KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Motor Racing - Formula One World Championship - Monaco Grand Prix - Sunday - Monte Carlo, Monaco

„Punkty”, „dwie mocne strategie” i tempo liderów – Williams podsumowuje GP Monako

To był najlepszy wyścig Williamsa w sezonie 2019, ale tylko jeden kierowca tej ekipy może czuć się po nim w pełni usatysfakcjonowany. I nie jest to niestety Robert Kubica, który jechał genialnie w Monako.

blank

„Mieliśmy intensywny dzień dziś, ale wykonaliśmy nieco dającego przyjemność ścigania, będąc w stanie rywalizować z bolidami Alfy Romeo i Racing Point. To było rzadko spotykane Grand Prix Monako, gdy było mało wypadków czy wycofań, dlatego nie byliśmy w stanie zdobyć punktów. Jednak obaj kierowcy byli bardzo dobrzy i przejechali kontrolowane wyścigi, skutecznie wdrażając strategię jednego postoju. Opony były wyzwaniem, szczególnie gdy spadł lekki deszcz, ale Robert i George byli w stanie utrzymać je w rozsądnym oknie. Ponownie zespół w Monako i Grove pracował dobrze wspólnie i dostarczył dwie mocne strategie w trudnych warunkach. Szkoda, że wyścig Roberta został zakłócony przez kontakt z Giovinazzim, ale niestety to jest natura ścigania na ulicach Monte Carlo” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

George Russell dzięki lepszej strategii od Roberta Kubicy, był dziś przed Polakiem i zajął najwyższą pozycję Williamsa w tegorocznym sezonie – 15. Wyprzedził nie tylko Polaka, ale również obu kierowców Alfy Romeo oraz Lance Strolla. Will Buxton okrzyknął go „kierowcą wyścigu”.

„To był naprawdę przyjemny wyścig i naciskałem siebie do granic. Nasze tempo było bardzo mocne, wpadłem w rytm, a mój inżynier powiedział przez radio, że jadę tym samym tempem co liderzy. Wykonaliśmy pewne dobre okrążenia pod koniec i byłem zadowolony z mojej formy” – powiedział Russell.

„Tempo było bardzo dobre, był taki moment, kiedy mogłem nawet myśleć o punkcie. Chciałem sprawdzić sam siebie i mocno naciskałem” – dodał w rozmowie z Eleven Sports.

Robert Kubica jechał przed Russellem gdy wyjechał samochód bezpieczeństwa i gdyby został ściągnięty do boksów – a była taka sposobność – to wyjechałby znacznie przed Anglikiem. Ostatecznie ukończył wyścig na 18. miejscu, po raz pierwszy w tym sezonie nie będąc ostatnim spośród tych, którzy dojechali do mety. Robert również w pewnej fazie wyścigu notował czasy takie, jak czołówka.

„To było długie Grand Prix do zarządzania oponami i jednocześnie pechowy wyścig dla mnie, ale to Monako Wyścig zaczął się całkiem dobrze dla nas, a kiedy samochód bezpieczeństwa wyjechał, myślałem, że zjadę, ale to się nie stało. Giovinazzi uderzył mnie w Rascasse więc straciłem tam dużo czasu” – przekazano w informacji prasowej Williamsa.

„Na 1. okrążeniu nie działo się dużo jak na Monako. Zyskałem 2 pozycje, później jechałem swoim rytmem i tyle. Potoczyło się jak się potoczyło. Wyścig układał się całkiem nieźle, strategia według mnie nie była najlepsza. Ale jest dużo plusów z tego weekendu, bo niektórzy mówili, że nie będę w stanie tu pojechać. Do safety cara wyścig był bardzo dobry” – powiedział Robert Kubica dla Eleven Sports.

Bardzo ciekawą wypowiedź Roberta Kubicy po zakończeniu wyścigu umieścił na swoim profilu na Facebooku Cezary Gutowski. Poniżej krótkie cytaty z niej.

„Ja byłem przekonany, bo wiedziałem, na którym już jadę okrążeniu, że będę zjeżdżał do boksu. Ja byłem przekonany, bo wiedziałem, na którym już jadę okrążeniu, że będę zjeżdżał do boksu. Na okrążeniu, na którym się pojawił samochód bezpieczeństwa, w mojej głowie byłem przekonany, że to ja zjadę po opony, ale tak się nie stało, ponieważ… jak mówię… Gdyby się pojawił deszcz, to by coś dało, ale w momencie, w którym się nie pojawił, byłem na straconej pozycji. Nie byłem w stanie nic zrobić na używanych oponach, które za safety carem straciły całą temperaturę. Jedynym sposobem, żeby ją odzyskały, była taka jazda, która je niszczy. Po prostu się ślizgasz i jeszcze je zużywasz. To spowodowało dodatkowy graining i nie było szans otworzyć 20 sekund przewagi nad ludźmi, którzy dopiero co zjechali do boksu i mieli świeże opony”.

Cały wywiad do kliknięcia poniżej.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi