KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Podium w Portugalii dla pretendentów do tytułu

To miała być runda Toyoty. Do sobotniego popołudnia japoński zespół zajmował trzy pierwsze miejsca na prowizorycznym podium. Ostatecznie rajd w TOP3 ukończyli trzej pretendenci do tytułu: Tanak, Neuville i Ogier.

Dzięki wygranej Ott Tanak zrównał się punktami z Sebastienem Ogierem w klasyfikacji generalnej, Na Power Stage Estończyk użył jednak triku taktycznego, aby ukończyć ten odcinek na dalszej pozycji. Dzięki temu nie będzie przecierał trasy w niezwykle trudnej do otwierania rundzie w Sardynii, „Musiałem przegrzać hamulce tuż przed metą, żeby mieć pewność że to Seb będzie otwierał trasę w następnym rajdzie” – mówił kierowca Toyoty.

Tanak prowadził pewnie niemal od początku rajdu i ani problemy z hamulcami, ani uszkodzony amortyzator nie wpłynęły na jego pozycję w klasyfikacji generalnej.

„Przed rajdem sytuacja wydawała się trudna, podobnie jak wczorajsza noc, ale udało się nam. To zdecydowanie jedna z trudniejszych wygranych w karierze. Musieliśmy walczyć i mieliśmy wiele problemów” – przyznał Estończyk.

Za Tanakiem przez dużą cześć rajdu plasowali się jego partnerzy zespołowi – Meeke i Latvala. Obaj jednak musieli pożegnać się z rundą w Portugalii – Latvala w sobotnie popołudnie uszkodził amortyzator, a Meeke układ kierowniczy na Power Stage.

W wyniku błędów rywali, na podium wskoczyli obaj pretendenci do tytułu – Thierry Neuville i Sebastien Ogier, a za nimi uplasował się Teemu Suninen (który w piątek zmagał się z poważnymi problemami z hamulcami) i Elfyn Evans.

Nie był to udany rajd dla Hyundaia – już w piątek odpadli dwaj kierowcy koreańskiego teamu: Loeb i Sordo. „Był to problem z systemem paliwa. Wiem że popełniliśmy błąd, ale to nie powtórzy się w przyszłości” – mówił szef zespołu Andrea Adamo.

W czołowej dziesiątce uplasowało się tylko sześciu kierowców WRC. TOP10 uzupełnili zawodnicy WRC-2: Rovanpera, Kopecky, Loubet i Bergkvist.

Na czele klasyfikacji generalnej z dorobkiem 142 punktów plasuje się Sebastien Ogier, a tuż za nim Ott Tanak (140 oczek). Thierry Neuville zajmuje trzecie miejsce i ma na swoim koncie 132 punkty.

Agata Bednarczuk

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi