KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, nesQu1ck, Marek B12, Tomasz P., Gnusma, tomek.zadelek, jacek79100, Samuel Kopta, nepalczyk, Stryjek, Zdrówko, Artt, Czikane, Pepis, Dastan, jonsnow

Harmonogram

Robert Kubica Grand Prix Kanady 2019 F1

Po treningach: Nowe zawieszenie dało minimalną poprawę

Trzej kierowcy Williamsa i inżynier zespołu byli zadowoleni z pracy wykonanej w piątek, choć tempo ekipy na tak krótkim torze jest bardzo słabe, a do 9. ekipy w stawce bolidy z Grove traciły około 1,5 sekundy. Robert Kubica liczy na to, że dziś będą w stanie się poprawić, szczególnie że przywieziona na Kanadę poprawka zdaje się działać. Przeczytajcie wypowiedzi po treningach, zobaczcie ich wyniki i najważniejsze momenty.

“Na początku pierwszego treningu, tor był bardzo brudny, sprawiając, że jego nauka była bardzo trudna. Na szczęście byliśmy w stanie zebrać pewne dane w obu samochodach gdy przyczepność toru poprawiała się. Nicholas skupił się na pracy z oponami, jadąc zarówno na mieszance kwalifikacyjnej jak i pośredniej, a George wykonał wstępne ustawienia używając pośrednich opon. Nicholas wykonał bardzo dobrą pracę w trudnych warunkach o niskiej przyczepności, co było świadectwem jego przygotowania do jazdy po testach i jeździe w symulatorze. Robert przejął bolid po Nicholasie w drugim treningu i był w stanie korzystać z pracy rozpoczętej przez Nicholasa gdy kontynuowaliśmy badanie zachowania się opon na czystszym torze. Robert szybko przyspieszył i był w stanie wykonać przydatną pracę na jutro. George miał bezproblemową sesję i osiągnął niskie zużycie opon na długim przejeździe na twardej mieszance pod koniec sesji” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

George Russell przejechał w piątek łącznie 65 okrążeń, a jego najlepszym czasem było 1:15.036.

“Podobała mi się jazda po Gilles Villeneuve Circuit, nowym dla mnie torze. Nasza forma była taka, jak oczekiwaliśmy, przejazdy z niskim obciążeniem paliwem były takie, jakich się spodziewaliśmy, a przy większym obciążeniu było nieco lepiej. Było miejscami trochę ślisko, jak można było zakładać, ale ogólnie podobało mi się. Mamy pewną pracę do wykonania w nocy i zobaczymy, co możemy osiągnąć jutro” – powiedział George Russell. Warto zwrócić uwagę, że Anglik miał jedną z największych prędkości maksymalnych w treningach, co w Kanadzie jest niezwykle istotne.

maksymalne prędkości treningu kanada F1 2019

Robert Kubica jechał dziś tylko w drugim treningu, uzyskując czas 1:15.287 – o 251 tysięcznych gorszy od czasu George Russella na tej samej mieszance. Polak przejechał 44 kółka, ale nie jechał na oponie twardej, która może wejść do użycia w wyścigu bowiem w treningach wielu zawodników skarżyło się na szybkie zużywanie opon.

“Tor dziś był dość śliski, nie spodziewałem się takich warunków i że będziemy się ślizgać tak bardzo. Kiedy pokonywałem pierwsze okrążenia w drugim treningu, nadal było bardzo dużo kurzu, ale warunki były takie same dla wszystkich. Dobrze być tu ponownie, przyjechałem tu w pozytywnym nastroju i nie było dramatów, choć oczywiście również niespodzianek. W drugim treningu udało nam się wykonać to, co planowaliśmy i teraz mamy pewną pracę domową do odrobienia, wyciskając wiedzę z przejazdów Nicholasa, George`a i moich byśmy spróowali przyśpieszyć jutro” – powiedział Robert Kubica w informacji prasowej zespołu.

Podczas treningu Robert miał jedną niebezpieczną sytuację, gdy został wypuszczony przez zespół wprost pod koła wjeżdżającego na swoje stanowisko Alexa Albona. Dzięki bardzo szybkiej reakcji, udało się nie tylko uniknąć zderzenia, ale również kary za niebezpieczne wypuszczenie zawodnika.

“Było dosyć ślisko. Widziałem to już w telewizji podczas pierwszego treningu, ale nie wiedziałęm, że będzie aż tak. Co innego widzieć to na ekranie, a co innego poczuć tyłkiem. Z reguły na gładkim asfalcie ślizgamy się bardzo, a o to chodzi, żeby tego nie robić. Pewnie każdemu brakuje tu przyczepności. To nie ułatwia zadania. Jutro nie będzie łatwo. Mamy jedną rzecz nową czyli przednie zawieszenie i czuć różnicę i robi to, co miało robić, ale trzeba się do tego przyzwyczaić, a nie przyniesie to poprawy osiągów jako takiej” – powiedział po drugim treningu Robert Kubica dla Eleven Sports.

“Pozytywne nastawienie zostało, ale odczucia już nie są tak pozytywne, za to zgodne z oczekiwaniami. Warunki nie ułatwiają zadania, ale nie ma się co rozczulać. Trzeba robić swoje” – dodał Polak, cytowany przez Cezarego Gutowskiego.

W pierwszym treningu w barwach Williamsa jechał Nicholas Latifi, który ma wykupione 6 jazd w pierwszych treningach w tym sezonie. Teraz to Robert oddał mu miejsce, za 2 tygodnie we Francji wsiądzie on do bolidu George Russella.

Latifi na miękkiej mieszance uzyskał czas 1:16.199 – 210 tysięcznych gorszy od czasu George Russella, który jednak jechał na oponie pośredniej.

“To był mój pierwszy trening w tym roku i czułem się do niego dobrze przygotowany po jazdach w Bahrajnie i Barcelonie. Dla mnie wszystko przebiegło bardzo dobrze i miałem gładką sesję ze zrealizowanym programem. Warunki na torze były podstępne ze względu na kurz na torze, ale trzymałem samochód z dala od barier i miałem niezłe okrążenia by zebrać dane dla zespołu. To szczególne uczucie jeździć przed własną publicznością. Montreal jest miastem, w którym się urodziłem, mam tu mnóstwo rodziny i przyjaciół więc wyjazd z pit-lane był wyjątkowy” – powiedział Latifi.

Na początku treningu mało brakło a Latifi uderzyłby świszcza. Na szczęście jechał wolno na okrążeniu wyjazdowym i w porę zareagował.

W pierwszym treningu najszybsze były bolidy Mercedesa, jednak pod koniec sesji Valtteri Bottas stracił ciśnienie oleju. W drugiej sesji błąd popełnił Lewis Hamilton i dość mocno uderzył w bandę, uszkadzając co najmniej oponę.

Poniżej zobaczycie wyniki tych sesji:

 

Agata Bednarczuk

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi