KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Robert Kubica odjazdowy świat recenzja

Kubica i odjazdowy świat wyścigów samochodowych – recenzja

Pierwszy raz miałem okazję czytać książkę o Robercie Kubicy, która jest kierowana do młodzieży. I przyznam szczerze – fakt, że mi się podobała, choć na chwilę odmłodził mnie i pozwolił jeszcze raz zaczerpnąć z przeogromnego źródła motywacji, jakim jest historia Roberta Kubicy. I to w bardzo kolorowy i ciekawy sposób. Zapraszam do przeczytania recenzji książki „Robert Kubica i odjazdowy świat wyścigów samochodowych”, autorstwa Yvette Żółtowskiej – Darskiej, która ukazała się nakładem Wydawnictwa Burda – Książki.

Początki

 

Już sama dedykacja autorki, zamieszczona na pierwszych stronach, zwiastuje, że będzie to przede wszystkim podróż po inspirację: „Robertowi Kubicy, którego historię mogłam tu opisać, oraz wszystkim z Was, byście w przyszłości mieli odwagę uczynić ze swej pasji pracę”.

Po serii zdjęć na samym początku przedstawiane są najmłodsze lata Roberta Kubicy i początek jego pasji do samochodów. W niewielu miejscach dotychczas można było znaleźć tak dokładny opis dzieciństwa Roberta.

Po nim mamy – okraszoną bardzo wieloma ciekawostkami – część dotyczącą kartingu. Znajdziemy w niej opis rywalizacji Roberta z innymi słynnymi obecnie kierowcami i dowiemy się o największych sukcesach Roberta.

Informacje te – podobnie jak w działach dotyczących innych kategorii – podane są w bardzo fajny sposób – tak jakby były opowiadane nastolatkowi, przez co każdy „poważniejszy” kibic Roberta Kubicy może sobie na szybko przypomnieć karierę Roberta, ale jestem też pewien, że każdy z Was znajdzie w nim coś, czego nie wiedział lub o czym zapomniał.

Po kartingu przychodzi czas na opisanie startów Roberta w kategoriach juniorskich – począwszy od Formuł Renault, w których trzeba było mierzyć się z polityką, po kontuzję i zwycięski powrót na Norisring i ponowne zmagania z polityką. Potem jest jeszcze bardzo ważny sezon w World Series by Renault.

We wszystkich tych opisach nie brakuje docenienia tych, którzy na poszczególnych etapach kariery pomagali Robertowi i jest to ważne bowiem odbiorcom książki – młodym ludziom – pokazujemy, że oprócz pasji i ciężkiej pracy, trzeba też zaufać odpowiednim osobom w swoim życiu.

Nauka

 

Przy okazji każdej serii mamy krótkie informacje o niej, co bardzo pomaga, szczególnie tym, którzy mniej lub po prostu krócej interesują się motorsportem. Najwięcej tych informacji jest przy okazji Formuły 1. I to właśnie niej poświęcone jest najwięcej miejsca w tej książce.

Formuła 1

 

W tym dziale opisanych jest wiele wyścigów Roberta Kubicy, w tym oczywiście te najważniejsze. Niektóre są opisane dokładnie, inne mniej, ale ci, którzy urodzili się już po „pierwszej” karierze Roberta Kubicy lub w jej trakcie, będą mogli dowiedzieć się najważniejszych rzeczy o niej. W końcu to do nich kierowana jest ta książka.

Kalendarz

 

To, co bardzo mi się podoba, to ostatnia część książki, w której znajdują się opisy wyścigów Formuły 1 sezonu 2019 i ciekawostki związane z nimi – nie tylko dotyczące Roberta Kubicy. Pozwala to każdemu czytającemu lepiej wczuć się w klimat F1.

Kolory!

 

Tym, co bardzo „pociąga” w tej książce, jest jej barwność. Praktycznie nie ma dwóch stron litego tekstu pod rząd. Wciąż nasze oczy dostają nową porcję zdjęć czy fajnych grafik, przedstawiających to, co nie było możliwe do uchwycenia na fotografii. To duży plus tej książki, szczególnie biorąc pod uwagę to, do kogo jest kierowana.

Książka łącznie liczy 205 stron, jest wydana w miękkiej, ale bardzo sztywnej oprawie. Należy do serii #SUPERHEROSI, w ramach której dotychczas wydawane były głównie książki o tematyce piłkarskiej. Fakt znalezienia się tu książki o F1 i Robercie Kubicy podkreśla, jak ważnym wydarzeniem jest powrót Polaka do F1.

Dziś chyba właśnie tak trzeba podawać książki dla młodszych. Widząc wielkie gwiazdy obecnej F1 na wspólnych zdjęciach z kartingowych czy juniorskich czasów z Robertem Kubicą, gdy ten pokonywał ich regularnie, wielu młodych zda sobie sprawę z tego, jak wielkim talentem był Robert Kubica. Telegraficzny skrót kariery Polaka podany w takich formie to sposób na pozyskanie nowych kibiców Roberta Kubicy i motorsportu. Książka dodaje motywacji i pokazuje to, co chyba wszyscy chcielibyśmy wpoić dzieciom – pasja w połączeniu z ciężką pracą dają pozytywny efekt. Oczywiście książka ma kilka małych chochlików, ale generalnie jest z pewnością pozycją godną polecenia, szczególnie jeżeli macie dzieciaki i młodzież na pokładach.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi