KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Kubica o braku konsekwencji, Russell o interpretacji słów oraz brak poprawek

W rozmowie z motorsportweek Robert Kubica powiedział, że największym problemem sezonu 2019 jest brak konsekwencji w zachowaniu samochodu. Do tych słów, w dość specyficzny sposób odniósł się George Russell. Wiemy już również, że na Francję Williams nie będzie miał poprawek.

„To skomplikowane i zdecydowanie są rzeczy, które nie pomogły mi wydobyć maksimum czy być regularnym w całym procesie. Z jednej strony jeżeli popatrzeć na niektóre wyścigi, spisałem się całkiem dobrze, choć nie zmaksymalizowałem rzeczy i nie złożyłem wszystkiego razem z różnych powodów – czasem mojego błędu, czasem z innych przyczyn. To bardzo trudne” – powiedział Robert, zapytany o ocenę dotychczasowych wyścigów.

Padło również pytanie o formę w Grand Prix Kanady.

„Oczywiście to było rozczarowujące i bardzo dziwne. W piątek opuściłem pierwszy trening, w drugim znalazłem od razu dobry rytm, który potem całkowicie zanikł, co było rozczarowaniem. Monako było przykładem stabilności i byłem w stanie pracować z samochodem i próbować znajdować pewność siebie, co było bardzo przydatne. Była wariancja w czuciu bolidu i osiągach i to prawdopodobnie to było największym problemem dotychczas w 2019 roku” – dodał Robert.

„Na przykład Barcelona była weekendem, kiedy mój czas okrążenia w pierwszym treningu był lepszy niż w kwalifikacjach, a biorąc pod uwagę mody, paliwo, opony i nawet pomijając warunki, nagle brakuje sekundy w osiągach, co jest irytujące. Trudno to zrozumieć. Myślę, że w Kanadzie chłopaki coś znaleźli, ale nie było to do końca prawidłowo. Były pewne problemy” – wyjaśnił Polak.

O komentarze Roberta dotyczące braku konsekwencji w zachowaniu auta zapytany został George Russell, który bronił Polaka.

„Mamy bardzo trudny balans samochodu w tym roku i nie jest zbytnio przewidywalny. To może być też kwestia odbioru tego… Myślę, że trzeba pamiętać o tym, jak język angielski jest odbierany. Niektóre słowa mogą być wyrywane z kontekstu. Mam wiele szacunku dla kierowców spoza Anglii, że mówią o wszystkim po angielsku. Mój polski nie istnieje, nie znam nawet jednego słowa. Nie można oczekiwać od każdego kierowcy pełnej znajomości wszystkich znaczeń poszczególnych słów i to może stanowić różnicę. Możemy mieć taką samą interpretację samochodu, ale użyć jednego innego słowa, które sprawi wielką różnicę w interpretacji. To nie jest łatwe zadanie” – powiedział Russell.

„Robert i ja mamy problemy z balansem i ustawieniami, ale z jakiegoś powodu Robert ma ich więcej niż ja. Myślę, że ludzie wokół mnie, moi dwaj inżynierowie mogą w pełni wykorzystać ustawienia i ja mogę skupić się bardziej na sobie” – mówi George Russell o problemach z balansem auta Williamsa.

Cytowany przez Cezarego Gutowskiego, Robert Kubica przyznaje, że Williams nie będzie miał we Francji żadnych poprawek: „Oczywiście mamy przednie zawieszenie, które wprowadziliśmy w Kanadzie i na tym typie toru zapewne będzie łatwiej oszacować, jaki daje efekt, ale chodzi głównie o optymalizację tego, co mamy, a nie poznawanie nowych podzespołów, których nie mamy.”

Źródło: motorsportweek.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi