KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

De Vries wygrywa i obejmuje prowadzenie

W sobotę po południu, po zakończeniu kwalifikacji F1, na torze Paul Ricard we francuskim Le Castellet, odbył się pierwszy, dłuższy wyścig Formuły 2.

Z pierwszego pola startował Brazylijczyk Sergio Sette Camara z teamu DAMS, który wyprzedzał Chińczyka Guanyou Zhou z UNI-Virtuosi i Brytyjczyka Jacka Aitkena reprezentującego zespół Campos.
Dopiero 4 był faworyt, Holender Nyck de Vries z ART, a 6 lider Mistrzostw Świata, Kanadyjczyk Nicholas Latifi.

Tuż po starcie doszło do kolizji Seana Gelaela z Mickiem Schumacherem w zakręcie nr. 3. Kierowcom, na szczęście, nic się nie stało, ale uderzenie było na tyle mocne, że na torze zostało trochę „śmieci”. Wyścig przerwano, a nad torem pojawiła się czerwona flaga. Wszyscy zawodnicy zjechali wtedy do alei serwisowej. Początek wyścigu okazał się nieudany dla wczorajszego zdobywcy pole position Sette Camary, który spadł na 3 pozycję. Najlepiej w tym zamieszaniu odnalazł się De Vries. Z 4 pozycji, przed neutralizacją zdążył jeszcze „przebić się” na 1.

Ściganie wznowiono po czwartym „kółku”. Pierwsze okrążenia po wznowieniu nie przyniosły wielkiej dramaturgii. Zawodnikom mocno doskwierały już zużywające się opony. Aitken i Sette Camara z czołówki, zdecydowali się na zjazd do swoich mechaników już po 8 okrążeniu. Lider pozostał na torze jeszcze na jedno okrążenie. Dzięki temu zabiegowi Aitkenowi udała się próba podcięcia i wyprzedził po pit stopie Holendra. Nie cieszył się tym jednak długo, bo niecałe „kółko” później De Vries odzyskał swoją pozycję.

Nie był to jednak koniec emocji. Z głębi stawki przebijał się Latifi. Bardzo agresywnie blokował go Nobuharu Matsushita z teamu Carlin i po starciu z nim, Kanadyjczyk nie zmieścił się w zakręcie nr.10, przejechał przez pobocze i stracił odrobinę czasu. Po torze szalał także Luca Ghiotto z UNI-Virtuosi. Piął się coraz wyżej, ale i popełniał błędy. Jeden taki, do awansu wykorzystał Latifi, drugi już zakończył się kontaktem z Juanem Manuelem Correą i urwanym przednim zawieszeniem Włocha…

Amerykanin, choć do mety dojechał dopiero 9, był jednym z bardziej wyrazistych bohaterów tego widowiska. Przyblokował też Matsushitę w końcówce wyścigu, zepchnął Japończyka na pobocze, czym umożliwił awans aż o dwie pozycje i pierwsze pole startowe w jutrzejszym wyścigu dla Antoine Huberta.

Na przedostatnim okrążeniu swego też dopiął Sette Camara. Brazylijczyk tak długo naciskał Jacka Aitkena, że ten nie wytrzymał presji i zawodnik DAMS awansował na 2 miejsce.

Spokojne zwycięstwo dowiózł do mety Nyck de Vries. Zawodnik ART na ostatnim okrążeniu pobił jeszcze rekord wyścigu i do swojej zdobyczy mógł dopisać dodatkowe punkty.

blank

Dzięki swojej fenomenalnej postawie i nieco słabszej formie Nicolasa Latifiego, Holender został nowym liderem klasyfikacji generalnej F2.

blank

Drugi wyścig F2 jutro o godzinie 11:25.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi