KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Zmiany, podziękowania i ciekawostki z padoku w Monako

Tradycyjnie przed rozpoczęciem weekendu wyścigowego, zbieram w jednym miejscu większość zmian, przywiezionych przez ekipy na Grand Prix Monako. Dziś również przedstawienie ciekawostek związanych z przygotowaniami do Grand Prix Monako oraz tego, jak ekipy dziękują Nikiemu Laudzie.

Zmiany

 

Mercedes – liderzy mistrzostw świata będą jutro testowali dwa różne rozwiązania bocznych sekcji tylnego skrzydła.

Alfa Romeo również przetestuje dwie specyfikacje, tyle że przedniego skrzydła.

Renault będzie jeździło w ten weekend ze „skrzydełkami królika”. Te dodatkowe elementy aerodynamiczne mają lepiej kierować powietrze do wlotów bocznych. Ta ekipa może najbardziej obawiać się przegrzewania w ten weekend.

Red Bull zrezygnował na Monako z pochylonej przedniej części nosa oraz z wlotu powietrza na jego szczycie.

Ekipa ta będzie miała również zmienione deflektory, które w Monako będą bardziej „agresywne”.

Podobnie będzie w Red Bullu.

Jeszcze ostrzejszy kierunek obrało w tym elemencie Ferrari.

Nie oszczędzał się też Haas.

Racing Point dokonało zmian w skrzydełku T, które w Monako będzie podwójne. Jest to bardzo ciekawe rozwiązanie, mające dodać docisku tylnej osi.

Na zmiany w tej części bolidu zdecydował się również Haas.

Chłodzenie

 

Jak wiadomo, Grand Prix Monako zawsze było wyzwaniem dla samochodów w kwestii chłodzenia. Również na te okoliczności przygotowały się zespoły, robiąc dodatkowe wycięcia chłodzące w swoich autach.

Ciekawostki

 

Podczas każdego grand prix, marshale trenują wyciąganie nieprzytomnego kierowcy z kokpitu. Co weekend wyścigowy wyznaczony jest jeden zespół, który użycza swojego bolidu do tego testu – oczywiście na zmianę. Tym razem, padło na Ferrari.

Zmianą, która dokonywana jest wyłącznie na Monako, jest ustawienie układu kierowniczego. Ekipy potrzebują innego promienia skrętu do najwolniejszego i najciaśniejszego nawrotu sezonu Fairmont. Oprócz zmiany samych ustawień, czasem potrzebna jest również modyfikacja podłogi i zawieszenia, by koła nie blokowały się o nie, mając większy skręt w Monako.

Zmiany dokonują się jednak nie tylko w bolidach, ale również na torze. Strefa wyjazdowa przy zakręcie 11 została pokryta przyczepniejszą nawierzchnią.

Warto przypomnieć, że większość toru w Monako ma w tym roku nową nawierzchnię, co również będzie dużym wyzwaniem dla kierowców i zespołów.

Chcąc uniknąć wpadki z Baku, obsługa toru sprawdzała dziś i spawała studzienki kanalizacyjne toru.

Charles Leclerc zaprezentował na swój domowy wyścig, nowy kask.

Ciekawostką w padoku był również Lewis Hamilton, jeżdżący po nim motocyklem. Bez kakakasku.

Padok odwiedził dziś też… krecik.

Pamiętają o Laudzie

 

Po poniedziałkowej śmierci Nikiego Laudy, zespoły oddają cześć jego pamięci, umieszczając na swoich bolidach napisy.

Napis „Danke Niki” będzie miało również Toro Rosso.

Podziękowanie dla Laudy znalazło się również w motorhome Red Bulla.

Na koniec, przyjrzyjmy się jeszcze… podłogom.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi