Zapraszam na tradycyjne podsumowanie zmian i poprawek, jakie zespoły przywiozły ze sobą na kolejne grand prix. Tym razem oprócz zmian w bolidach, będą też zmiany na torze. I to całkiem spore.
Red Bull
Ekipa ta ponownie pojedzie z zakrytym górnym wylotem powietrza na nosie.
Red Bull se apunta a la moda de los deflectores en la zona de salida de conducto S. Mantienen ala delantera cerrada de Mónaco
Red Bull fits also vertical deflectors at the exit of the S duct. They keep closed front nose from Mónaco. pic.twitter.com/UATdjczeid
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 6, 2019
Przy tym elemencie pojawiły się również „królicze uszy”.
Red Bull added some Mercedes style fins to the s-duct exit area. #AMuS #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/gMf4TAoUQh
— Tobi Grüner ? (@tgruener) June 6, 2019
Mercedes
Mistrzowie świata przygotowali jeszcze węższe pokrywy silnika na Grand Prix Kanady – wszystko w celu zredukowania oporów i zwiększenia tak ważnych prędkości maksymalnych w Kanadzie.
So, apparently Mercedes will not only bring an engine update to #CanadianGP, but also new tighter sidepod aero package to further reduce drag. Man, it will be tough as hell to challenge them even at a power circuit. As a Ferrari fan i had hopes, but now I have serious doubts… pic.twitter.com/jjpH7KZ20J
— Arustamov Armen (@arustovav) June 6, 2019
Ferrari
Czerwoni śpieszą się z poprawkami by Mercedes nie uciekł im jeszcze bardziej. W Kanadzie będą testować nową specyfikację tylnego skrzydła i po treningach zdecydują, którą wersję zostawiają.
Looks like Ferrari will run a rear wing comparison in FP1. Leclercs car fitted with the spoon shaped main plane (upper pic). Flaps are different too as you can see by looking at the "90 years" sticker.#AMuS #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/awDNSUmh8e
— Tobi Grüner ? (@tgruener) June 6, 2019
McLaren
Ekipa ta przywiozła do Montrealu nową podłogę z innym ułożeniem deflektorów.
Nuevo fondo para McLaren en Canadá. Han añadido corte longitudinal y los han unido con los diagonales de delante de rueda posterior.
New floor for McLaren with new slots and configuration ahead of the rear wheel. pic.twitter.com/BFhbzHFqB7
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 6, 2019
Nowe w bolidzie Lando Norrisa są również lusterka, które mają być bardziej wydajne aerodynamicznie.
McLaren has brought new rear view mirrors to Montreal. Mounted to @LandoNorris car.#AMuS #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/df40QrR1bt
— Tobi Grüner ? (@tgruener) June 5, 2019
Toro Rosso
Będzie agresywnie w Kanadzie jeżeli chodzi o wygląd deflektorów.
Nuevos bargeboards para Toro Rosso con 6 nuevos elementos verticales.
New bargeboards for Toro Rosso with 6 new vertical elements. pic.twitter.com/YehhmEa39m
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 6, 2019
Los nuevos bargeboards d Toro Rosso también tienen nuevos cortes verticales.
The new Toro Rosso bargeboards have also new vertical slots. pic.twitter.com/KgUzxn4fmN
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 6, 2019
Pojawią się również nowe lusterka.
También nuevos espejos para Toro Rosso al estilo Mercedes y también ahora McLaren.
New mirrors for Toro Rosso, Mercedes and now also McLaren style. pic.twitter.com/a02eqegRUf
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 6, 2019
Comparativa espejos Mercedes, McLaren y Toro Rosso.
Mirrors comparison between Mercedes, McLaren y ToroRosso. pic.twitter.com/Rrq1AfP4Ez
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 6, 2019
Renault
Ta ekipa zdecydowała się na zmiany z tyłu bolidu, dodając nacięcia bocznych płatów tylnego skrzydła. Ma to oczywiście poprawić efekt aerodynamiczny z tyłu auta.
Nuevas pletinas laterales en el ala posterior del Renault. Es la tercera versión de la temporada.
New rear endplates for Renault. It is the third version of the season. pic.twitter.com/0f6EvjsWdv
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 6, 2019
Będzie również nieco inne mocowanie przy systemie DRS.
Renault monta actuador de DRS con dos tirantes (falta montar uno, supongo)
Renault fits DRS actuator with 2 links (1 missing to be fixed, I guess) pic.twitter.com/tRSqwxNDZr
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 6, 2019
Racing Point
Na swoje domowe Grand Prix Lance Stroll otrzyma nowe przednie skrzydło od zespołu, wyposażone w dolną płetwę.
Nuevo morro para Racing Point con bandeja en parte inferior. #CanadianGP
New front wing for Racing Point with cape under the nose. #CanadianGP pic.twitter.com/fujOpklM5Y
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 6, 2019
Detalle del nuevo morro de Racing Point con bandeja debajo.
Detail of Racing Point's new front wing with cape under the nose. pic.twitter.com/ATSUCPQ4xR
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 6, 2019
Jest to kontynuacja poprawek tej ekipy, która przedstawi trzecią wersję tylnego skrzydła w Kanadzie.
Tercera especificación de ala trasera d la temporada para Racing Point.
Third rear wing spec of the season for Racing Point pic.twitter.com/vGSs7tOeAL
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 6, 2019
A co z torem?
Na torze również zaszły zmiany, ale bardzo niewielkie. Przesunięta o 30 cm została ściana przy zakręcie 10. Wylane zostały również krawężniki betonowe na niektórych zakrętach.
Vuelta al circuito terminada. Pocos cambios destacables. Se ha retirado unos 30 cms el muro d exterior d T10. Nuevos muros y vallas.
Track walk done. No major changes. Only the wall at the exit of T10 has been moved away about 30 cms. New concrete walls and fences. pic.twitter.com/CXv0MR4MNO
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 5, 2019
Nie można również zapominać, że Grand Prix Kanady 2019 to debiut nowego padoku na torze Gillev Villeneuve Circuit.
First look at new #F1 setup at Circuit Gilles Villeneuve for #CanadianGP. Clearly more functional, but for some of us, feels more cut off from the action. Proper washrooms are welcome, though. @mtlgazette pic.twitter.com/UYaIbGKZ6i
— Walter Buchignani (@WalterBF1) June 6, 2019
New look @F1 paddock looking the part, @F1GPCanada ???#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/4azaskLrPB
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) June 6, 2019
A look at the new paddock facilities at the Circuit Gilles Villeneuve in Montreal. #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/ar1nWBJso1
— GPToday.net (@GPToday_net) June 6, 2019
Dumontier: Almost a miracle to finish new paddock on time https://t.co/qEYtKv6jlC #F1 #F12019 #motorsport #racing #MsportXtra #CanadianGP #F1GPCanada pic.twitter.com/NsNoRB8lJT
— Grand Prix 247 (@grandprix247) June 6, 2019