KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Motor Racing - Formula One World Championship - Austrian Grand Prix - Practice Day - Spielberg, Austria

Kubica: Nawet jak wyjdę szybciej, do następnego zakrętu dojeżdżam później [Aktualizacja]

W informacji prasowej po kwalifikacjach do Grand Prix Austrii, Dave Robson i George Russell tłumaczyli się z blokowania Danila Kvyata. Robert Kubica był względnie zadowolony po kwalifikacjach choć strata na prostych jest duża.

„Jak zwykle spędziliśmy trzeci trening kończąc sprawdzanie samochodu i ustawienia go na resztę weekendu. Znów było bardzo gorąco, ale wiatr był mniejszy niż wczoraj. Obaj kierowcy dokonali w nocy pewnych zmian w ustawieniach i byliśmy z nich zadowoleni w kwalifikacjach. Nadal trudno doprowadzić opony do właściwej pracy ze względu na krótkie okrążenie wyjazdowe i przez to zespoły miały różne strategie wyjazdów w Q1. My zdecydowaliśmy się na rozdzielenie strategii pomiędzy naszymi kierowcami. George wykonał wiele okrążeń na swoich dwóch kompletach opon, a Robert wykorzystał trzy komplety do przejechania jednego pomiarowego kółka. Obaj kierowcy byli zadowoleni z pracy opon wtedy, kiedy były potrzebne. Krótszy tor oznacza, że trzeba przygotowywać swoje opony ostrożnie, jednocześnie myśląc o tym, by zostawić sobie odpowiednio dużo miejsca. To może prowadzić do trudności z ruchem i widzieliśmy wiele przykładów tego dziś. Niestety George został przyblokowany przez pociąg samochodów czekających na rozpoczęcie swojego okrążenia kiedy Kvyat kończył swoje. Mimo że pozostał poza linią wyścigową i w środku linii zjazdu do pit-stopu, uznano, że przeszkodził Kvyatowi i otrzyma karę 3 pozycji na starcie do wyścigu” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

George Russell pojechał dobre okrążenie i był blisko startu z nawet 15. miejsca, jednak otrzymał karę 3 pozycji przesunięcia na starcie za blokowanie Danila Kvyata przez co spadnie za Roberta Kubicę.

„To było solidne okrążenie. Zmaksymalizowaliśmy samochód, szkoda tylko, że nadal nie jesteśmy tam, gdzie chcemy być, ale znamy obecnie nasze tempo i musimy tylko wyciągać z niego więcej. Podczas mojego ostatniego przejazdu, rozgrzewałem opony i było wiele samochodów przede mną robiących to samo. Danil był na szybkim okrążeniu, ale zbliżał się szybciej niż oczekiwaliśmy ze względu na kolejkę. Próbowałem zostać poza linią wyścigową, ale następną rzeczną, jaką zauważyłem był on jadący poza torem. To było frustrujące, ale to niestety jedna z tych rzeczy w wyścigach. Przeprosiłem Danila, nie było to nic intencjonalnego” – stwierdził George Russell.

Robert Kubica był wolniejszy od Russella o 302 tysięczne. W pierwszym sektorze z dwiema długimi prostymi i 1 zakrętem stracił 274 tysięczne. W drugim stracił tylko 38 tysięcznych, a w trzecim zyskał 10 tysięcznych.

„Kwalifikacje poszły OK. W moim drugim przejeździe udało mi się złozyć niezły czas okrążenia mimo, że to nadal nie było wystarczające w porównaniu z innymi. Czymś pozytywnym jest to, że oprócz zakrętu numer 1, w którym straciłem trochę czasu, reszta okrążenia była dla mnie niezła. Jutro będzie sporo pracy przy krótkim okrążeniu i niebieskich flagach. Mam nadzieję, że początek wyścigu będzie przyjemny i mam nadzieję, że nie będziemy bardzo zmagać się z oponami” – powiedział Robert.

„Było trochę lepiej niż wczoraj. To drugie kwalifikacje z rzędu, w których kiedy trzeba pojechać to jadę, ale i to nie wystarcza. Cały czas tracę na prostych i nawet jak wyjdę szybciej z zakrętu to do następnego i tak dojeżdżam wolniej. Jutro będzie długi wyścig, tor jest krótki więc będzie dużo dublowań. Na nudę nie będę narzekać, choć nie na takie atrakcje się pisałem. Nie będzie łatwo, ale mam nadzieję, że tylne opony będą spisywać się tak jak we Francji” – dodał Robert po kwalifikacjach dla Eleven Sports.

Oto wyniki kwalifikacji:

blank

Aktualizacja

 

Cezary Gutowski cytuje na swoim profilu na Facebooku wypowiedzi Roberta Kubicy po kwalifikacjach.

„Gdybyś w dziewiątym wyścigu zyskał sekundę z powodu zmiany ustawień, to by znaczyło, że ostatnie cztery miesiące spędziłeś na wakacjach, a tak nie jest. Oczywiście zawsze możesz przejechać lepsze okrążenie, lepiej dogrzać opony i wycisnąć coś więcej, ale tu chodzi o dwie dziesiąte sekundy. Tymczasem nasza strata do kolejnych zespołów jest dość duża. Będzie ważne, gdy nadejdą te udoskonalenia, żeby przynajmniej zamknęły naszą stratę do innych teamów, abyśmy mogli w pełni wykorzystać nadarzające się szanse, gdy ktoś popełni błędy, lub my będziemy mieli lepszy dzień. Żeby być w stanie walczyć z nimi. Inaczej… teraz to tylko kwestia tego, czy strata wyniesie jedną sekundę, czy 1.2, czy 0.9. W zależności od długości toru. Skoro tu przejeżdża się okrążenie w minutę, to normalne, że jesteś bliżej, gdy przejazd trwa minutę czterdzieści, czy dwadzieścia sekund. Mam nadzieję, że prędzej niż później nasze udoskonalenia wystarczą, aby zniwelować stratę. Potrzebujemy jednak większych postępów, niż inne ekipy. Inaczej utkniemy w tym samym miejscu” – powiedział Kubica o próbie poprawy tempa przez zmianę ustawień.

„Nie. W naszym samochodzie, gdybyś wszedł w 9. zakręt z gazem w podłodze, to wylądowałbyś w Wiedniu” – odparł Robert, zapytany, czy w zakręty 6,7 lub 9 da się wejść pełnym gazem.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi