KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

2019 French Grand Prix, Sunday - LAT Images

Nudny jak Grand Prix Francji

Gdybym w tym tekście miał zawrzeć tyle treści, ile emocji dostarczyła nam Grand Prix Francji 2019, chyba właściwie musiałbym już kończyć. Szczerze mówiąc, po doświadczeniach z zeszłego roku, po innych seriach wyścigowych wiedziałem, że nie ma co zawodom na Paul Ricard zawieszać wysoko poprzeczki oczekiwań jeśli chodzi o atrakcyjność, ale po cichu liczyłem, że wysoka temperatura tak powietrza jak asfaltu sprawią, że dla niektórych silników, a i dla opon niektórych kierowców okażą się one zbyt wymagające.

Nic takiego (może poza problemami hydraulicznymi w bolidzie Lando Norrisa) nie miało jednak miejsca. Co więcej, gdyby nie wycofujący się w końcówce Romain Grosjean z zespołu Haas, mielibyśmy 9 wyścig w historii F1, kiedy wszyscy kierowcy, którzy wystartowali, osiągnęliby metę.(sic!)

Ja bardzo szanuję władze toru w Le Castellet za zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa, ale szerokie, wyasfaltowane pobocza sprzyjają ryzykowaniu, przy niskich ewentualnych kosztach, przez każdego kierowcę i nie różnicują nam zawodników. Rozumiem, że zdrowie i życie kierowców jest najważniejsze, ale chyba każdy kibic chciałby żeby F1 dostarczała trochę ryzyka i adrenaliny. Żeby nie zawsze można było „cisnąć na maxa”, a ewentualny błąd mógł zakończyć twój udział w wyścigu…

W Grand Prix Francji, od startu do zakończenia, w pełni kontrolując wyścig, prowadził Lewis Hamilton. Drugi na mecie zjawił się jego partner z zespołu, Fin Valtteri Bottas. To tylko przekonuje nas o tym, co wiedzieliśmy już wcześniej – Mercedes, po raz wtóry, zbudował najlepszy bolid w sezonie. Dodatkowo, tegoroczny bolid jest póki co bezkonkurencyjny.

3 i 5 miejsce Ferrari, które w tygodniu przed wyścigiem stwierdziło, że „znaleziono główną przyczynę słabych wyników”, chyba ostatecznie potwierdza, że auto Scuderii jest zbyt mało wszechstronne, by podjąć walkę ze ”Srebrnymi Strzałami”.

W Red Bullu po staremu. Auto chimeryczne, nie mające jeszcze mistrzowskiego potencjału i Max Verstappen po raz kolejny punktujący lepiej niż Pierre Gasly. Powoli staje się to tradycją, co niewątpliwie jest kamyczkiem w ogródku młodego Francuza i na pewno zostanie wzięte pod uwagę, przy decydowaniu o jego przyszłości.

Na ogromne pochwały zasługuje team McLaren, który na Paul Ricard, zwłaszcza w kwalifikacjach, zaprezentował się naprawdę imponująco. Widać, że w Woking poczyniono ogromne postępy, co może sugerować, że zespół dowodzony prze Zaka Brawna i Andreasa Seidla już niebawem może dołączyć do obecnego top 3.

Wyróżnić należy też zespół Renault. Gdyby nie kary dla Daniela Ricciardo, francuski zespół zdobyłby podwójne punkty przed własną publicznością. Zwłaszcza w końcówce wyścigu imponowali tempem.

W Willliamsie wreszcie odtrąbić można mały „sukces” Roberta Kubicy. Choć sam Krakowianin nie był z tego osiągnięcia szczególnie zadowolony, flagę w szachownicę osiągnął przed swoim partnerem z teamu Georgiem Russell’em. Ten „sukces” zawdzięcza wprawdzie dodatkowej wizycie Russella u mechaników, ale za kilka tygodni nikt nie będzie o tym pamiętał, „a wynik idzie w świat”. Dodać jeszcze należy, że George „odwiedzał” boksy by wymienić przednie skrzydło w bolidzie, uszkodzone po pojedynku… z Kubicą.

Jeden z popularniejszych krajowych portali informacyjnych w internecie chwalił się nagłówkiem mówiącym: „skandal! Kubica wypchnął kolegę z temu z toru.”, ale ja widziałem to raczej w innym świetle. Widziałem twardą obronę na torze człowieka, który jest sfrustrowany stanem swojego sprzętu, przed młodzieńcem, który mając świadomość przewagi swojego auta, nie czeka na okazję, tylko bezczelnie atakuje w dowolnym miejscu toru…

Piotr Ciesielski

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Brazylii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 1 listopada
godz. 15:30 – Trening
godz. 19:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 2 listopada
godz. 15:00 – Sprint

Niedziela, 3 listopada
godz. 11:30 –  Kwalifikacje
godz. 16:30 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum