KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

De Vries wygrywa i obejmuje prowadzenie

W sobotę po południu, po zakończeniu kwalifikacji F1, na torze Paul Ricard we francuskim Le Castellet, odbył się pierwszy, dłuższy wyścig Formuły 2.

Z pierwszego pola startował Brazylijczyk Sergio Sette Camara z teamu DAMS, który wyprzedzał Chińczyka Guanyou Zhou z UNI-Virtuosi i Brytyjczyka Jacka Aitkena reprezentującego zespół Campos.
Dopiero 4 był faworyt, Holender Nyck de Vries z ART, a 6 lider Mistrzostw Świata, Kanadyjczyk Nicholas Latifi.

Tuż po starcie doszło do kolizji Seana Gelaela z Mickiem Schumacherem w zakręcie nr. 3. Kierowcom, na szczęście, nic się nie stało, ale uderzenie było na tyle mocne, że na torze zostało trochę „śmieci”. Wyścig przerwano, a nad torem pojawiła się czerwona flaga. Wszyscy zawodnicy zjechali wtedy do alei serwisowej. Początek wyścigu okazał się nieudany dla wczorajszego zdobywcy pole position Sette Camary, który spadł na 3 pozycję. Najlepiej w tym zamieszaniu odnalazł się De Vries. Z 4 pozycji, przed neutralizacją zdążył jeszcze „przebić się” na 1.

Ściganie wznowiono po czwartym „kółku”. Pierwsze okrążenia po wznowieniu nie przyniosły wielkiej dramaturgii. Zawodnikom mocno doskwierały już zużywające się opony. Aitken i Sette Camara z czołówki, zdecydowali się na zjazd do swoich mechaników już po 8 okrążeniu. Lider pozostał na torze jeszcze na jedno okrążenie. Dzięki temu zabiegowi Aitkenowi udała się próba podcięcia i wyprzedził po pit stopie Holendra. Nie cieszył się tym jednak długo, bo niecałe „kółko” później De Vries odzyskał swoją pozycję.

Nie był to jednak koniec emocji. Z głębi stawki przebijał się Latifi. Bardzo agresywnie blokował go Nobuharu Matsushita z teamu Carlin i po starciu z nim, Kanadyjczyk nie zmieścił się w zakręcie nr.10, przejechał przez pobocze i stracił odrobinę czasu. Po torze szalał także Luca Ghiotto z UNI-Virtuosi. Piął się coraz wyżej, ale i popełniał błędy. Jeden taki, do awansu wykorzystał Latifi, drugi już zakończył się kontaktem z Juanem Manuelem Correą i urwanym przednim zawieszeniem Włocha…

Amerykanin, choć do mety dojechał dopiero 9, był jednym z bardziej wyrazistych bohaterów tego widowiska. Przyblokował też Matsushitę w końcówce wyścigu, zepchnął Japończyka na pobocze, czym umożliwił awans aż o dwie pozycje i pierwsze pole startowe w jutrzejszym wyścigu dla Antoine Huberta.

Na przedostatnim okrążeniu swego też dopiął Sette Camara. Brazylijczyk tak długo naciskał Jacka Aitkena, że ten nie wytrzymał presji i zawodnik DAMS awansował na 2 miejsce.

Spokojne zwycięstwo dowiózł do mety Nyck de Vries. Zawodnik ART na ostatnim okrążeniu pobił jeszcze rekord wyścigu i do swojej zdobyczy mógł dopisać dodatkowe punkty.

blank

Dzięki swojej fenomenalnej postawie i nieco słabszej formie Nicolasa Latifiego, Holender został nowym liderem klasyfikacji generalnej F2.

blank

Drugi wyścig F2 jutro o godzinie 11:25.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi