KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Startuje sezon Formuły 3

W drugi weekend maja, przy okazji pierwszego w sezonie europejskiego wyścigu F1 – Grand Prix Hiszpanii na torze Circuit de Barcelona-Catalunya – odbędzie się inauguracja sezonu organizowanej przez FIA Europejskiej Formuły 3. Zawody te, od 2019 roku zastąpią dotychczas rozgrywaną serię GP3.

F3 to seria stworzona, aby umożliwić młodym kierowcom wyścigowym ściganie się na tych samych torach i poruszanie się po tych samych paddockach co gwiazdy F1. Formuła 3 będzie odbywała się bowiem jako seria towarzysząca przy wyścigach „królowej motorsportu”.

Do dyspozycji młodych kierowców będą 380 konne samochody z silnikami Mecachrome. Nadwozia dostarczy Dallara, a opony, podobnie jak w F1, włoskie Pirelli.

Weekend wyścigowy składał się będzie z jednej czterdziestopięciominutowej sesji treningowej, jednej trzydziestominutowej sesji kwalifikacyjnej, po której nastąpią dwa wyścigi, przy czym żaden z nich nie może trwać dłużej niż 40 minut.

Jeśli chodzi o nagradzanie kierowców, dziesięciu najlepszych zdobędzie punkty w wyścigu nr. 1 (25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1), a dodatkowo dwa punkty przyznane zostaną kierowcy, który ustanowi najszybsze okrążenie wyścigu.

W wyścigu nr. 2 ośmioro najlepszych zawodników otrzyma punkty (15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1), a kierowca, który ustanowi najszybsze okrążenie zdobędzie dwa punkty.

Punkt za najszybsze okrążenie w wyścigach nr. 1 i 2 zostaną przyznane tylko kierowcom, którzy zajmą miejsce punktowane w wyścigu.

Cztery punkty są przyznawane za zdobycie pole position.

Na sezon 2019 zaplanowano 8 eliminacji. Każda z nich składać się będzie z dwóch wyścigów, o czym była już mowa. Sezon rozpocznie się do weekendu w Barcelonie od 10 do 12 maja. Zakończy go Grand Prix Rosji w dniach 27-29 września.
Pełny kalendarz F3;

Do serii zgłoszono 10 zespołów, każdy po 3 zawodników. ART Grand Prix (David Beckmann, Niemcy #1, Max Fewtrell, Wielka Brytania #2, Christian Lundgaard, Dania #3), MP Motorsport (Liam Lawson, Nowa Zelandia #4, Simo Laaksonen, Finlandia #5, Richard Verschoor, Holandia #6), Sauber Junior Team by Charouz (Lirim Zendeli, Niemcy #7, Fabio Scherer, Szwajcaria #8, Raoul Hyman, Wielka Brytania #9), HWA Racelab (Bent Viscaal, Holandia #10, Jake Hughes, Wielka Brytania #11, Keyvan Andres, Iran #12), JENZER Motorsport (Yuki Tsunoda, Japonia #14, Artem Petrov, Rosja #15, Andreas Estner, Niemcy #16), TRIDENT (Devlin DeFrancesco, Kanada #17, Pedro Piquet, Brazylia #18, Niko Kari, Finlandia #19), HITECH Grand Prix (Leonardo Pulcini, Włochy #20, Jüri Vips, Estonia #21, Ye Yifei, Chiny #22), CAMPOS Racing (Alex Peroni, Australia #23, Alessio Deledda, Włochy #24, Sebastián Fernández, Hiszpania #25), PREMA Racing (Marcus Armstrong, Nowa Zelandia #26, Jehan Daruvala, Indie #27, Robert Shwartzman, Rosja #28) i CARLIN BUZZ RACING (Teppei Natori, Japonia #29, Felipe Drugovich, Brazylia #30, Logan Sargeant, USA #31).

W poprzednich latach, jeszcze pod nazwą GP3, serię wygrywał włoski zespół PREMA. Ubiegłorocznym triumfatorem Mistrzostw wśród kierowców został syn niemieckiego, siedmiokrotnego mistrza świata Formuły 1 Michaela Schumachera, 19 letni wówczas Mick, który od tego roku jeździ już w F2.

Ciężko wskazać jednoznacznego faworyta, ale po trzech przedsezonowych sesjach testowych, kandydatów do zwycięstw w pierwszych wyścigach można upatrywać w Leonardo Pulcinim z Hitech Grand Prix czy Christianie Lundgaardzie z ART. Dobre rezultaty notowali też kierowcy obrońcy tytułu, zespołu PREMA Racing.

Piotr Ciesielski

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi