KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, nesQu1ck, Marek B12, Tomasz P., Gnusma, tomek.zadelek, jacek79100, Samuel Kopta, nepalczyk, Stryjek, Zdrówko, Artt, Czikane, Pepis, Dastan, jonsnow

Harmonogram

Williams zawieszenie

Jak naśladować to najlepszych – nowe zawieszenie Williamsa w Kanadzie

Niewielka poprawka, teoretycznie nie wpływająca na osiągi, a może dać więcej niż dodatkowe konie mechaniczne – pewność siebie kierowców. Williams przedstawił w Kanadzie nowe przednie zawieszenie, wzorowane na rozwiązaniach… Mercedesa.

Co ciekawe, to właśnie to rozwiązanie miało według niektórych stać za bardzo dobrymi prędkościami w zakrętach Mercedesa w tym sezonie.

Opiera się ono na systemie popychaczy, a jego dokładne działanie opisuje motorsport.com. Niestety nie czuję się na tyle kompetentny by w rozsądnym czasie fachowo to przetłumaczyć, dlatego przekazuję w oryginale: “This involves redefining the mounting point between the pushrod and the upright. Change to that mounting point, extending the bracket at which the suspension rod end attaches. In doing this, this changes the load paths on the pushrod between the suspension rocker and the wheel, adding some extra compliance into the suspension. This can also modify the motion ratio – the ratio between suspension travel and the movement of the torsion bar – to increase the load on the front tyres to improve responsiveness”.

Dwa dni temu sam Mercedes opublikował film dotyczący działania swojego zawieszenia.

Opis zawieszenia pushrod w aucie F1 opisany jest również w tym filmie:

Robert Kubica mówił po wczorajszych treningach, że to rozwiązanie spełnia swoje zadanie. Podobnego zdania byli ci, którzy mieli wczoraj okazję jeździć bolidem Williamsa.

“Myślę, że pracowało tak, jak oczekiwaliśmy. To mały krok w dobrym kierunku, który poprawia nasz balans w zakręcie i to był jego główny cel, który udało się osiągnąć. Nie rozwiązuje to jednak wszystkich naszych problemów” – powiedział George Russell.

Jako pierwszy rozwiązanie to w Williamsie testował Nicholas Latifi podczas testów w Barcelonie.

“Było pewne pozytywne odczucie w trzymaniu się samochodu w zakrętach. Zobaczymy w trakcie weekendu, gdy poprawi się tor, na ile pozwoli nam to zmniejszyć stratę. Z mojego punktu widzenia nie było wielkiej różnicy, ale dla Roberta i George`a będzie to nowość” – powiedział Latifi.

Działanie systemu może nie być mocno widoczne w Kanadzie, gdyż sprawdza się on przede wszystkim w wolnych zakrętach, a one nie decydują o czasach okrążeń tak mocno, jak na przykład dobry pakiet aerodynamiczny.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 14 marca:
godz. 2:30 – FP1
godz. 6:00 – FP2

Sobota, 15 marca:
godz. 2:30 – FP3
godz. 6:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 16 marca:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi