KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

„Robert Kubica: Legenda Montrealu – pomiędzy strachem a zwycięstwem w Kanadzie”

Na łamach włoskiego motorsportu ukazał się bardzo ciekawy tekst Roberto Chinchero dotyczący występów Roberta Kubicy w Grand Prix Kanady. Pada w nim wiele ciepłych słów pod adresem polskiego kierowcy.

„Polak wraca na uliczny tor poświęcony Gillesowi Villeneuve jako kierowca Williamsa. Na wyspie Notre Dame Robert doświadczył najtrudniejszego momentu w F1 w 2007 roku a rok później odniósł jedyne zwycięstwo. To dlatego to wydarzenie będzie bardzo szczególne. […] Jest to miejsce wyjątkowe dla Lewisa Hamiltona, Daniela Ricciardo ale przede wszystkim właśnie Kubicy. Dla nich wszystkich Kanada to pierwsze zwycięstwo w F1, ale dla Kubicy 4361 metrów tego toru znaczy coś więcej. Nie dlatego, że to zwycięstwo pozostaje jedynym na jego koncie, ale dlatego, że 12 miesięcy wcześniej miał tu przerażający wypadek.

To było brutalne zderzenie, które sprawiło, że cały padok zamarł w oczekiwaniu pierwszych pozytywnych wieści ze szpitala w Montrealu. Robert wyszedł z zaledwie kilkoma siniakami, a w poniedziałek był na lunchu z Jarno Trullim – kierowcą, który był najbardziej roztrzęsiony tym, co się stało. Cud, w którym nawet BMW nie mogło uwierzyć. Po kilku dniach zespół ten ujawnił dane z samochodu polskiego kierowcy, które były analizowane wspólnie z FIA. Zderzenie nastąpiło z prędkością 230 km/h, a rekordowa wartość przeciążenia wyniosła 75G na jedną tysięczną sekundy. Wrak tego samochodu nadal jest wystawiony w muzeum BMW”.

„12 miesięcy później, Kubica znów był na pierwszych stronach. Tym razem z powodu zwycięstwa, które nastąpiło pod koniec 17 intensywnych i nieprzewidywalnych okrążeń. W tym dniu Robert pojednał się z torem w Montrealu (zawsze jednym z ulubionych) i Kanadą, zostając nowym liderem Mistrzostw Świata. Do dziś pozostaje to jedynym zwycięstwem zarówno dla Kubicy, jak i zespołu, dziś nazywającego się Alfa Romeo.

Zwycięstwo Roberta było celebrowane przez publiczność w Montrealu, która dobrze pamiętała historię poprzedniego roku, entuzjastycznie reagując pod koniec wyścigu, podobnie jak ratowników, którzy wyciągali go z auta 12 miesięcy wcześniej.

„Wielu ludzi marzy o tym sukcesie – powiedział jeden z nich – ale ten gość oddał wszystko, by on się zdarzył.”

W akapicie „ukryta bajka”, Chinchero pisze: „Dla Kubicy powrót na Grand Prix Kanady będzie jednym z najbardziej ekscytujących momentów powrotu do Formuły 1. Niestety, bardzo ciemny okres Williamsa sprawił, że większość ignoruje (nie ze względu na Kubicę) drogę Kubicy i jego wysiłki, które doprowadziły do wygrania jego zadania związanego z powrotem. Niekonkurencyjność FW42, który jest praktycznie klasę za resztą stawki, podobnie jak kryzys zespołu, który wykracza poza techniczne aspekty, sprawiły niemożliwym (nawet dla Roberta) jak daleko zaszła jego rehabilitacja”.

„Ale poza frustracją z pozycji i czasów okrążeń, które nie spadają, dla Kubicy weekend w Montrealu będzie bardzo szczególny. Polak nie lubi wyrażać emocji, ale zakręty i proste toru Gillesa Villeneuve będą wyjątkowe, przynajmniej przez kilka zakrętów. Zastanawiam się, czy w pamięć tego co było i radość z bycia tu pojawią się znowu. Historia Roberta Kubicy i Montrealu jest krótka, ale intensywna i na długo pozostanie w pamięci fanów motorsportu”.

Źródło: motorsport.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi