prowizoryczne ustawienie na starcie do dzisiejszego wyścigu. W aucie Kevina Magnussena zostanie wymienione chassis po jego wypadku w Q2 i wystartuje on z alei serwisowej. Carlos Sainz dostał 3 pozycje kary za blokowanie Alexa Albona. Czas Charlesa Leclerca został skasowany, ale nie spadł w klasyfikacji.

Z pierwszego pola ruszy Sebastian Vettel i jeżeli utrzyma tę pozycję do pierwszego zakrętu, to może to oznaczać, że pozycję stracić będzie mógł tylko w boksach lub przez własny błąd, a nie brak tempa.

Szczególnie zadowoleni z kwalifikacji mogą być Pierre Gasly oraz Daniel Ricciardo. Czwarte miejsce Renault wczoraj jest najlepszym wynikiem od 3. miejsca Roberta Kubicy na Suzuce w 2010 roku po pamiętnym okrążeniu. Skrupulatnie wychwycił to oficjalny profil Formuły 1.

Szóste miejsce Valtteriego Bottasa, 9. Maxa Verstappena i start z alei serwisowej Kevina Magnussena startują spore przetasowania i bardzo ciekawy początek wyścigu.

Pewną niewiadomą pozostaje forma silników Mercedesa. Bottas doświadczył spadku ciśnienia paliwa i choć teoretycznie nie było ono związane z jednostką napędową, to nie jest dobrym sygnałem. Lance Stroll wrócił do poprzedniej specyfikacji silnika po wycieku oleju w trzecim treningu, a trzeba też pamiętać uderzenie Lewisa Hamiltona w treningu.

ustawienie na starcie Kanada

Opony

 

Myślę, że kluczowa w Grand Prix Kanady będzie strategia. Ferrari ma oczywiście największe szanse na sukces, ale odpowiednie układanie wyścigów swoim kierowcom nie jest w ostatnich latach ich mocną stroną.

Strategia będzie bardzo mocno zależała od zużywania się opon. W piątek i sobotę ich degradacja była duża i sięgała nawet 0,25 sekundy na okrążeniu, co przy tak krótkim torze jest bardzo dużą wartością.

Ferrari i Mercedes zachowały po 3 komplety nowych miękkich opon, ale Ferrari ma jeszcze w zanadrzu jeden komplet opon pośrednich.

Mercedes ma ten „komfort” że może zróżnicować bardzo strategię swoim kierowcom, co ostatecznie może się opłacić.

Najciekawiej w kontekście mieszanek wygląda pozycja Maxa Verstappena. Startuje on z 9. miejsca i będzie miał do dyspozycji aż 3 komplety nowych opon miękkich. Może to zwiastować naprawdę ciekawy wyścig. Max jeńców nie bierze i mimo że silnik Hondy nie jest tu mocny, to jego styl w połączeniu z DRS-em może dawać ciekawy efekt. Max – wspólnie z kierowcami Mercedesa – nie ma jednak żadnego nowego kompletu pośrednich opon.

Miękkie mieszanki zaoszczędzili również Grosjean, obaj kierowcy Racing Point, Alfy Romeo, Toro Rosso i Williamsa.

Osobiście bardzo czekam na Grand Prix Kanady. To może być bardzo miła odmiana po dwóch ostatnich niezbyt porywających rundach. Nie możemy raczej liczyć na to, że dodatkowych emocji doda nam w wyścigu pogoda – zapowiada się słonecznie i bezdeszczowo.

Opony Grand Prix Kanady a

Williams

 

Myślę, że wiele osób może mieć dziś jeszcze kaca po sobotnim wieczorze. Niektórzy nawet podwójnego. Kwalifikacje były dla nas, podobnie jak dla Roberta Kubicy, bardzo dużym rozczarowaniem. I chyba niewiele osób – a nie ma wśród nich Roberta – wie, co się stało. A jeżeli kierowca wyścigowy z takim doświadczeniem przyznaje, że dzieją się rzeczy, których nie rozumie, to i my musimy wstrzymać się z ocenami.

Robert w porównaniu z trzecim treningiem poprawił się jedynie o kilkadziesiąt tysięcznych i tylko Sergio Perez ma gorszy bilans, bo wyniku w kwalifikacjach nie poprawił. Jest to duża anomalia, szczególnie, że George Russell poprawił się 0,3 sekundy. Nie było tak, że Kubica swoje okrążenie zepsuł. Nigdzie nie popełnił dużego błędu, ale widać było, że ma duże problemy z przyczepnością. Na pierwszym przejeździe myślał, że to wynik bycia pierwszym na torze i przecierania nitki innym. W Kanadzie na torze jest bardzo brudno, a ewolucja toru następuje szybko. Widać to było po czasach George Russella. Nie kurz był jednak przyczyną problemów Roberta.

Williams przyznał, że w nocy wprowadzili zmiany w bolidach i bardzo przypasowały one Russellowi. Robert Kubica powiedział natomiast, że jego problem nie był raczej wynikiem złych ustawień. Nie chodziło też według niego o zbyt wolne tempo na okrążeniu rozgrzewkowym i patrząc na onboardy trudno nie przyznać mu racji, bo jechał dość szybko. Problemem przed ostatnim przejazdem był jednak tłok. Jeden z bolidów Haasa nie przepuszczał długo Kubicy, powstało zamieszanie i na ostatniej prostej toru opony mogły ulec schłodzeniu. Widać było to od razu w czasach okrążeń. Russell był szybszy we wszystkich sektorach, szczególnie w drugim, a Robert w stosunku do trzeciego treningu poprawił się tylko w jednym. To zatem nie jest tak, że Kubica nie umie jeździć. Występuje zależny lub nie od niego czynnik, który sprawia, że nie jest w stanie wyciskać wszystkiego z samochodu.

Z pewnością na słabszy wynik Roberta Kubicy złożyło się wiele aspektów, ale pamiętajmy, że w Formule 1 najważniejszy jest wyścig i liczymy na to, że dziś odczucia Kubicy będą lepsze, znów popisze się dobrym startem i zazna przynajmniej trochę prawdziwego ścigania.

Choć jest to w tym momencie trudne, cieszmy się kolejnym startem Kubicy i wspierajmy go w tym bardzo trudnym momencie.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi