Robert Kubica pozostaje jednym z najbardziej znanych polskich sportowców, a wyprzedza go tylko jeden piłkarz i dwóch skoczków narciarskich. Największy potencjał marketingowy ma natomiast… Gosia Rdest.
Jak czytamy na portalu media2.pl, „Biuro Reklamy TVP w trakcie konferencji „TVP Sport ON!” opublikowało wyniki badania popularności sportowców. Badanie zostało przeprowadzone przez instytut badawczy IQS na reprezentatywnej próbie 914 dorosłych Polaków, korzystających z internetu w kwietniu i maju 2019 roku”.
Z badań wynika, że najbardziej rozpoznawalnym polskim sportowcem jest Robert Lewandowski, którego zna 91% pytanych osób. Procent niżej ma Kamil Stoch, a trzeci jest Piotr Żyła. Roberta Kubicę i Jakuba Błaszczykowskiego rozpoznaje 88% pytanych.
Jeżeli chodzi o potencjał sponsorski, Robert Kubica jest pozycję wyżej, zaledwie 1% za Robertem Lewandowskim. Taki sam potencjał jak Robert Kubica mają Kamil Stoch i Jakub Błaszczykowski.
Co ciekawe, w dziale „Sportsman Power Potential”, ukazującym tych o największym potencjale sponsorskim, Kubicę wyprzedza… Gosia Rdest, liderka rankingu. Przed naszym kierowcą F1 są jeszcze Justyna Święty – Ersetic i Ewa Swoboda.
Formuła 1 zajmuje jednak dość dalekie miejsce na liście najczęściej oglądanych dyscyplin – dziewiąte. Oglądanie wyścigów deklaruje 27% osób.