KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
blank

O Austrii, Russellu, oponach i pit-stopach. Czwartkowe wypowiedzi Kubicy i Russella

Wielu ciekawych wypowiedzi udzielił dziś na spotkaniach z dziennikarzami przed Grand Prix Austrii Robert Kubica. Mowa była m.in. o rozmowach na temat przywrócenia opon z 2018 roku, różnicach z George Russellem czy pit-stopach.

Przed Austrią

 

Kubica nie spodziewa się poprawy tempa ekipy i zmniejszenia straty do innych na Red Bull Ring: „Tor jest krótszy, więc zapewne ludzie będą się ekscytowali, że różnice są mniejsze, ale zdziwiłbym się, gdybyśmy byli w stanie utrzymywać się w walce o wyższe pozycje” – mówi, cytowany przez Cezarego Gutowskiego.

Polski dziennikarz zamieścił też inną ciekawą wypowiedź Roberta na swoim profilu na Facebooku, dotyczącą rozwiązania problemu różnic między Polakiem a jego kolegą z zespołu. Jak mówi Kubica, nie zostało ono znalezione. „Staram się dawać z siebie to, co najlepsze. W moją pracę wkładam wszystkie swoje siły, ale nie znaleźliśmy żadnych wyraźnych rozwiązań, czy powodów. Muszę dawać z siebie wszystko…”

O Russellu

 

„Sposób, w jaki obecnie dorastają młodzi kierowcy jest inny niż 10 lat temu. Mają okazję do poznania rzeczy wcześniej z technicznego punktu widzenia i w przypadku George`a, który pracował z Mercedesem, jest to duża przewaga” – powiedział Robert, który jednocześnie chwalił Russella. Wypowiedzi Polaka cytuje gptoday.net.

„Zobaczymy czy w przyszłych latach dostanie konkurencyjny samochód i do czego będzie zdolny. Na pewno jak na swój wiek pokazał świetne tempo, wielki talent i dużą wiedzę na temat tego co robi. Ma wszystkie karty na stole oprócz najważniejszej – samochodu” – dodał Robert.

Odniósł się on również do walki z Russellem podczas Grand Prix Francji.

„Ja zrobiłbym to samo. To normalne pomiędzy kolegami z zespołu. Nie chcesz podejmować zbyt dużego ryzyka i to normalny proces w wyścigach” – stwierdził Polak.

Opony?

 

W rozmowie z Auto Motor und Sport Robert odniósł się m.in. do kwestii opon i tego czy sprawiają one kłopot Williamsowi.

„Opony nie są naszym problemem. Potrzebujemy szybszego samochodu i w tym momencie nie ma znaczenia, na jakich jeździmy” – odpowiedział, również w kontekście jutrzejszej rozmowy szefów zespołów w sprawie przywrócenia opon z 2018 roku.

„Nikt z naszego zespołu mnie nigdy o to nie spytał… Nie wiem, czy o tym nie wiemy, czy akurat my nie jesteśmy w tej części zespołu, która angażuje się w te rozmowy. Mamy jednak większe problemy, niż opony. Z pewnością nie jest łatwo sprawić, aby pracowały i są bardzo wrażliwe, ale nasza pozycja nie zmieni się, jeśli opony będą inne” – dodał Robert, cytowany przez Cezarego Gutowskiego na profilu dziennikarza na Facebooku. Gdy Polakowi oznajmiono, że Claire Williams jest zadowolona z opon i nie chce zmian, odparł: „To zapewne dlatego o tym nie wiedziałem (śmiech). Nie pytano nawet o moje przemyślenia na ten temat”.

Pit Stopy

 

Nie mogło zabraknąć pytania o rekordowo szybkie pit-stopy ekipy Williamsa, przede wszystkim z udziałem Roberta Kubicy.

„To wielkie osiągnięcie chłopaków. Kiedy jeździ się w zespole końca stawki, takie wyróżnienie podbudowuje zespół. Ale w ściganiu chodzi o to, żeby być z przodu. Gdy mamy trzy okrążenia straty, najszybsze pit-stopy nic nie dadzą” – odpadł Polak.

„Nie jesteśmy idiotami”

 

„Zespół Formuły 1 to duża struktura, a zadaniem każdej osoby, która przybywa na tor – niezależnie od zespołu – jest zmaksymalizować to, co dostają. Mechanicy nie są inżynierami, nie odpowiadają za aerodynamikę czy cokolwiek innego. Niezależnie od tego, czy jedziemy na początku czy na końcu, mają motywację by pokazać, że są najlepsi w stawce. Łatwiej byłoby im oczywiście myśleć: i tak nie staramy się o nich, ale oni pokazują, że nie jesteśmy bandą idiotów. Nie idzie nam teraz dobrze, ale były ku temu konkretne powody. Obecnie jesteśmy krok za naszym normalnym cyklem, ale próbujemy zrobić trzy kroki do przodu” – powiedział dziś George Russell, cytowany przez motorsportweek.com.

Uważa on, że pokonanie obecnych trudności zaowocuje w przyszłości.

„Nie była to część planu, ale spodziewaliśmy się słabej formy biorąc pod uwagę restrukturyzację, jaką musiał przejść zespół. Wiedzieliśmy, że będziemy mieli bardzo trudny początek roku. Oczywiście nie spodziewaliśmy się straty części zimowych testów, co postawiło nas w jeszcze gorszej sytuacji. Ale pozytywną i motywującą rzeczą jest, że zespół ma długoterminową wizję” – dodał Anglik.

Źródło: crash.net, motorsportweek.com, Cezary Gutowski, Auto Motor und Sport

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi