KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Robert Kubica Wywiad Przegląd Sportowy

„Pracowałem kilka dobrych lat by tu być, a po 4 trudnych miesiącach jestem pytany czy dalej się tu widzę” [Aktualizacja 2]

W bardzo ciekawej rozmowie dla Przeglądu Sportowego Robert Kubica mówi o swojej przyszłości w Formule 1, odnosząc się przede wszystkim do tego, czego nauczył się w najtrudniejszym okresie swojego życia.

W pierwszej części wywiadu, nakręconego wczoraj w siedzibie PKN Orlen, Kubica mówi m.in. o problemach, jakie miał Williams na początku sezonu 2019.

„Największym problemem jest to, że ten bolid jednego dnia zachowuje się tak, a drugiego zupełnie inaczej i my nie zawsze wiemy dlaczego tak się dzieje. Mieliśmy parę problemów, które były kluczowe na początku sezonu, a o których dowiedzieliśmy się po kilku grand prix, a które pozostały tylko między nami. Miały one duży wpływ na budowę krok po kroku pewność prowadzenia bolidu, jego ustawień i poprawianie jego potencjału. Przez to straciliśmy sporo czasu i energii” – powiedział Polak.

Zapytany o to, jak widzi swoją przyszłość w Formule 1, Robert odpowiedział:

„Najcięższy moment w moim życiu nauczył mnie jednej rzeczy – że nie ma sensu patrzeć za bardzo w przyszłość. Oczywiście trzeba sobie stawiać cele i je przesuwać, ale myślenie co będzie, co by było, nie ma sensu. Tego też nauczyło mnie ostatnich 20 miesięcy. Trzeba robić swoje, znać swoją wartość, uczyć się i starać się poprawiać. To co się wydarzy za kilka miesięcy czy kilka lat, tego nikt nie wie. Może to być najlepszy scenariusz, jaki mógłbym sobie napisać, ale mogą być też inne scenariusze. Ważne jest to, żeby próbować i zobaczyć, co się wydarzy” – powiedział Robert.

„Jestem kierowcą, który ma ambicje i według mnie one pozwoliły mi wspólnie z uporem ponownie dostać się do Formuły 1. W trudnych chwilach łatwiej byłoby sobie odpuścić, powiedzieć: dobra, miałem swoją karierę w F1, coś osiągnąłem, ale życie potoczyło się inaczej niż chciałem, ale tak już jest. Wydaje mi się, że zbyt często nie doceniamy tego, co mamy. W mojej obecnej sytuacji jest wiele rzeczy, które doceniam” – dodał Kubica.

„Na pewno w pewnym stopniu widzę siebie w Formule 1. Ściganie się jest dla mnie wszystkim, a Formuła 1 jest szczytem tego sportu. Pracowałem kilka dobrych lat żeby być w F1 i pytanie czy widzę się w niej dalej po czterech trudnych miesiącach jest zbyt proste. Jeśli będę miał szansę ścigania się w Formule 1 na wysokim poziomie i będę widział, że będzie miało to sens, to nie powiem nie. Ale jeśli nie będzie takich możliwości, to i tak uważam, że będzie to okres szczególny w moim życiu, który będę wspominał przez najbliższe kilkadziesiąt lat.” – zakończył Polak.

Fragmenty wywiadu obejrzycie tutaj, a więcej w jutrzejszym wydaniu Przeglądu Sportowego.

Aktualizacja

 

„Półtora roku temu nikt nie postawiłby złotówki na to, że będę w F1. Tylko ja i osoby będące blisko mnie wiedzą, ile przeszedłem by wrócić do Formuły 1” – mówi Robert Kubica w najnowszej części wywiadu, którą możecie obejrzeć tutaj. 

Aktualizacja 2

 

Ukazała się kolejna część rozmowy Przeglądu Sportowego z Robertem Kubicą i chyba najciekawsza, skupiająca się na różnicach pomiędzy Robertem Kubicą i George Russellem.

„George Russell jest jednym z największych talentów młodej generacji, o ile nie największym, wygrał wszystko w Formule 2, GP 3. W 2-3 wyścigach mogłbym mieć lepszy wynik, ale wydarzyły się rzeczy na które nie miałem wpływu. Różnica między nami może wynikać z kombinacji czynników. Są sektory, w których ja przejeżdżam szybciej zakręty, a czas sektoru mam mniej. Przyczyny są takie, że moglibyśmy rozmawiać o nich godzinami, ale tego się nie robi, szczególnie, że nie zawsze mam na nie wpływ. Nigdy nie jeździłem bolidem George Russella więc nie mogę oceniać, ale pewne rzeczy widać bez jeżdżenia autem” – mówi Robert.

Całość zobaczycie tutaj.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi